נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם ניתן לקבל החזר מס על בניית ממ"ד?

החזר מס

כפי שאתם יודעים היטב, חלקים גדולים במדינת ישראל נמצאים תחת איום תמידי של מתקפת טילים או רקטות. כרגע, הדרך הטובה ביותר שלנו האזרחים להתמודד עם מתקפות כאלה ולעבור אותן בשלום היא להיכנס למקלטים או למרחבים המוגנים. לצערנו, הרבה מאוד מהבתים באזורים המאוימים, ובעיקר באזור הצפון, השקט בשנים האחרונות, אינם מצוידים במקלטים או במרחבים מוגנים.

מסיבה זו מדינת ישראל יצאה בשנים האחרונות בהטבה מיוחדת לתושבי האזורים המאוימים. הרעיון הוא לזרז ולסייע לכמה שיותר אנשים לבנות מרחב מוגן בבית. אם זה נשמע לכם רלוונטי ומעניין, כדאי שתמשיכו לקרוא את המאמר הזה.

 

על מה בעצם אנחנו מדברים?

אז לא מדובר על החזר מס, אבל ישנה בהחלט הטבה כלכלית משמעותית על בניית ממ"ד. כפי שהסבירו לנו המומחים של חברת מרחב מוגן יביל בע"מ, כל אדם שלוקח משכנתא על מנת לבנות או לרכוש דירה באזורי עימות יכול לקבל תוספת למשכנתא על מנת לבנות מרחב מוגן בדירה. המענק רלוונטי גם לדירות חדשות וגם לדירות שכבר קיימות.

 

מי זכאי לקבל את המענק?

כדי לקבל את המענק צריך לעמוד בתנאים הבאים: התנאי הראשון הוא רכישה של דירה מקבלן או חברת בנייה, או בנייה עצמית של דירה. התנאי השני הוא שהדירה הרלוונטית נמצאת ביישוב שהוגדר כיישוב בקו העימות, על פי רשימה מוגדרת מראש. התנאי השלישי הוא שהתכנית קיבלה אישור של מהנדס המחוז שבדירה הולך להיבנות ממ"ד תקני.

חשוב לדעת, אם בניתם או הרחבתם את הדירה תוכלו לממש את ההטבה עד 36 חודשים מיום קבלת היתר הבנייה. אם קניתם את הדירה מהקבלן, תוכלו לממש את ההטבה עד 36 חודשים מיום חתימת חוזה הרכישה, ובמקרה שהמחיר טרם שולם במלואו. אם יש לכם דירה נוספת שזכאית להטבה, תוכלו לקבל אותה רק לאחר שתמכרו את הדירה הנוספת ותביאו את חוזה המכירה.

מענק

אז איך זה קורה בפועל?

כדי לקבל את ההטבה בפועל, תצטרכו קודם כל להוציא תעודת זכאות מהבנק שבו לקחתם את המשכנתא שלכם. לאחר שתסיימו לבנות את הדירה ואת הממ"ד התקני, יגיע אליכם מהנדס של משרד השיכון ויוודא שהממ"ד נבנה בצורה טובה ושהוא עומד בתקני הבטיחות הרלוונטיים. המהנדס יאשר שהכל בסדר, והוא יעביר את האישור לבנק שכבר יתעסק בהעברת הכסף בפועל.

מבחינת המענק עצמו, ישנן שתי מדרגות. כאשר רוכשים דירה חדשה או מרחיבים דירה קיימת בבניין שיש בו שתי קומות ומעלה תקבלו מענק של 9,100 ₪. בבנייה, רכישה, או הרחבה של דירה בבית פרטי צמוד קרקע תקבלו מענק של 10,400 ₪.

 

סיכום

אם אתם תושבי קו העימות, ועדיין אין לכם ממ"ד בבית, כדאי מאוד לנצל את השיפוץ או ההרחבה הקרובים ולבנות ממ"ד. מדובר על צורך בטיחותי בסיסי, ואתם אפילו מקבלים סבסוד, אז מה השאלה בכלל?

החזר מס

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא שיפוצים ובניה