נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

טכנאי דודי שמש

דוש מים במקלחת

כל מה שרציתם לדעת על טכנאי דודי שמש, תחום הפעילות והשירות שלהם וכמה בעצם עולה להזמין אותם כל הדרך אליכם הביתה, בכל זמן נתון, 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. במאמר זה ארגנו לכם את כל המידע. 

 

תקלות נפוצות בדודי שמש 

ישנן מספר תקלות נפוצות בדודי שמש, הרבה מאוד מהפגמים שאתם עשויים לראות בתפקוד של דוד השמש שלכם יכולים להיות בעצם רק סימפטום לבעיה עצמה. צריך לזכור דבר אחד, מים ומתכת וחשמל ביחד אומרים שני דברים – חלודה ואבנית.

 

נזילה בדוד שמש

נזילה בדוד השמש שלכם יכולה להגרם עקב שחיקה של שסתומים בין הצינורות המובילים מים מהדוד אל הקולט ובחזרה או מהצינורות הסמוכים למיכל אגירת המים או בשני המקרים הגרועים ביותר – נזילה ממיכל אגירת המים עצמו עקב חלודה והתפוצצות או מהצנרת הראשית הטמונה בתוך קירות ביתכם.

 

דוד מקצר

זהו סימפטום של בעיה אמיתית אחת מיני שתיים. אבנית שהצטברה על גוף החימום וגרמה לשריפתו או נזילה חמורה מהפלאנג' שבעת הפעלת המפסק הראשי מגע ישיר של מים עם הנתיכים החשמליים עושה קצר חשמלי באופן מידי.

 

דוד לא מחמם

גוף חימום הוא דבר שנשחק עם הזמן מאחר והוא צובר אבנית שמפעילה עליו עומס יתר, בסופו של יום גוף חימום שנחלש עושה עבודה פחות טובה, זה הגיון בריא! סיבה נוספת שיכולה לגרום כך היא קולט שמש מלוכלך.

עלות ניקוי קולטי שמש כולל נעה בין 350 ל650 ₪.

 

אבנית בדוד

אבנית היא התחלואה מספר אחת בדודים בכלל ובדודי שמש בפרט. לא רק שיש לדוד שמש שני מקורות חימום יש לו גם שני מקורות צבירת אבנית. אבנית היא בעצם שכבה עבה ומוצקה שנדבקת למקור החימום בגלל המסת המלחים והמינרלים המצויים במים הישראלים הקשים.

עלות טיפול וניקוי אבנית בדוד שמש נעה בין 300 ל450 ₪.

 

זרם חלש בדוד

סתימות הן דבר בעייתי כמעט כמו נזילה, בדרך כלל הן גם אלו שמובילות לאחת. זרם חלש בדוד יכול להגרם מהצטברות של לכלוך ואבנית בתוך הצנרת הראשית שבדרך אל הדוד או אל הברזים והמקלחת שלכם.  

 

קולט שמש סתום

קולט שמש סתום זו בעיה אמיתית שנפתרת בתהליך של ריקון מיכל אגירת המים, העברת חומר חומצי אל תוך קולטי השמש ולאחר מכן שטיפה רצינית במים. קולט שמש נסתם אף הוא מחול ואבנית שהצטברו במהלך שחיקת הזמן.

 

הצטברות חלודה בדוד

לכל דוד יש או היה בעבר ציפוי אמייל פנימי שמנע ממגע המים עם המתכת לייצר חלודה בתוך מיכל אגירת המים, שחיקת הזמן (8-15 שנים) יכולה בסופו של דבר להביא חלודה ולגרום להתפוצצות במיכל. חלודה נוטה גם להצטבר בקולטי שמש עם צינורות ברזל כשהם ממוקמים באזורים לחים.

