נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

דיכאון שלאחר הפלה – האם יש דבר כזה

אישה הריונית

אומנם זה נכון שילדים זו ברכה ויש אנשים שבוחרים להביא לעולם גם חמישה ושישה ילדים, אך בפועל, כשזה קורה בזמן לא מתאים, זה עלול להיות בעייתי. היית בהריון, בחרת לעשות הפלה וכעת את מרגישה עצב נוראי? דיכאון שלאחר הפלה? תוהה האם את היחידה שזה קורה לה ומה אפשר לעשות בנידון? את לא לבד.

 

למה מתרחש דיכאון שלאחר הפלה?

לכאורה, אם אישה בחרה בצורה יזומה לעשות הפלה, כלומר, זו לא הייתה הפלה ספונטנית, אין לה סיבה להיות בדיכאון. עם זאת, אסור לשכוח שיש כאן גם עניין הורמונאלי שמשתנה ולכן ברור מדוע לא אחת גם נשים שכן בוחרות בעצמן לעשות הפלות, בסופו של דבר מתמודדות עם דיכאון ועם תקופה לא פשוטה. בנוסף לנושא ההורמונלי, יש לקחת בחשבון גם את השאלה איך התבצעה ההפלה ובאיזה שבוע של ההיריון זה קרה. על אחת כמה וכמה, אם מדובר על הפלה שהתבצעה באופן טבעי וכנגד רוצה של האישה, הרי שברור מדוע הדיכאון עלול ללוות חלק מהתהליך הזה. אישה שכבר משלימה עם היותה הרה ומתחילה לחשוב על הרך הנולד שיגיע בעוד כמה חודשים ובסופו של דבר עוברת הפלה טבעית היא אישה שמתמודדת עם כאב ואכזבה. לכן טבעי שהעניין ישפיע גם על מצב הרוח.

 

האם עדיף לעשות הפלה במקום פרטי או ציבורי?

ראשית, כל מי שחושבת על האפשרות של הפלה צריכה לדעת בישראל זה חוקי, מה שאי אפשר לומר לגבי הרבה מדינות אחרות בעולם. אומנם זה נכון שצריך לעבור וועדה, אך באופן כללי מדובר על עניין חוקי וזה כבר משמעותי וחיובי. שנית, אין תשובה אחת נכונה לשאלה האם עדיף לעבור את החוויה הזאת במקום ציבורי או פרטי, כי זה מאוד אינדיבידואלי. מה שבטוח זה שאם אישה בוחרת לעשות הפלה במקום פרטי, הרי שהפרטיות שלה תישמר בצורה טובה יותר ואיש לא יידע על העניין.

 

האם הפלה זה יקר?

זה מאוד תלוי בנסיבות. מבחינה כלכלית אין ספק שהאופציה של הפלה במקום ציבורי יכולה להיות אטרקטיבית יותר, כי מדובר על טיפול שלא משלמים עליו. מצד שני, לא תמיד במגזר הפרטי המחירים יהיו מאוד גבוהים כך שלא בטוח שכדאי לשלול את האפשרות הזאת. כמו כן, עוד נתון שיכול להשפיע על השאלה האם המחיר יהיה גבוה או לא, זו השאלה האם זו תהיה הפלה שמתבצעת בהליך רפואי או בעזרת כדורים. ההפלה הניתוחים לרוב תהיה יקרה יותר שכן מדובר כאן על שימוש בחדר ניתוח וכדומה, אך מצד שני, יש מקרים שבהם זו תהיה הבחירה המתאימה יותר. בכל מקרה, ללדת כאשר אישה לא מרגישה מוכנה או מסוגלת זו עלולה להיות התמודדות קשה מידי ולכן בהחלט רצוי וראוי לזכור שאופציית ההפלה קיימת עבור כל אישה.

אישה עצובה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רפואה