אם אתם מנהלים עסק בתחום כלשהו טבעי שתחשבו מידי פעם על הפרסום והשיווק שלו. יש אומנם עסקים שהשיווק שלהם נעשה בעיקר מפה לאוזן, אך באופן כללי ניתן לומר שכל בעל עסק צריך להשקיע בעניין הזה לא מעט. לכן תמיד עולה השאלה – כיצד נכון יהיה לשווק עסק שמנהלים או אירוע שמתכננים? אומנם זה נכון שתוכלו להשתמש בפלטפורמות שונות שמחכות לכם אונליין ואין ספק שהשיווק הזה יעיל, אך כדאי לזכור שזו לא האופציה היחידה. בימינו יש גם אפשרות לשווק ברדיו, ממש כפי שנהוג היה לעשות לפני עשרות שנים, ונשאלת השאלה האם זה כדאי. חשוב להבין שזה מאוד תלוי בתחום שבו עוסק העסק שלכם ובתחום שבו אתם נותנים שירות, אך מה שבטוח, זה שהשיווק ברדיו עובד. אנשים תקועים שעות ארוכות בפקקים, מאזינים לרדיו ותוך כדי מקבלים מסרים שונים של פרסומות בכל תחום ועניין. לכן אתם יכולים להיות בטוחים שאם תבחרו בתחנת הרדיו הנכונה ואם תפיקו את הפרסומת הכי טובה שיש, צפויה לכם הצלחה גדולה. מה שכן, טבעי שגם תעצרו לחשוב כמה זה עולה, כי זה ברור שלא כל בעל עסק יוכל להשקיע בפרסומות ברדיו.
מה משפיע על מחיר הפרסומת?
בבואנו לענות על השאלה כמה באמת עולות פרסומות ברדיו, אנחנו רואים שאין לכך תשובה אחת נכונה. כלומר, העלות הסופית של הפרסומת תלויה בכמה גורמים שונים, כמו לדוגמא: השאלה באיזו תחנת רדיו אתם בוחרים לפרסם. ממש כפי שקורה בערוצי הטלוויזיה, גם בתחום הרדיו אנחנו רואים שיש תחנות מושמעות יותר מאחרות. לכן זה טבעי שאם תבחרו את התחנה הכי מושמעת שיש, מחיר הפרסומת יהיה בהתאם. עוד נתון שיכול להשפיע על השאלה כמה תעלה לכם הפרסומת, זו השעה שבה היא תושמע ואפילו מספר הפעמים שישמיעו אותה. לכן בהחלט ניתן לראות שיש תעריפים שונים, שכן זה ידוע שיש שעות שבהן אנשים יותר נוטים להאזין לרדיו לעומת שעות אחרות. כמובן שגם אורך הפרסומת יכול להשפיע על המחיר ולכן זה טבעי שבעל עסק מסוים ישלם מחיר כזה ואילו בעל עסק אחר ישלם מחיר אחר על הפרסומת. מה שבטוח זה שלא כדאי לוותר על האפשרות הזאת, כי הפרסום ברדיו, כפי שכולנו יודעים לומר, פשוט עובד.
איך מפיקים פרסומת טובה?
עוד נתון שבוודאי מעניין אתכם זו השאלה כיצד יוצרים את הפרסומת הכי טובה שיש, כי כמובן שלא כל אחד מאיתנו יוכל לעשות זאת בצורה שרירותית. ממש כפי שהפרסום באינטרנט או בכל אמצעי אחר דורש ניסיון, ידע והבנה, כך קורה גם לגבי הפרסום ברדיו. זו הסיבה שבגללה, מעבר לעלות שתצטרכו לשלם לתחנת הרדיו שבה אתם רוצים לפרסם, יהיה עליכם גם לשלם למי שיפיק עבורכם את הפרסומת. אומנם זה נכון שמבחינה טכנית תוכלו גם לעשות את זה לבד, כי לא מדובר על טכנולוגיה מאוד מורכבת הנדרשת לכך, אך זה לא באמת כדאי. אם חשוב לכם שהפרסומת תהיה כמה שיותר יעילה ואם אתם רוצים שאנשים באמת יאזינו לה, כדאי שתפנו אל חברה רצינית שתוכל להפיק עבורכם את הפרסומת הכי טובה שיש לרדיו.