נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איתור נזילות בדירה – איך למצוא את הפתרון המהיר והזול

נזילות ראשית

במהלך החורף על הגשמים שבו, נוצרות נזילות בדירה המעידות ככל הנראה על איטום לקוי, אך מה קורה אם לא ירד גשם ויש נזילה? כיצד מאתרים אותה כשהיא סמויה? על כך במאמר הבא.

 

מאילו סיבות ישנן נזילות בדירה?

נזילות בדירה עלולות להגיע ממקורות שונים שלא תמיד מגלים אותם במבט עין או שלא עולה על דעתנו המיקום שלהן. למשל, כשיש בעיות איטום בדירה ברוב המקרים יותר קל לזהות את הנזילה כי המקום חשוף לכניסת גשם. עם זאת, לעיתים מופיעים כתמי לחות בקירות, קילוף צבע ואף עובש במקומות שונים בדירה, חשבון המים עולה ומד המים מסתובב בצורה מרשימה גם כשהברז הראשי סגור. אז באמת צריך להתחיל לדאוג ולאתר את הנזילה. בראש ובראשונה בדקו את דוד החשמל על גג הבניין. ייתכן ואחד הצינורות נקרע או התנתק או לחץ המים גרם לדוד לטפטף. ייתכן ונוצר בגוף הדוד עצמו בקע או הצטברות אבנית, לחץ בתרמוסטט וכן הלאה. סיבה נוספת היא צנרת המים והביוב כתוצאה מסתימות חוזרות ונשנות בשירותים או במקלחת, צנרת ישנה ובלויה או הצטברות חלודה שגרמה לסדקים בצנרת. עוד אפשרות היא טפטוף מצינור המזגן שנמצא מחוץ לדירה שאנו כלל לא מודעים שהוא מטפטף וגורם לנזילה. הסרט הכי גרוע הוא כאשר גרים בדירה הנמצאת בבניין משותף ומגלים שהנזילה מגיעה מהשכנים ומשפיעה על הקירות והתקרה של הדירה שלנו. במקרים גרועים יותר הביוב של השכנים עולה, מתפרץ בדירה שלנו וגורם להצפה עם כל מה שאתם מדמיינים שצף מהביוב…

 

נזילה בדירה – לא נורא!

לאחר שמנינו סיבות רבות לנזילות נצפות או סמויות בדירה יש לאתר את המקור שלהן באופן מיידי לפני שהנזילה תחמיר והמים יזיקו לריהוט, לתכולה, לקירות ואף לבריאות שלנו. ברגע שהקירות נרטבים מתחיל להיווצר עובש, קורוזיה וריח של טחב שאינם בריאים במיוחד לאלרגנים. לפיכך, הדרך היחידה היא להזמין חברה לאיתור נזילות מקצועית כמו איתור ברור שיש לה טכניקות חדשניות לאתר נזילות בדירות ומבנים אחרים. חשוב לבחור בחברה אמינה שתאתר תוך זמן קצר את הנזילה ומחיריה יהיו סבירים.

 

הטכניקות החדשניות לאיתור נזילות

הכלי הפופולרי ביותר לאיתור נזילות הוא המצלמה התרמית או הרובוטית. למצלמה יש יכולת לקבל נתונים באמצעות חיישנים המזהים את הטמפרטורה בקירות ולקבל הדמיית תלת ממד על מה שקורה בצנרת העוברת דרכם. במקום בו הטמפרטורה שונה שם המצלמה מצלמת ומחשבת את הנתונים הדרושים. אחת השיטות המתקדמות יותר היא באמצעות גלאי אלקטרו מגנטי שמזהה את הנזילה על ידי קרינה. דרך נוספת לאיתור נזילות הוא הסיב האופטי המקבל נתונים על מקור הנזילה באמצעות קרן אור. בקירות אקוסטיים משתמשים גם בגלאי קול המשמיע את קולות הנזילה וכך מזהים את המקור שלה.

נזילות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
אינסטלציה סניטרית
החלפת כלים סניטריים

בתחום שיפוץ הבית, ההשפעה של שינויים קטנים יכולה להיות באמת טרנספורמטיבית. שינוי אחד שכזה שלעתים קרובות אינו מורגש אך

תיקון צנרת ביוב
כמה עולה תיקון צינור ביוב?

בעיות בצנרת הביוב יכולות להיות סיוט של בעלי הבית, ולגרום לאי נוחות, לסכנות בריאותיות ולנזק פוטנציאלי לרכוש. כאשר מתמודדים

7 טיפים לשפור הכתיבה
7 טיפים לשפור הכתיבה

כתיבה היא מיומנות חיונית המשמשת בהיבטים רבים של החיים, בין אם זה כתיבת מיילים, יצירת דוחות או אפילו כתיבת