נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

דירוג אשראי לעוסק מורשה

כרטיסי אשראי

כל אדם אשר מעוניין להיות עצמאי והכריז על כך לרשויות המס, יכול להיות עוסק מורשה. בעקבות כך, ישנו קושי רב בהבנת הגבול בין התנהלותו הכלכלית של אדם פרטי, להתנהלותו הקשורה בעסק אותו הוא מתחזק. כתוצאה מכך, דירוג האשראי של הפרט נפגע ישירות.

לעיתים קרובות, עצמאיים המנהלים את התחום הפיננסי של עסקם אינם מודעים לעובדה כי דירוג האשראי של העסק שבבעלותם, הוא בעל פוטנציאל רב להשפיע על כל אספקט כספי אחר בחייהם. דירוג אשראי לעוסק מורשה יכול להשפיע על כל החלטה עתידית שתבוא לפניכם, ולכן חשוב להבין מה דירוג אשראי זה כולל.

 

יד ביד – העסק והתנהלותם הכלכלית הם אחד

הדבר המרכזי אליו יש להתייחס הוא כי התנהלותכם הכלכלית משפיעה באופן ישיר על דירוג האשראי של העסק אותו אתם מנהלים. כלומר, במידה ויש לכם קושי בהחזרת הלוואה הקשורה לביתכם (לדוגמה, לצרכי שיפוץ), קושי זה ישפיע ישירות על הדירוג האשראי אותו יקבל העסק שאתם מנהלים.

 

מדוע זה קורה?

האמת היא פשוטה, בחלק נרחב מהעסקים הקטנים בישראל שם העסק הוא למעשה תעודת הזהות של בעל העסק עצמו. כך נוצר מצב בו אתם מנהלים באופן שוטף ובמקביל, הן את בחירותיכם הפיננסיות הפרטיות, והן את הפעולות הכלכליות של עסקכם.

 

מדוע וכיצד משפיע דירוג האשראי על העסק שלכם

דירוג האשראי של העסק משפיע ישירות על היכולת שלכם לבצע פעולות פיננסיות, ועל התנאים שתקבלו. במידה ותרצו לבצע רכישה או לקבל הלוואה, דירוג האשראי שלכם יקבע את התנאים אותם תקבלו על מנת לבצע את העסקה (במידה ותוכלו לבצעה).

משום שאתם והעסק שלכם מתנהלים כלכלית תחת אותה קורת גג, במידה ותרצו לבצע פעולות כלכליות הקשורות לחייכם הפרטיים, אתם עלולים להיתקל בקושי לאור דירוג האשראי של העסק, ולכן מומלץ לשמור על דירוג טוב ככל הניתן.

 

כיצד לשמור על דירוג האשראי של העסק

דירוג האשראי של העסק שלכם מושפע מכלל הפעולות הכלכליות שתבצעו, ולא מעט גם ע"י אלו שלא תבצעו.

  • כל איחור הנוגע להתחייבויותיכם ישפיע ישירות על דירוג האשראי שלכם. מומלץ להקפיד על תשלום סדיר והוראות קבע שמונעות איחורים בלתי רצויים.
  • התאימו את מסגרת האשראי שלכם לכמות ההוצאות הממוצעת שלכם, ועמדו בה.
  • שימו לב כי ישנם תאגידים המדווחים למאגר המידע הארצי על התנהלותכם, והשתדלו לעמוד בהתחייבויותיכם מולם באופן יוצא מן הכלל.
  • אל תשאירו קצוות פתוחים. כל תהליך אותו התחלתם אל מול הרשויות עלול להוביל להורדה בדירוג האשראי, לכן נמליץ לסגור במהירות כל תהליך מסוג זה.

 

התנהלות כלכלית נבונה היא דבר אליו עליכם לשאוף באופן שוטף, ובמיוחד כאשר לעסק הפרטי שלכם השפעה כה רבה על מהלך חייכם האישיים ולהיפך. שימו לב כי אתם נבחנים על עמידה בהתחייבויות, והתנהלו בהתאם.

כרטיס אשראי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עסקים