נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לתקן ידית ניאגרה תקועה

בעל מקצוע

נתקעה לכם ידית הניאגרה בשירותים ואינכם יכולים להוריד את המים? מה ניתן לעשות והאם אפשר לתקן לבד? המאמר יפרט איך לתקן ידית ניאגרה תקועה.

 

האם ניתן לתקן ידית ניאגרה לבד?

אחד מהחלקים המרכיבים את הניאגרה הוא מנגנון ההדחה. ישנם מקרים בהם המנגנון משתחרר, הידית נותרת למטה ונשארת תקועה. במקרים אחרים מצטברת אבנית על ציר ההפעלה של הידית הגורמת לה להיתקע. אם מדובר בידית תקועה כתוצאה מחסימת אבנית, ניתן לשמן את הציר באמצעות שמן כמו Q80 העמיד במים ולשחרר את הידית. במקרה של תקלה במנגנון ההדחה מומלץ להסתייע באינסטלטור שיזהה את מקור התקלה ויטפל בה בזריזות. עד שיגיע האינסטלטור ניתן למלא דליים עם מים וכך להוריד את הפסולת, אך לא חייבים לחכות. אינסטלטורים 24 שעות בבאר שבע יגיעו בכל שעה ביממה ויתקנו את התקלה באופן מקצועי ומהיר.

 

ממה מורכב מיכל ההדחה?

במיכל ההדחה נמצא מנגנון ההדחה המזרים את המים כאשר מורידים את הידית או לוחצים על הכפתור המיועד לכך. אלמנט נוסף הוא מנגנון המצוף שממלא הלוך ושוב את המכל במים. כדי שהמים יתמלאו באופן תקין בניאגרה, הם צריכים להגיע דרך הצנרת מברז חיצוני. כשהמים עולים המצוף עולה גם הוא והבורג שנמצא בקצהו לוחץ על גומייה שנדחקת למקום מהם נכנסים המים. באמצעות הלחץ הזה הגומייה חוסמת את הפתח ואז המים מפסיקים לזרום. ניתן לכוון את הלחץ על ידי סיבוב הבורג. במקרה של רעשים הנמשכים לאחר ירידת המים, יש לבדוק אם הגומייה אינה שחוקה ומיובשת.

 

מנגנון ההדחה בניאגרה

מנגנון ההדחה מורכב מאטם גומי שנע כשיש לחץ מים מהמצוף והתפקיד שלו למנוע נזילת מים. כאשר מורידים את ידית ההדחה יש זרוע המרימה את האטם על מנת שהמים יזרמו. זרימת המים נעשית בכוח הגרביטציה כך שאם נניח לידית, המים ימשכו לזרום עד לאיזון בו המים במיכל יורדים מתחת למצוף. אין למצוף יותר כוח למשוך לכיוון מעלה והוא משפיע רק על הכיוון הנגדי כלפי מטה. כך נחלש הלחץ על ירידת המים והאטם חוזר למקומו. בנקודה זו מסתיימת פעולת הדחת המים בניאגרה. המצוף חוזר למיקומו הנמוך והמים במיכל מתמלאים בחזרה.

 

כיצד ניתן לחסוך במים באמצעות הדחה?

התקדמות הטכנולוגיה למען השמירה על הסביבה והפתרונות לחיסכון במים הביאו עימם את לחצן חצי הכמות בשירותים. זהו לחצן הבנוי מידית קטנה שנוספה לידית הרגילה של מיכל ההדחה. הידית פועלת באופן בו המצוף ממוקם בגובה מסוים כאשר רוצים להדיח רק חצי מכמות המים הנמצאת במיכל. הידית הרגילה גורמת לאטם להישאר במקום גבוה עד שכל המיכל מתרוקן ובאמצעות מצוף קטן וצדדי המורכב על הציר. המבנה המיוחד של המצוף הצדדי חוסם את האטם באמצעות מעצור ורק שכל המיכל מתרוקן, החסימה משתחררת והאטם שב למקומו. במקרים בהם הידית הקטנה תקועה ניתן להסתדר עם הידית הרגילה, אך יש לתקן אותה.

 

כלי עבודה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
אינסטלציה סניטרית
החלפת כלים סניטריים

בתחום שיפוץ הבית, ההשפעה של שינויים קטנים יכולה להיות באמת טרנספורמטיבית. שינוי אחד שכזה שלעתים קרובות אינו מורגש אך

תיקון צנרת ביוב
כמה עולה תיקון צינור ביוב?

בעיות בצנרת הביוב יכולות להיות סיוט של בעלי הבית, ולגרום לאי נוחות, לסכנות בריאותיות ולנזק פוטנציאלי לרכוש. כאשר מתמודדים

7 טיפים לשפור הכתיבה
7 טיפים לשפור הכתיבה

כתיבה היא מיומנות חיונית המשמשת בהיבטים רבים של החיים, בין אם זה כתיבת מיילים, יצירת דוחות או אפילו כתיבת