 

מתי מחליפים דוד

במידה והדוד מתוחזק היטב ושמור תוחלת החיים שלו נעה בין שמונה לחמש עשרה שנים. אם פחות מטפלים בו, לא מבצעים בדיקה וטיפול שגרתיים הוא עשוי להחליד ולצבור אבנית וקרוב לודאי שתוחלת החיים שלו תפחת בכ30% או יותר. כאשר מיכל אגירת המים מתפוצץ יש צורך להחליף את הדוד כולו.

 

שירותי דוד שמש

החלפת משאבת ערבול, ניקוי קולטי שמש, החלפת פלאנג', ועוד הרבה שירותי תיקונים, התקנות והחלפות יש באמתחתו של טכנאי דודי שמש, לכל אחד ואחד מהם מחיר שונה. אחרי שפחות או יותר הבנתם או ניחשתם מה יתכן והבעיה בדוד השמש שלכם הגיע הזמן להבין עלויות וכיצד נותני השירות פועלים.

 

ניקוי קולטי שמש

ניקוי קולטי שמש כולל שטיפה של הזגוגית המתמלאת אבק מאחר והיא החלק החיצוני והעליון שבקולט, שטיפה פנימית של כל רכיבי הקולט אשר ניקיונם חשוב להמרת קרני האור לגלי חום וניקוי אבנית יסודי עם חומר חומצי להמסת האבנית. אלו הם המרכיבים את תהליך הטיפול והניקוי ובלעדיהם תפוקת החום תרד והמים החמים בדוד יפחתו בהדרגה.

 

התקנת דוד שמש

התקנת דוד שמש תלויה בכמה גורמים – נגישות לגג, סמיכות של קולטי השמש למיכל אגירת המים ודוד השמש בכללותו אל דירת מגוריכם (כשמדובר בבניין רב קומות יש שימוש בדוד מחליף חום). בנוסף, דודי שמש נמכרים על פי נפח ומחירם שונה, על אף שההבדלים הם בפער של מאות שקלים.

 

תיקון דוד שמש 

ישנם כמה תיקונים שכדאי לעשות מידי פעם כגון החלפת צינורות בין קולטי השמש לדוד, ציפוי אמייל מחודש, החלפת פלאנג'. כל אחד מהם הוא בעל אופי שונה ונוגע לתחום פעילות אחר בדוד שלכם.

עלות החלצת צנרת בין קולט שמש לדוד נעה בין 250 ל450 ₪. עלות החלפת פלאנג' נעה בין 400 ל850 ₪.

 

התקנים לדוּד

גוף חימום, תרמוסטט וחמם מהיר הם סוג של ברירת מחדל בדודי שמש כיום. גוף החימום אחראי על חימום המים בעת ציווי המפסק הראשי, התרמוסטט מווסת את הטמפרטורה שלא תעלה גבוה מידי והחמם המהיר מחמם מים בקצב מואץ עבור מקלחת אחת לפחות בכ20 דקות.

כל אלו הם מרכיבים ביושבים בתוך הפלאנג' במיכל אגירת המים. אם תרצו לדעת עוד על שעון לדוד שמש, קראו את הדרך להפעילו באינטרנט.  

 

סוגי דודי שמש 

דודי שמש מגיעים במספר נפחים ועלויות התלויים במספר גורמים (ראו מעלה "התקנת דוד שמש"):

  1. מחיר דוד שמש 80 ליטר נע בין 1800 ל3500 ₪
  2. מחיר דוד שמש 120 ליטר נע בין 2200 ל4000 ₪  
  3. מחיר דוד שמש 150 ליטר נע בין 2800 ל5000 ₪  
  4. מחיר דוד שמש 170 ליטר נע בין 2900 ל5400 ₪  
  5. מחיר דוד שמש 200 ליטר נע בין 3000 ל6000 ₪  
  6. מחיר דוד שמש 300 ליטר נע בין 3200 ל7000 ₪  

 

סוגי דודים חשמליים 

דודי שמש מגיעים במספר נפחים ועלויות התלויים במספר גורמים גם כן:

  1. מחיר דוד חשמלי 30 ליטר נע בין 800 ל1000 ₪.
  2. מחיר דוד חשמלי 45 ליטר נע בין 980 ל1120 ₪.
  3. מחיר דוד חשמלי 60 ליטר נע בין 1250 ל1900 ₪.
  4. מחיר דוד חשמלי 80 ליטר נע בין 1350 ל2100 ₪.
  5. מחיר דוד חשמלי 120 ליטר נע בין 1700 ל2800 ₪.
  6. מחיר דוד חשמלי 150 ליטר נע בין 1700 ל3000 ₪.
  7. מחיר דוד חשמלי 200 ליטר נע בין 2200 ל3000 ₪.

