נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הסבים שלי כבר לא מאושרים – למה זה קורה?

קשיש מדוכדך ליד הים

אתה רגיל לקרוא את הסבים שלך מאושרים, שמחים ומלאי אנרגיה? לאחרונה זה לא כך ואתה תוהה למה זה קורה, ובעיקר, איך תוכל לעזור? עיין לרגע במאמר שהבאנו כאן עבורך וקבל טיפים שונים שחשוב להכיר.

 

על דיכאון ודכדוך בגיל מבוגר

יש לא מעט תופעות השייכות לגיל מבוגר, ואחת מהן היא דיכאון ברמה כזו או אחרת. אפשר גם להבין מדוע זה קורה, שכן אותו אדם מבוגר שהיה רגיל להיות פעיל באינספור פעילויות בחייו, רואה כיצד בכל שנה שעוברת הוא מאבדת מהיכולות שלו.

מאדם עצמאי, שמח ומלא באנרגיה ובאנשים הוא הופך להיות אדם שזקוק לאחרים, צריך עזרה ותלוי. בנוסף, הבדידות היא משהו שהרבה פעמים משפיע על מצב הרוח ומוביל גם לדיכאון ברמה כזו או אחרת, והבדידות רק הולכת וגדלה עם הזקנה.

כל החברים כבר נפטרו, בני המשפחה עסוקים באינספור פרויקטים והקשישים נשארים לבד. לכן, אם אתה רואה את הסבים שלך פחות שמחים, בהחלט יכול להיות שכל התהליכים האלה עוברים עליהם בזמן האחרון.

 

מה אתה יכול לעשות בנידון?

ראשית, באתר ראש בריא תמצא מידע מעמיק ומעניין ביותר בנושא דיכאון ודכדוך. שנית, אחד מהדברים הכי חשובים שאתה יכול לעשות כדי לסייע לסבים שלך, זה להיות ער למצב. לשים לב לכך שהם מתחילים לאבד את שמחת החיים, ולהגיב בהתאם.

עוד פעולה משמעותית ביותר שתוכל לעשות היא כמובן לבלות איתם זמן, כי לפעמים כל מה שאנשים מבוגרים זקוקים לו זו חברה אנושית, ובעיקר של הנכד האהוב. אם כל זה לא מועיל, בהחלט יכול להיות שמדובר על מצב קיצוני וחמור יותר, מה שאומר שבהחלט כדאי לקבוע לסבים פגישה עם פסיכולוג מקצועי.

 

כיצד פסיכולוג יוכל לעזור?

פסיכולוג מקצועי שייפגש עם הסבים שלך יוכל לשבת איתם, לדבר ולאבחן את המצב. יכול להיות שהוא יתרשם שבסך הכול מדובר על דכדוך טבעי ולא חמור, אך בהחלט יכול להיות שהוא יתרשם שהמצב הרבה יותר גרוע וימליץ על טיפולים רפואיים שונים. מה שבטוח זה שאם תעביר את הטיפול בדברים לידי איש מקצוע מיומן, תוכל להיות רגוע ושקט יותר כי תדע שהסבים מקבלים את הטוב ביותר.

 

כיצד לבחור איש מקצוע מוצלח מהתחום הזה?

לא חסרים פסיכולוגים, פסיכיאטרים ומטפלים שונים שאליהם תוכל לפנות לקבלת עזרה עבור הסבים שלך. עם זאת, לא כולם מספיק טובים ומנוסים, מה שמסביר מדוע יש טעם לבדוק לעומק במי בדיוק אתה בוחר. זה ברור שאיש המקצוע ישפיע בצורה משמעותית ביותר על התהליך שיעברו הסבים שלך ועל הטיפול שהם יקבלו. לכן חשוב לבדוק שאתה בוחר אדם:

  • מקצועי
  • אמין
  • מומלץ

 

וכזה שעושה עליך רושם טוב גם בשיחה הראשונה שלך איתו. אל תדחה את הטיפול בדברים כי אם תעזור לסבים שלך מוקדם יותר, הם ייהנו כבר בקרוב ממצב רוח משופר ומחיים שמחים יותר.

 

אישה מבוגרת עצובה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
מהו אשווגנדה ומהם יתרונותיו
מהו אשווגנדה ומהם יתרונותיו?

אשווגנדה, הידוע מדעית בשם Withania Somnifera, הוא צמח מוכר ונערץ שמקורו בהודו ובמזרח התיכון. ברפואה ההודית, הידועה בכינויה איורוודה,