נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לנקות את הבית בצורה יסודית לפסח

שואב

 חג הפורים מאחורינו והנה עומדת בפנינו הדילמה השנתית- פסח מתקרב ואתו הצורך בניקיון כל הבית, מה לעשות? איך נוכל להגיע לחג הפסח בלי להיות משועבדים לעבודה קשה וניקיונות? הכנו לכם מדריך קצר איך לנקות את הבית לקראת פסח.

 

תכננו מראש

כל פרויקט גדול מתחיל בתכנון מראש. בשביל שלא תגיעו לשבוע שלפני חג הפסח ותיזכרו שלא התחלתם לנקות, הכינו רשימה מסודרת של מטלות ומשימות שתעשו במהלך הזמן שיש לכם עד החג. התחילו בחדרים רחוקים מהמרכז של הבית והשאירו את החללים המרכזיים לסוף. כך תוכלו להתחיל לנקות אזורים מסוימים בבית ולהכין אותם לפסח.

 

הזמינו חברת ניקיון

אם השנה אתם מעוניינים לעשות ניקיון יותר מקיף, ייתכן וכדאי לשכור שירותים של חברת ניקיון לבית שתוריד מכם את כאב הראש השנה. אם עברתם לדירה חדשה, או שאתם מעוניינים בניקיון הכולל תריסים, חלונות, מקלחות, פוליש מיוחד לרצפה ועוד, חברת ניקיון חיצונית תיתן לכם מענה לכל צורך בתחום הניקיון. אפשרות זו מומלצת במיוחד גם אם סיימתם שיפוץ או לפני שתחליפו דיירים בנכס להשכרה.

 

מנטליות של פסח

בשביל להכניס אתכם לאווירה של ניקיון לקראת פסח, אפשר להשתמש בטכניקות פשוטות שיעזרו לכם לשמור על הסדר והארגון:

  • לאחר כל ניקיון של חדר יש לתלות שלט או קטן או מדבקה- 'כשר לפסח'. אלמנט קטן זה יזכיר לכם שכבר עברתם על החדר הזה ולכן יש להקפיד לא ללכלך אותו עד פסח
  • ברשימה שהכנתם מחקו כל חדר שעברתם וניקיתם וכך תראו את ההתקדמות בעבודה
  • הכינו רשימת מטלות יומית- לכל יום חשוב שיהיו מטרות ניקיון ספציפיות וידועות לכולם
  • הזכירו אחד לשני שמעכשיו יש לאכול רק במטבח ובחדר האורחים, ולא בחדרים הפנימיים וחדרי השינה

 

הניקיון עצמו

ככלל אצבע הקפידו תמיד להתחיל מגבוה ולרדת למטה- קודם כל נוריד אבק מקצוות הארונות למעלה, מדפים ושידות. כידוע גם אבק מושפע מחוקי המשיכה, ולכן, בשביל למנוע עבודה כפולה, התחילו והורידו לכלוך ממקומות גבוהים. במידה ויש לכם מדפי ספרים גדולים חשוב לעבור על כל ספר וספר פעם במספר שנים. קחו כל ספר, פיתחו באמצע וסיגרו חזק להוצאת האבק.

עברו באמצעות מטליות לחות או סמרטוטים על כל פני הרהיטים, והכינו מראש שקית זבל שבה אפשר לזרוק פריטים ישנים ולכלוך שמצאתם. לאחר סיום ניקיון כל הרהיטים בחדר, עברו עם מטאטא או שואב אבק, ואל תוותרו על אף פינה בחדר. לסיום, הבריקו את החדר באמצעות חומר לניקוי רצפות ומטלית.

 

לסיכום

בשביל שבפסח השנה תצאו מחירות לחירות, וכדי למנוע לחץ מיותר ועבודה מאומצת, היכנסו לאווירה של ניקיון כבר חודש לפני, תכננו לכם איך הייתם רוצים שהחג הזה יראה ומה רמת הניקיון הנדרשת לכם, ופעלו על פי התוכנית. כך תגיעו אל החג שמחים ומאושרים, והבית יהיה נקי ומצוחצח.

אישה שותפת

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
אינסטלציה סניטרית
החלפת כלים סניטריים

בתחום שיפוץ הבית, ההשפעה של שינויים קטנים יכולה להיות באמת טרנספורמטיבית. שינוי אחד שכזה שלעתים קרובות אינו מורגש אך

תיקון צנרת ביוב
כמה עולה תיקון צינור ביוב?

בעיות בצנרת הביוב יכולות להיות סיוט של בעלי הבית, ולגרום לאי נוחות, לסכנות בריאותיות ולנזק פוטנציאלי לרכוש. כאשר מתמודדים

7 טיפים לשפור הכתיבה
7 טיפים לשפור הכתיבה

כתיבה היא מיומנות חיונית המשמשת בהיבטים רבים של החיים, בין אם זה כתיבת מיילים, יצירת דוחות או אפילו כתיבת