 

סוגי דודים 

חשוב מאוד לדעת על סוגי דודים בארץ כי ישנם אזורים בארץ שיש להם לדוגמה תשתיות גז או אזורים בארץ שהשמש אף פעם לא מאכזבת וגם בנייני מגורים שאינם מאפשרים אף אחת מהבחירות האלו ואז כדאי שקול גישה אחרת לדודים שלך. הכי חשוב שבסופו של יום יהיה לכם מים חמים במקלחת ולא תהססו להיכנס פן תקפאו במים הפושרים מינוס שלכם

 

דוד חימום גז

דוד חימום גז מורכב משנאי, מצת, להבה, מיכל אגירת מים, וארובה. היתרון בדוד חימום גז הוא שאפשר לשלוט על הטמפרטורה שלו ממש כמו בעת הבישול. לא הייתם רוצים להביא את עצמכם לידי רתיחה. יתרון נוסף הוא, היכולת להתחבר למערכת הסקה פנימית.

 

דוד חשמלי

דוד חשמלי הוא הדוד הסטנדרטי ביותר, יש לו גוף חימום שמחמם מספיק מים למקלחת אחת לפחות תוך פחות מחצי שעה, במיוחד אם בדוד החשמלי הזה מותקן חמם מהיר (או מאיץ חום אם תרצו).

 

דוד מחליף חום

דוד מחליף חום הוא פתרון מצוין למי שמעוניין להתקין דוד שמש אבל אינו יכול לשים את מיכל אגירת המים על גג הבניין. בנסף בבניינים רבי קומות ישנו חדר דודים אשר מאגד את כל הדודים בקומות ושולח שלוחות אל הדירות המיועדות. דוד מחליף חום עובד על מים חמים במעגל סגור שמחממים בצינורות ספירלה את המים במיכל אגירת המים.

 

דוד שוכב

דוד שוכב הוא הבחירה שלכם, בעיקר כשאין דרך אחרת. דוד שוכב לא מומלץ בדרך כלל (וגם לא מיוצר לרוב) מאחר ואין בו גופי מים המפרידים חום מקור. היתרון היחיד הוא יתקון מרחבי – דוד שמש שוכב תופס פחות מקום.

 

סוגי קולטי שמש

קולטי שמש באים בגודל קטן, בינוני וגדול, אך בין אם אתם מתכוונים להגדיל בשקל תשעים או לא, כדאי לכם לדעת אם אתם גרים באיזור שבו עדיף לרכוש קולט שמש עם צינורות ברזל (סקדיול 40) או צינורות נחושת. צינורות נחושת נוטים לצבור אבנית אך הם מחממים מהר יותר ואינם מחלידים לעומת זאת צינורות ברזל מחלידים מהר יותר במקומות לחים אך האבנית מתקשה להצטבר עליהם.

 

לסיכום

אנו מקווים שהמידע עזר לכם לגבש החלטה, התקשרו עוד היום לטכנאי הדודים המוסמך שלכם.

מידע נוסף על דודים ומה שביניהם תוכלו למצוא באתר – https://www.myim.co.il

 

אישה במקלחת חמה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לבית ולגינה
תפיסת מכרסמים
לכידת מכרסמים בגינה

כולנו מכירים את הרגע הזה שבו אנו מגלים שיש מכרסם בגינה שגורם להרס של כל הירקות והצמחים שגודלו בזיעה