נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

סוגי יין – איך להתאים אוכל ליין?

כוס משקה

שתיית יין תורמת לבריאות ומעשירה את התפריט הסטנדרטי של ארוחת ערב. אבל איך מתאימים את סוג היין לכל סוג של מזון וכיצד זה בא לידי ביטוי? הנה כל ההמלצות שאותן כדאי להכיר

התאמה של אוכל ליין היא תנאי בסיסי להנאה מהארוחה. אם כבר קונים יין טוב ורוצים להגיש אותו לצד ארוחת ערב, צריך לוודא התאמה אופטימאלית בין המאפיינים שלו לבין חומרי הגלם. בנוסף, אפשר להשתמש בידע קודם על יין כדי להרשים חברים, קרובים ובני משפחה. בשגרה, זמינות גבוהה של יין טוב גם עוזרת להתרענן אחרי ימי עבודה ארוכים והיא אף יכולה לתרום לבריאות.

הבעיה היחידה היא שיש סוגים שונים של יין. אז מצד אחד, היצע רחב של סוגי יין אמור לעזור להתאים אותו לטעם האישי. מצד שני, ההיצע הזה גם גורם בלבול. בשביל לפתור את הבעיה, לוקחים בחשבון מספר כללי מפתח ואז רק מבצעים כמה התאמות קטנות.

 

יין אדום לבשר

הבסיס של התאמת אוכל ליין היא להגיש בשר עם יין אדום. כאן זה בכלל לא משנה באיזה סוג של ענבים מדובר, כי הכי חשוב שזה יהיה יין אדום. היתרון של יין אדום בהקשר של בשר הוא טעם עשיר יותר, ארומה וניחוח שמחזק את הטעמים הבולטים והדומיננטיים.

אם רוצים לשדרג את הארוחה הרגילה של בשר עם יין אדום, אפשר בכל זאת להשוות בין מרלו, קברנה סוביניון, שיראז או סוגים אחרים. כאן כבר הרבה תלוי בטעם האישי, כי יש כאלה שמתחברים מהר מאוד למרלו – לעומת אחרים שמעדיפים את הזנים הפחות קונבנציונאליים.

 

יין לבן לדגים

מגישים דגים? הכי טוב שתעשו את זה עם יין לבן. מלבד מתכונים רבים שבהם משתמשים ביין לבן כציר להכנת הדג עצמו, יש משהו מיוחד בשילוב של שתיית יין כזה יחד עם המנה העיקרית שמוגשת אל השולחן.

לפי הסברה הרווחת, יין לבן מתאים לדג כי הוא קליל יותר ופחות מחייב. עם יין לבן אפשר גם להרגיש טוב יותר את הטעמים של הדג, שהם מטבעם הרבה פחות מורגשים לעומת הבשר. בנוסף, אפשר להגיש יין לבן לצד עוף ובעיקר במנות קלאסיות של פרגיות.

 

יין רוזה לקינוח

אף ארוחה לא שלמה בלי קינוח. אם רוצים להמשיך את המגמה של שתיית יין עד הקינוח, הדרך לעשות את זה תהיה לבחור ביין רוזה. באמצעות יין רוזה ניתן לקנח את הארוחה ולהישאר עם טעם של עוד. על הדרך, משיגים את תחושת ההתרוממות ויכולים להישאר עוד כמה דקות סביב השולחן יחד עם החברים והמשפחה.

לחילופין, יש כאלה שמעדיפים לקנח את הארוחה שלהם עם יין מסוג גוורצטרמינר. גם פה הכל תלוי בטעם האישי, אבל הפונקציה זהה: יין קליל, מבעבע ומתקתק.

 

מזיגה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אוכל
תפוח
איך להתכונן לצום לסירוגין

כולנו עסוקים במשקל שלנו, בנראות החיצונית ובדרך שבה התחושות שלנו מושפעות מכל העניין. אין ספק, דיאטה זה אמנם לגוף,

מיץ סלק
מיצים טבעיים: למה הם כל-כך מומלצים?

"סַלֵּינוּ עַל כְּתֵפֵינוּ, רָאשֵׁינוּ עֲטוּרִים; מִקְּצוֹת הָאָרֶץ בָּאנוּ, הֵבֵאנוּ בִּכּוּרִים" (לוין קיפניס). ארץ ישראל היא אכן ארץ "זבת חלב

מנעולן או פורץ?

להיתקע מחוץ לבית בלי שיש לנו מפתח זה לא דבר נעים, והאמת היא, שזה קרה בעבר לכל אחד מאתנו.