נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לאתר נזילות – כל האופציות

נזילה של מים

נזילות הן מאותם דברים בבית שאנו נוטים להתעלם מהם. אולם, גם לנזילות קטנות  יכולה השפעה שתגרום נזק ארוך טווח לבית שלנו. נזקים אלו קיים הפוטנציאל להפוך יקרים לתיקון ושחזור האזור שנפגע יכולה להיות עלות גבוהה אף יותר. למרבה המזל, די קל לזהות את מקורן של רוב הנזילות ובתמורה לחסוך לעצמו זמן והכסף. במידה ואתם חושבים שיש לכם נזילה בבית, ישנם מספר מקומות ששווה לבדוק וסימנים מזהים שכדאי להכיר. אז איך נוכל לאתר נזילות בעצמנו, הנה כל האופציות.

 

השלב הראשון באיתור נזילה בבית

תחילה מה שנרצה לעשות הוא לסגור את שיבר המים הראשי בבית שלנו. לאחר מכן, נסתכל על שעון המים במידה ואחד השעונים ממשיך לנוע נוכל להסיק שקיימת נזילה בבית. במידה קיים שעון דיגיטלי הסימן שצריך לחפש הוא האם ישנו מספר אחר חוץ מ-"0" על צג זרימת המים.

לא כל נזילה תניעה את השעון בקצב גבוהה. לכן, מומלץ לחכות בין שעה לשעתיים ולאחר מכן לבדוק שוב.

 

דוד המים החמים

לאחר שקבענו שיש לנו נזילה, המקום הראשון שמומלץ לחפש בו הוא דוד המים החמים. הדבר הראשון שיש לבדוק הוא מתחת לדוד. במידה וקיימת שלולית מים מתחת לדוד יש לנו נזילה. נזילה זו יכולה להיגרם כתוצאה משסתומים ישנים או מבעיות בתוך דוד המים.בנוסף, ניתן להקשיב לדוד ולנסות להבחין ברעש של טיפות נופלות, מים מתאדים או מים שנמצאים בנקודת רתיחה. סימנים אלו יכולים להעיד על בעיות בדוד.

מים

בדיקת נזילה בשירותים

המקום הבא שנרצה לבדוק הוא השירותים. כיצד נאתר נזילה בשירותים היא לשים צבע מאכל או צבע דיו במיכל המים ולחכות מספר דקות. במידה וזיהינו שינוי בצבע המים בשירותים עצמם, מצאנו נזילה בשירותים. הגורמים לנזילה זו יכולים להיות- בעיה בשסתום המיכל או בעיה בידית הורדת המים. השלב הבא הוא לבדוק מי מבין השתיים היא שגורמת לנזילה ולתקנם.

 

היכן יש לבדוק נזילה במקלחת

במידה ועד עכשיו לא גילינו נזילה היעד הבא שלנו הוא המקלחת. שם, יש לבדוק את הדוש ופתח הניקוז. נסגור את המים במקלחת ונבדוק אם הדוש ממשיך לטפטף מים. במידה והדוש תקין,נבדוק את פתח הניקוז. את פתח הניקוז ניתן לבדוק באמצעות אטם באורך של כ-2.5 עד 5 ס"מ שנשים באגן הניקוז ונמלא במים. אם נמצא כי כמות המים ירדה באופן לא צפוי, קיימת לנו נזילה במערכת הניקוז.

 

נזילות בכיורים בבית

איזור נוסף שצריך לבדוק הוא הכיור. בדרך כלל, נזילות אלה קלות לזיהוי. נבדוק מסביב לכיור לאחד מהסימנים הבאים- כתמי מים, מן בועות או צבע שונה. התיקון הנדרש בדרך כלל הוא החלפה של הברז או חלקים שלו כמו הידית או הבסיס במידה והם לא הגורם לנזילה מומלץ לסגור את הכיור בחומר עמיד למים כדי למנוע פגיע בכיור וסביבתו.

 

טיפ –  כיום קיימות שיטות יעילות הרבה יותר לאיתור נזילות בבית. על אף, שרוב השיטות החדישות דורשות בעל מקצוע, קיימות שיטות פשוטות ויעילות כמו איתור נזילות במצלמה תרמית. שיטה זו משתמשת במצלמה מיוחדת שמתרגמת גלי חום לתמונה, ומיכוון שמים מקררים או מחממים את האזור שבו הם נמצאים, למצלמה תרמית יכולת לזהות נזילות גם מאחורי קירות ורצפות.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
אינסטלציה סניטרית
החלפת כלים סניטריים

בתחום שיפוץ הבית, ההשפעה של שינויים קטנים יכולה להיות באמת טרנספורמטיבית. שינוי אחד שכזה שלעתים קרובות אינו מורגש אך

תיקון צנרת ביוב
כמה עולה תיקון צינור ביוב?

בעיות בצנרת הביוב יכולות להיות סיוט של בעלי הבית, ולגרום לאי נוחות, לסכנות בריאותיות ולנזק פוטנציאלי לרכוש. כאשר מתמודדים

7 טיפים לשפור הכתיבה
7 טיפים לשפור הכתיבה

כתיבה היא מיומנות חיונית המשמשת בהיבטים רבים של החיים, בין אם זה כתיבת מיילים, יצירת דוחות או אפילו כתיבת