נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

 לבחור חיית מחמד שתכניס אור לבית

חתול

הילדים לוחצים עליכם שהם רוצים להביא כלב הביתה? אתם מרגישים בודדים לגור לבד בדירה שכורה ומחפשים את החבר הכי טוב שלכם? לפני שאתם בוחרים את חיית המחמד שלכם, חשוב לקחת בחשבון כמה דברים, על מנת שההתאמה בניכם תהיה מושלמת.

 

איך לבחור את חיית המחמד הנכונה בשבילכם?

ההחלטה לגדל חיית מחמד היא החלטה לא פשוטה. מדובר באחריות רבה, שלרוב כרוכה בטיפול אינטנסיבי בבעל החיים שתלוי בנו לגמרי. על מנת שתעשו את הבחירה הנכונה, כדאי לבדוק איזו חיית מחמד הכי מתאימה לסגנון החיים שלכם ולתא המשפחתי שלכם, תוך שימת דגש על מספר פרמטרים מראש.

 

איפה אתם גרים: בבניין או בבית קרקע?

ישנם בעלי חיים שזקוקים למרחב או למקום לפריקת אנרגיה. אם אתם גרים בבית קרקע, ויש לכם חצר, אינכם מוגבלים מבחינה זו. אולם אם אתם מתגוררים בבניין, ובעיקר אם אין לכם מרפסת בדירה, חשוב שתדעו כי לא כל בעל חיים שתרצו לגדל יסתדר בתנאים אלו. אם תבחרו לגדל דג או חתול, סביר להניח שלא תתקלו בבעיות מיוחדות, אולם גידול כלב בדירה מחייב אתכם לבחון האם הכלב שאתם רוצים מסוגל לכך. באופן כללי, מי שגר בדירה ורוצה לגדל כלב – מומלץ לו לגדל כלב קטן.

 

כמה זמן אתם שוהים בבית במהלך היום?

מומלץ שתבחרו את חיית המחמד שלכם גם לפי מידת הפניות שלכם אליה. האם אתם עובדים בעבודה רגילה המאפשרת לכם להיות בבית בשעות אחר הצהריים, או שאתם מגיעים הביתה בשעה מאוחרת מאוד וכמעט ולא נמצאים בבית? ישנן חיות מחמד שיתגעגעו אליכם במהלך היום ויצטרכו את חברתכם, ועלולים לסבול או לרעוב אם ישהו הרבה מאוד זמן לבד.

 

לאיזו חיית מחמד אתם מתחברים?

שאלו את עצמכם מהם הציפיות שלכם מחיית המחמד שלכם, ומה אתם מעוניינים לתת בחזרה. מי שלא רוצה חיית מחמד שדורשת השקעה רבה יכול לגדל צב, דג, או אפילו ארנב. אם אתם רוצים נוכחות בבית, שתכניס לכם אור ושמחה, תשמח לקראתכם כשאתם חוזרים הביתה ותיקח חלק בכל הזיכרונות המשמעותיים שלכם בחיים, כלב הוא חיית המחמד האידיאלית בשבילכם. כנראה שתידרשו להשקעה רבה יותר בחיית מחמד בעלת צרכים רבים יותר, אבל תרוויחו מכך המון. מומלץ לקרוא ולהבין אילו גזעים קיימים ואיזה כלב בדיוק מתאים לכם מכל הבחינות באתר הבא: www.wisedog.co.il.

 

לסיכום

חיית מחמד יכולה להפוך את הבית שלכם למקום שמח שכיף לחזור אליו. לפני שאתם עושים את הצעד המרגש ובוחרים את חיית המחמד שלכם, חשבו איזו בדיוק חיית מחמד אתם רוצים, ואם אכן יש לכם זמן לדאוג לכל הצרכים שלה. מלבד הזמן שתידרשו להשקיע, עליכם לוודא שהבית שלכם מותאם לגדל את חיית המחמד שבחרתם, ואולי שתצטרכו לבצע התאמות מבחינה זו.

 

כלב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי חיים