נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך להחליף סיפון בכיור הבית

פתח של כיור

במקרים בהם הסיפון בכיור שבור או סדוק, כאשר יש בו סתימה הדורשת את החלפתו או בעת התקנת כיור חדש – ניתן להחליף את הסיפון בבית באופן עצמאי.

המאמר יפרט כיצד לעשות זאת.

 

הסיפון בכיור ותפקידו

על מנת שמערכת הצינורות בבית תהיה תקינה ומתוחזקת יש לתחזק את הכיורים בבית באופן שוטף ובכך למנוע סתימות ונזילות. כאשר מדובר בכיורים מתייחסים לכל הכיורים בבית. במקלחת, בשירותים ובמטבח. אחד החלקים הקריטיים לתפעול מערכת מים תקינה הוא הסיפון. חלק זה עשוי מפלסטיק ויושב מתחת לכיור, בדרך כלל בתוך ארון המטבח התחתון או בארון האמבטיה. הסיפון מתחבר לצינור הניקוז של הכיור ומצדו השני למערכת הניקוז והביוב של מבנה משותף. התפקיד שלו הוא לווסת את מי השופכין לכיוון הביוב ולשמור שהביוב לא יעלה ויצור ריחות לא נעימים בכיור. הוא למעשה מונע הצפת ביוב ומעבר של אלמנטים היוצרים סתימות בכיור. אם נשווה זאת למושגים צבאיים, הסיפון נמצא בחזית. הוא מגן על הכיור וניתן להחליפו בקלות או לתקן אותו בקלות יותר מאשר לשפץ ולתקן את הצנרת שנמצאת עמוק מתחת לרצפה. כאשר הבעיה בצנרת תזדקקו לסיוע של אינסטלטור כמו ביובית בבאר שבע. כל עוד שצריך רק להחליף את הסיפון, תוכלו לעשות זאת לבד.

 

כיצד לבחור בסיפון המתאים?

הסיפון אותו אתם מתעדים להחליף חייב להתאים לסוג ולגודל הכיור שלכם. הסיפונים מתחלקים למספר סוגים: כוס רגיל או סיפון בקבוק, שרשרת ונסתר. בסיפון השרשרת היא זו המנקזת את המים ישירות לתשתית המים והיא אינה מומלצת כיוון שהיא נסתמת לעיתים קרובות ומתקלקלת מהר יותר. התקנת סיפון נסתר לא ניתן לבצע לבד כי צריך להתקין אותו בקיר ונדרשת תשתית רחבה יותר. לפיכך, תוכלו להתקין רק את הסיפון הרגיל או הבקבוק באופן עצמאי.

 

איך מחליפים סיפון בכיור?

על מנת להחליף את הסיפון הכינו מראש מברג פיליפס, דלי ומגבת. את הדלי הניחו מתחת לסיפון ופרסו את המגבת בסמוך. לעיתים הסיפון סתום ומתמלא במים. המגבת והדלי ימנעו מהמים לזרום לאזורים אחרים. ייתכן ותצטרכו להחליף רק את ראש הסיפון ולכן תצטרכו לרכוש רק חלק זה. הבריגו את ראש הסיפון כלפי חוץ ושפכו לדלי את המים שהצטברו בו. הניחו בצד והבריגו את ראש הסיפון החדש. כשרוצים להחליף את כל הסיפון כולל הצינורות, יש לנתק את הברגים אליהם מחוברים הצינורות הישנים המחברים בינו לבין הכיור והביוב בעזרת מפתח שוודי או מברג. לאחר ההחלפה יש לסגור חזק את הברגים בחזרה. במידה ואתם חוששים שלא הרכבתם את הסיפון נכון או שהסתימה נובעת ממקור אחר, הזמינו את שירותי האינסטלציה.

 

באלו מקרים צריך לנקות את הסיפון?

לא תמיד צריך להחליף את הסיפון וניתן רק לנקות אותו או לבדוק אם הגומייה בתוכו שלמה והחיבורים שלו אינם שחוקים. במידה והסיפון סתום יש להחדיר ספירלה לנקבים בכיור ובסיפון בתנועה סיבובית ולשחרר את הלכלוך.

 

כיור ומים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לבית ולגינה
תפיסת מכרסמים
לכידת מכרסמים בגינה

כולנו מכירים את הרגע הזה שבו אנו מגלים שיש מכרסם בגינה שגורם להרס של כל הירקות והצמחים שגודלו בזיעה