נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך מנקים את האבנית בדּוּד

כלי עבודה

ניקוי אבנית היא אחת המטלות החשובות ביותר בניהול משק הבית. יש להניח כי האסוציאציה הראשונה שקופצת בהקשר זה היא של אבנית בקומקום, אך אנחנו פה כדי לדבר על אירוע אבנית גדול יותר (תרתי משמע) – כיצד לנקות אבנית בדּוּד החימום?

 

מהי אבנית?

תחילה, הסבר קצר על התופעה. האבנית נוצרת בגופי חימום מים כתוצאה מתהליך כימי, אשר בבסיסו המסת אטומי החשמל על ידי המים הרותחים, ושקיעתם. התערובת הנוצרת מהמסת האטומים כוללת גם שאריות של אבני גיר שכבר הומסו על ידי הגשם לפני שהובלו אל ברזי המים הביתיים יחד עם המים עצמם. בסופו של דבר, אותם משקעים מצטברים בתחתיות ובדפנות מכלי חימום המים (קומקום, מיחם, דּוּד וכו'), ומהווים האבנית עליה נדבר. כאינטואיציה, ניתן פשוט לזכור כי המילה "אבנית" נגזרת מהמילה "אבן".

מעבר ללכלוך, הצטברות אבנית בדודי שמש עלולה להוביל לנזקים חמורים, דוגמת סתימות, נזילות ואף התפוצצות המכל חלילה. לפיכך, נרצה לנקות את מכל המים מפעם לפעם. עם זאת, תהליך ניקוי הדוד אינו פשוט כמו בקומקום או מיחם, וחלק חשוב ממנו הוא מניעת הצטברות האבנית מלכתחילה. אם כן, כך תנקו ו\או תמנעו אבנית ממכל הדוד:

 

ניקוי אבנית בדוד

תחילה, אאלץ לאכזב את כל מי שחושב שאם הוא יודע לנקות היטב את הקומקום מאבנית הוא יצליח לשחזר את ביצועיו גם בדּוּד – בהתאם לגודלו, ניקוי הדּוּד מאבנית מורכב, דורש מיומנויות וחומרים ייחודיים ואף מסוכן הרבה יותר מהסרת אבנית מקומקום. לפיכך, באופן כללי, ההמלצה היא לשכור את שירותיו של טכנאי מקצועי על מנת לנקות את הדּוּד מאבנית.

בפועל, בין אם בעזרת בעל מקצוע ובין אם בכוחות עצמכם, תהליך ניקוי הדּוּד הוא כדלהלן:

  1. לפני שנרוקן את מכל הדּוּד ממים, מטעמי זהירות ובטחון, יש לוודא שמערכת החשמל הביתית מופסקת, ברז המים הביתי הראשי סגור וכמובן שהמים בתוך המכל אינם רותחים.
  2. יש לשפוך את מי הדּוּד אל אזור שהכנו מראש, דוגמת שטח אדמה בחצר או דליים שהוכנו מראש. ניתן ואף מומלץ להשתמש בצינור אותו נחבר למכל הדּוּד ועל ידו נווסת את המים הנשפכים.
  3. שטיפת מכל הדּוּד בעזרת חומרים חומציים ייעודיים להמסת האבנית, ורחיצה נוספת של המכל במים לאחל מכן.

מניעת אבנית מהדּוּד

על מנת לא להגיע למצב בו חייב לשטוף את הדּוּד מאבנית בגלל שהוא כבר נסתם, נכון יהיה לנקוט בפעולות למניעת אבנית לפני שזו הופכת לבעיה של ממש. ניתן לעשות זאת בדרכים הבאות:

  1. תחזוקה בתדירות גבוהה של מכל הדּוּד, על ידי ניקוי ופיקוח אדוק.
  2. שימוש חסכוני בדּוּד החשמל, המפחית את החיבור בין החשמל למים אשר יוצר את האבנית.
  3. רכישה והתקנה של מסנן אבנית (בעלות של כ- 450 ₪).

מברג עבודה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
אינסטלציה סניטרית
החלפת כלים סניטריים

בתחום שיפוץ הבית, ההשפעה של שינויים קטנים יכולה להיות באמת טרנספורמטיבית. שינוי אחד שכזה שלעתים קרובות אינו מורגש אך

תיקון צנרת ביוב
כמה עולה תיקון צינור ביוב?

בעיות בצנרת הביוב יכולות להיות סיוט של בעלי הבית, ולגרום לאי נוחות, לסכנות בריאותיות ולנזק פוטנציאלי לרכוש. כאשר מתמודדים

7 טיפים לשפור הכתיבה
7 טיפים לשפור הכתיבה

כתיבה היא מיומנות חיונית המשמשת בהיבטים רבים של החיים, בין אם זה כתיבת מיילים, יצירת דוחות או אפילו כתיבת