נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

המדריך המלא על תסמונת אספרגר

תרופות

אספרגר היא תסמונת שיכולה לבלבל את מי שצופה "בה" מהצד, אין ספק. לעיתים, אנשים אשר לוקים בתסמונת זו, עשויים להיות בעלי כושר תפקוד גבוה מאוד, לפעמים אפילו עד כדי ניחנות בגאונות בתחומים מסוימים. המדריך המלא על התסמונת המתעתעת, שממוקמת על הספקטרום האוטיסטי:

שמעתם את המושג "אספרגר" ולא הבנתם במה מדובר? אספרגר היא תסמונת המופיעה אצל אנשים בגילאים שונים. באופן כללי, מדובר בתסמונת התפתחותית ולא מולדת, אבל הורים לילדים אשר לוקים בתסמונת זו, במקרים רבים מעידים על שוני מסוים שהיה קיים בילד עוד מגיל מאוד קטן. הקשיים אצל אנשים הלוקים בתסמונת זו, יהיו בדרך כלל קשיים ברבדים החברתיים של החיים.

 

כיצד מתבטא הקושי של אנשים בעלי תסמונת אספרגר?

לרוב, הקושי יתבטא באינטראקציה החברתית ובהבנת קודים חברתיים שונים. לקות האספרגר כיום משויכת למשפחת הלקויות הנכללות בספקטרום האוטיסטי (ASD), אבל אין ספק שכשאומרים ספקטרום אוטיסטי, צריך לעשות אבחנה בין רמות התפקוד השונות. בדקו כעת: אבחון תסמונת אספרגר בתפקוד גבוה אצל מבוגרים.

בעוד שאנשים מסוימים עשויים לשמוע את המילה "אוטיסט" ולדמיין אדם ברמת תפקוד מאוד נמוכה, המציאות היא בכלל אחר. אנשים אשר לוקים בתסמונת אספרגר יכולים להיות ברמות תפקוד מאוד גבוהות, עד כדי כך שבעולם ישנם אנשים ברמות דרג מאוד גבוהות בשלל ארגונים וחברות, שהם לוקים בתסמונת אספרגר.

 

יכולות מיוחדות אצל אנשים על ספקטרום ה-ASD?

במקרים רבים, ניתן להבחין ביכולות מאוד מיוחדות בתחומים מסוימים, לרבות בתחומי האומנות השונים, תחום המתמטיקה וכו'. וכשמדברים על יכולות אצל לוקים בתסמונת אספרגר, חשוב לציין כי בדרך כלל, אנשים אלו יהיו מאוד אנליטיים ומחושבים. לפעמים, עד כדי התנהגות כפייתית ויצירת מחשבות כפייתיות גם כן.

מכנים את תסמונת האספרגר לפעמים בתור ה"תסמונת המתעתעת". זאת, משום שלפעמים ממש קשה להבחין שאדם מסוים לוקה בתסמונת זו. תסמונת האספרגר יכולה להתבטא באופנים שונים, כולל אצל אנשים שרמת האינטליגנציה שלהם היא מאוד גבוהה.

 

רמת אינטליגנציה גבוהה במקרים רבים: אספרגר

בעוד שיצירת המלל תהיה תקינה והדיבור יהיה חלק וחד, לפעמים יהיה ניתן להבחין במשהו שיכול להיחוות בתור "קרירות" או "אפאתיות". זאת, משום שאנשים הלוקים בתסמונת אספרגר לפעמים יתקשו להבין את "בין השורות" בשיח החברתי.

בעוד שלנו זה יכול להצטייר בתור תכונה מתנשאת או קרירה, חשוב להבין שזו ממש אינה כוונתם של אנשים הלוקים בתסמונת זו. בפועל, מה שקורה זה שהם פשוט לא מבינים את הצחוקים וההתבדחויות החברתיות שכולנו שוחים בהם כל כך טוב.

 

טיפול תרופתי לאספרגר: קיים?

חשוב להבין שתסמונת האספרגר היא אינה מוגדרת הפרעה נפשית, והיא שונה במהותה מהפרעות פסיכיאטריות כמו למשל סכיזופרניה, מאניה דפרסיה וכדומה.

אלו הן הפרעות פסיכיאטריות אשר מצריכות כדורים פסיכיאטריים ברוב המקרים. לתסמונת האספרגר לא קיים אף "כדור פלא" ש"מתקן" את האדם. הטיפול? עם הזמן, למידה של התנהלות טובה יותר.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רפואה