נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

גידולים בעיניים – כל מה שכדאי לדעת

עיינים ראשית

גידולים בעיניים דורשים טיפול מקיף, הדורש שילוב של אנשי מקצוע מתחומים שונים. אופטיקה כרמית מספקת חלק ניכר מהמעטפת הזו, כאשר בשילוב עם ייעוץ רפואי מקצועי תוכלו לשפר את ההתמודדות עם המחלה. יש מגוון עצום של גידולים בעיניים, ובמאמר זה נפרט על כמה מהגידולים הנפוצים יחסית.

 

רטינובלסטומה – גידול העין הנפוץ ביותר בילדים

רטינובלסטומה, הוא גידול עיני נדיר יחסית, אך עדיין מדובר בגידול העיני הנפוץ ביותר בילדים. בשונה מגידולים אחרים, אשר המנגנון הכללי הגורם לפריצתם אינו ידוע לרוב, רטינובלסטומה היא גידול אשר בחלק מהמקרים ניתן להסביר באופן שלם יחסית את הסיבה להיווצרותו. הגידול פורץ או עקב פגם גנטי, או באופן ספורדי באוכלוסייה. במקרה הגנטי, גן ספציפי, RB, אשר תפקידו הוא לבקר על חלוקת תאים והתרבותם, פגום. הפגם בגן, גורם לכך שהסיכוי לכך שתא ברשתית יתחיל להתרבות ללא שליטה ולייצר גידול הוא עצום. רוב האנשים הסובלים מרטינובלסטומה גנטית, מכילים גן אחד פגום באופן מולד, כאשר העותק השני של הגן עשוי להיהרס בתא ספציפי בגלל השפעות סביבתיות. בכל מקרה, מדובר בגידול עיני עם אחוזי ריפוי מעולים יחסית.

 

המנגיומה עינית

המנגיומה היא גידול לא ממאיר ונפוץ יחסית באוכלוסייה. מדובר בגידול אשר נוצר עקב ריבוי לא נכון של כלי דם בחלל העין. כלי הדם אשר מספרם הולך ועולה, יוצרים גוש גדול, אשר עשוי להפריע לאיכות הראייה, ולדרוש טיפול ממוקד. תופעה נפוצה בגידולי המנגיומה, היא צמיחה מאחורי העין עצמה. כך, כאשר הגידול הולך ותופח, הוא דוחף את העין כלפי חוץ, ויוצר בלט שלה, הדורש טיפול רפואי דחוף יחסית. לעיתים קרובות, המנגיומה היא גידול אשר ניתן לראות אצל התינוק כבר לאחר לידתו, בחלקים שונים של הגוף. עם זאת, לרוב עם מעקב וטיפול רפואי מקצועי, הם ייעלמו באופן מוחלט.

 

מלנומה בעין

גידול מסוג מלנומה הוא גידול של מלנוציטים, תאים אשר נפוצים בין השאר בעור, והם אחראיים על ייצור הפיגמנט המעניק לחלקי הגוף החיצוני את הצבע שלהם. העין מכילה כמות מכובדת של מלנוציטים, והחשיפה המצטברת הגבוהה של העין לקרני השמש, עשויה לגרום להם לעבור מוטציות, ולהתחיל להשתכפל באופן בלתי נשלט.

עיניים

גרורות עיניות

העין היא יחסית איבר אשר גרורות נוטות פחות להגיע אליו. הסיבה לכך היא שמבחינה פיזיולוגית, העין היא חלק בלתי נפרד מהמוח. לכן, היא מוגנת באופן חלקי מגרורות מחלקי גוף אחרים על ידי מערכת הדם המוחית, אשר כלי הדם בה חדירים הרבה פחות מאשר בשאר הגוף. עם זאת, עדיין יתכנו בהחלט מקרים של גרורות אשר יגיעו ויתיישבו על חלל העין, והן מהוות אתגר ייחודי, בין השאר בגלל שקשה מאוד לגרום לטיפולים הכימותרפיים לחדור אל חלל העין. טיפול בגרורות, כמו גם בסרטן עיני ראשוני, חייב להיעשות על ידי רופאים מומחים.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
אינסטלציה סניטרית
החלפת כלים סניטריים

בתחום שיפוץ הבית, ההשפעה של שינויים קטנים יכולה להיות באמת טרנספורמטיבית. שינוי אחד שכזה שלעתים קרובות אינו מורגש אך

תיקון צנרת ביוב
כמה עולה תיקון צינור ביוב?

בעיות בצנרת הביוב יכולות להיות סיוט של בעלי הבית, ולגרום לאי נוחות, לסכנות בריאותיות ולנזק פוטנציאלי לרכוש. כאשר מתמודדים

7 טיפים לשפור הכתיבה
7 טיפים לשפור הכתיבה

כתיבה היא מיומנות חיונית המשמשת בהיבטים רבים של החיים, בין אם זה כתיבת מיילים, יצירת דוחות או אפילו כתיבת