נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

4 דגשים חשובים להצלחה במשפט אזרחי

בחירה נכונה של עורך דין, איסוף כמה שיותר עדויות ומסמכים, היכרות עם החוק והגשת ערעור – הם כולם כלים שיכולים לשפר את סיכויי ההצלחה של המשפט האזרחי.

רוצים לדעת כיצד להביא אותם לידי ביטוי? הנה המדריך המלא

היכרות עם השלבים השונים של הצלחה במשפט האזרחי היא תנאי להשגת התוצאות האופטימאליות. בגלל שהמשפט האזרחי מגלם תחת שורה אחת סוגים שונים של זכויות וגם חובות, הוא מחייב היכרות עמוקה עם השלבים הקיימים. בנוסף, צריך להכיר את הדגשים החשובים כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה של המשפט.

הנה למשל כמה דברים שאותם אפשר לעשות כבר עכשיו, על מנת להשיג תוצאות טובות של המשפט האזרחי בעתיד הקרוב והרחוק:

 

  1. בחירה נכונה של עורך דין

הדגש הכי חשוב להצלחה במשפט אזרחי הוא לבחור נכון את עורך הדין. בחירה נכונה של עורך הדין משפרת את איכות הייצוג מול הרשויות, מול הערכאות המשפטיות וכמובן מול התביעה או ההגנה – בהתאם לסוג התיק שאותו בוחרים לנהל. במידה ובוחרים בצורה נכונה עורך דין מקצועי שיש עליו המלצות אובייקטיביות, סיכויי ההצלחה של המשפט עולים משמעותית.

 

  1. איסוף של עדויות ומסמכים

הצלחה במשפט אזרחי מבוססת על יכולת לשכנע את השופט. בשביל לשכנע את השופט לא מספיק להראות הפניות לפסקי דין תקדימיים או חוקים שתומכים בטענה שעל הפרק, אלא צריך גם לאסוף עדויות ומסמכים.

ככל שיש יותר עדויות ומסמכים וככל ששמים עליהם דגש משמעותי יותר, כך סיכויי ההצלחה של המשפט האזרחי עולים. במידה ומגישים תביעות תאונת עבודה, עדים יכולים להיות קולגות או אפילו מנהלים. אם התביעה היא על נפילה בשטח ציבורי או במרכז מסחרי, אפשר לאסוף עדויות מעוברי אורח. בכל מקרה, הדגש הוא על יצירתיות ושימוש בעדויות כפי שמתחייב מלשון החוק.

 

  1. היכרות עם החוק

יש מקרים שבהם המשפט האזרחי לא מניב את התוצאה הרצויה, רק בגלל שמי שניהל אותו לא מכיר לעומק את החוק ואת התקנות שנגזרות מתוכו. בפועל, זו משימה קשה יותר מכפי שנהוג לחשוב כי המשפט האזרחי עצמו אינו סטטי אלא דינאמי.

על רקע הדינאמיות של המשפט האזרחי, ניתן להבין מדוע היכרות איתו היא משימה שצריכה להיות שמורה לבעלי מקצוע. אז אם רוצים להצליח במשפט אזרחי, חשוב להכיר אותו לעומק ולעקוב אחר שינויים או עדכונים בחקיקה.

 

  1. הגשת ערעור

הצלחה במשפט האזרחי לא חייבת להיות תוצאה של הדיון המקדמי או הראשון בבית המשפט. למזלם של אזרחים ואזרחיות במדינה דמוקרטית ומתוקנת, יש גם את הכלי של הגשת ערעור. אז בפועל, לא צריך להיבהל אם ההכרעה של השופט לא עומדת בציפיות. במקרים כאלה, חשוב להתייעץ עם עורך הדין ולהגיש ערעור מסודר שמאפשר עוד דיון והצגת נתונים מבוססים וחדשים.

 

כלי משפטי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין