נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אם טיל פוגע בביתי ואני גר בשכירות – מה עליי לעשות?

מבנה לאחר נפילת טיל - אילוסטרציה

טילים המשוגרים לארץ זהו עניין שבשגרה לתושבי עוטף עזה, אך כפי שראינו בימים האחרונים גם אזורים אחרים ניזוקו ואיתם תושבים ודירות רבות. מה אדם הגר בשכירות אמור לעשות במקרה שטיל פגע בדירה? על כך במאמר הבא.

 

מה עושים כשטיל פוגע בדירה?

לא עלינו, אך בישראל למודת הניסיון פגיעה ישירה מטילים יכולה להרוס חיים ורכוש של דיירים רבים. בין אם גרים בדירה משלכם ובין אם מדובר בשכירות זה לא משנה.

כאשר דירה נפגעת מטיל המדינה שולחת במהירות רבה שמאי מטעמה שמעריך את הנזק על מנת שהמדינה תממן את עבודות החידוש והשיקום של הדירה. בנוסף לשמאי גם מגיעים אנשי מס רכוש שבודקים את מצב הנכס.

האדם שדירתו ניזוקה, גם אם הוא גר בה בשכירות, יהיה זכאי לקבל דיור חלופי.

ביחד עם זאת, כדי שהנזק יוערך לשביעות רצונו של בעל הדירה מומלץ להסתייע בשמאי פרטי של אחת מחברות הביטוח ולפנות לוועדת ערר במידה והערכת השמאי של המדינה אינה משביעת רצון.

לגבי הרכוש ישנה רשימה של חפצים עליהם ניתן לקבל פיצוי במידה וניזוקו בפיצוץ. לא מדובר על כסף, תכשיטים או חפצי אומנות של הדייר, אלא על ריהוט, בגדים ומכשירים חשמליים. כיום ניתן להרחיב את הכיסוי הביטוחי במס רכוש בתוספת מינימלית ולקבל כיסוי נרחב יותר של כ-700 אלף ₪ על הרכוש שנפגע.

 

האם ממשיכים לשלם את השכירות במקרה של פגיעת טיל?

מן הסתם אם הדירה נפגעה וניזוקה מטיל ולא ניתן להתגורר בה, בעל הדירה יקבל את הפיצוי על פי הערכת השמאי על הנזקים והשוכר לא ישלם שכירות על דירה שאינו יכול לגור בה.

גם כאשר יש תיקונים שוטפים ללא פגיעת טילים, בעל הדירה מחויב לדאוג להסדרתם על פי חוזה השכירות.

כמו כן, במידה ושוכר הדירה נפגע פיזית מהדף, רסיס או מעידה בדרך לממ"ד הוא זכאי לטיפול רפואי מכיוון שהוא משלם מס בריאות. ביחד עם זאת, במידה ויש לשוכר ביטוח תאונות אישיות או ביטוח בריאות פרטי אחר, הוא רשאי לתבוע את חברת הביטוח הפרטית ולקבל פיצוי על טיפולים, ניתוחים, אשפוזים ועוד. למידע נוסף היכנסו לאתר https://www.avner.org.il.

 

כיצד לנהוג במקרה של תביעה למס רכוש?

כאשר יש נזק ישיר לדירה וצריך למלא תביעה על המבנה והתכולה למס רכוש מומלץ להסתייע בעורך דין ולא למלא את התביעה לבד.

עורך דין המתמחה בתחום ילחם על זכויותיכם בהתאם להערכת השמאי הפרטי.

אין לחתום על מסמכים עד שמגיעים להסכמה על הפיצוי עבור הנזק.

כאשר עורך דין מעורב בתביעה ניתן לעמוד על הזכויות ולהגיע לתוצאות טובות יותר כי החוק מגביל את הפיצוי בהתאם לתקנות. לסיכום, כאשר טיל פוגע בנכס וברכוש יש לטפל בעניין ברגישות גבוהה ובמקצועיות.

 

מבנה גדול נטוש - תמונה להמחשה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין