זו לא בושה לקבל טיפול – טיפים נפוצים להקלה במצבי לחץ ובמתחים שונים

לחץ ומתח הם תופעה יום יומית אצל רובנו שלא ניתן להתעלם ממנה.

הם יכולים להפיג שינה, לגרום לחוסר תיאבון או לתיאבון מוגבר, לדיכאון, מצב רוח ירוד ועצבנות.

המאמר ייתן טיפים נפוצים להקלה ממתח ולחץ נפשי.

 

תרגילי הרפיה וספורט

הרפיית שרירים על בסיס יומי באמצעות תרגילים בבית או ספורט מובנה יכולה להפיג מתח ולחץ. בזמן הפעילות הגופנית משתחרר הורמון בשם סרוטונין שמפיג את המתח. יתרה מכך, הספורט משפר את מצב הרוח, הביטחון העצמי ודימוי הגוף. ישנם טיפולים המערבים פעילות גופנית כמו הידרותרפיה, יוגה וכד'. החשוב הוא לעסוק בספורט אליו מתחברים או לעשות מדיטציה מדי יום להפגת המתחים.

 

נשימות עמוקות ואיטיות

במצבי חרדה ולחץ מומלץ לתרגל נשימות עמוקות שיסייעו לשחרור המתח מהשרירים. בין אם עוסקים בדמיון מודרך ובין אם מדובר בפילטיס, ככל שמתרגילים יותר איך לנשום ומיישמים, כך ניתן להתנתק מהמתח.

 

לזרום, לצחוק ולהתחבק

על פי מחקרים שונים צחוק הוא בין הדרכים להפגת מתח מכיוון שהוא מוריד את לחץ הדם ומחזק את המערכת החיסונית. גם למוסיקה יש כזו השפעה על המתח הנפשי. לפיכך, מופעים, חברים ואווירה זורמת יתרמו לאנשים הנמצאים בלחץ. בנוסף, לא סתם הגו את רעיון יום החיבוקים הבינלאומי. אנשים שנוהגים להתחבק ולקבל חיבוקים מעודדים את מצב הרוח באמצעות המגע. החיבוק גורם להמוגלובין בדם לעלות, דבר המביא להפרשת הורמון בשם אוקסיטוצין המשרה על האדם תחושות טובות וביטחון. ולא רק מדובר על חיבוק של בני אדם אחרים, אלא אף לחיבוק של חיות המחמד.

 

לאכול מזונות עשירים בוויטמינים ומינרלים

תזונה נבונה התגלתה כפקטור משמעותי להפגת מתחים. כאשר אוכלים יותר מדי חשים בעייפות והאנרגיה יורדת, כשנמצאים בדיאטה קיצונית חשים יותר עצבנות ומתח. לעומת זאת, מזון העשיר בחומצות שומן כמו אומגה 3, מינרלים כמו מגנזיום וויטמין B הם תזונה שתסייע להוריד לחצים. כמו כן, שתייה מרובה של מים ואכילת פירות וירקות.

 

לישון היטב בלילה

אנשים שמגלים קושי להירדם או אשר מתעוררים באמצע הלילה מוטרדים ודואגים ולכן לא מספקים לגופם את שעות השינה הדרושות. בממוצע אדם צריך לישון 8 שעות בלילה. לעומתם, ישנם אנשים הישנים גם בצהריים. כאשר משווים בין שתי הקבוצות מגלים שהשינה משמעותית מאוד להפגת מתחים ולחצים. בזמן השינה הגוף מווסת את עצמו ומתרענן, המערכת החיסונית מתחזקת והמוח מתפקד ביעילות רבה יותר לאחר השינה.

 

טיפול פסיכולוגי להפגת הלחץ

אדם השרוי בלחץ ומתח תמידי חייב לדבר על הדברים ולשנות את החשיבה ודרכי ההתנהגות שלו. הטיפול הפסיכולוגי מסייע בדרך של אימון להגיע לתודעה עצמית, להירגע ולחפש פתרונות שישמרו על נפש בריאה. למידע נוסף כנסו לאתר alhasapa.co.il וקבלו המלצות על טיפולים פסיכולוגיים באזור מגוריכם.

 

פגישה עם מומחה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram