נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה זמן אורך הליך הבוררות העסקית?

בוררות עסקית

לא פעם אנחנו שומעים אנשים שתוהים אודות הליך הבוררות העסקית. שכן, מדובר בהליך שרבים יודעים איך להתחיל אותו, אבל הם לא יודעים מה צפוי לקרות בו ואיך הוא עשוי להסתיים. כדי לעשות סדר (כמה שניתן) בנושא זה, יצאנו לבדוק עבורכם כמה זמן צפוי לארוך הליך הבוררות העסקית. אז תישארו אתנו, תקראו את השורות הבאות בעיון רב ותגלו את התשובה לשאלה המתבקשת.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

כדי שנוכל לדעת פחות או יותר כמה זמן אתם צפויים "לבלות" בהליך של בוררות עסקית, יצאנו לשאול את הגורמים שמכירים את הנושא באופן מעמיק. מדובר באנשים שעברו ב – 5 שנים האחרונות הליך של בוררות מסוג זה. ראוי שנציין בפניכם כיצד הגענו אליהם. אז הגענו אל האנשים הללו לאחר שכתבנו פוסט בפייסבוק וציינו כי אנו כותבים מדריכים בנושא הבוררות העסקית.

ביקשנו מהגולשים לכתוב לנו בקצרה את אורך ההליך שלהם וגם, ביקשנו שישלחו לנו הוכחה כי אכן אירע הליך של בוררות עסקית מצידם. כך יכולנו לאמת כי הם דוברי אמת. הזמנים שיצוינו בפניכם בהמשך הם ממוצע של כלל הזמנים שנשלחו אלינו.

 

כמה זמן אורך הליך הבוררות העסקית?

אנו מודים שברגעים שבהם כתבנו את הפסקאות הראשונות של המדריך, היינו בטוחים שנחזור עם מספר מסוים של שעות, ימים או שבועות שבהם אתם צפויים לבלות בהליך עצמו. ככל שהתעמקנו בנושא, התברר לנו שמדובר בטווח רחב של זמנים שמשתנה בהתאם לפרמטרים שונים. רגע לפני שנציג אותם בפניכם, כדאי שתדעו שאתם יכולים לקבל עוד פרטים באתר borerut.com.

 

מהם הפרמטרים שצפויים לקבוע את אורך ההליך של הבוררות העסקית?

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך ציינו בפנינו באופן מעמיק את ההליך שהם עברו. הדבר אפשר לנו להבין שאורך ההליך צפוי להיקבע בהתאם לפרמטרים הבאים:

  • ההסכמה בין הצדדים (במידה ויש כזו) להיפגש
  • הסמכה של הבורר שנמצא במקום וההתאמה שלו לתיק
  • מספר הוויכוחים שעולים במהלך ההליך בין הצצדים

 

אז כמה זמן בממוצע צפוי לארוך הליך הבוררות העסקית?

נאמר לכם שהתברר לנו שבמצבים שבהם ישנה הסכמה בין הצדדים להיפגש, במצבים שבהם יש בורר מוסמך במקום שלמד את התחום באופן מעמיק וגם יש מספר מועט של וויכוחים – ההליך צפוי לארוך מספר ימים עד שבועות בודדים בלבד. היו מקרים מיוחדים שהספיקה בהן פגישה אחת שארכה כמה שעות, במהלכה, הצדדים הגיעו להסכמה. כך שאפשר לומר שהזמן משתנה ממקרה למקרה ואי אפשר להציג בפניכם זמן מדויק של אורך ההליך המדובר.

 

כמה מילים לפני סיום

כעת ידוע לכם שהליך הבוררות העסקית צפוי לארוך זמן קצר או ארוך. אי אפשר לצפות את הדבר מראש והעניין מורכב מכל מיני פרמטרים שמשתנים מפעם לפעם. בהזדמנות זו, נציין בפניכם שלא צריך להסתכל על הזמן, אלא להיאזר בסבלנות.

בוררות עסקית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עסקים