נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

יציקת משטחי בטון – איך עושים זאת נכון?

הבטון הינו חומר נפוץ כמעט בכל פרויקט בבנייה המודרנית. העוצמה ואטימות שלו הופכות אותו למצרך מבוקש מצד אחד אך חומר שדורש מיומנות ומקצועיות כשעובדים איתו מצד שני. בטקסט הקרוב נתמקד באחד מיני הרבה שימושים לבטון – יציקת משטחי בטון.

 

אז על מה מדובר?

ברבות השנים הפכו משטחי הבטון להכרחיים כמעט בכל מבנה. לדוגמא, נהוג לצקת בטון בשטח עליו מיועד להיבנות ריצוף. משטחי הבטון חזקים ומחזיקים הרבה מאוד זמן ובנוסף גם עמידים בפני חדירה של נוזלים או חומרים אחרים, ולכן הביקוש אליהם הולך וגובר.

עבודת יציקת משטחי הבטון אינה פשוטה, ודורשת ניסיון, מיומנות ומקצועיות כמו גם עבודה עם כלים כבדים. מומלץ בפרויקטים כאלו להיעזר בבעלי מקצוע שמתמחים ביציקת משטחי ביטון ובניסור בטון מקצועי ובטיחותי. עבודת יציקת בטון נכונה וטובה תוביל לתוצאה הרצויה, בה המשטח יוצא מדויק ועמיד לאורך זמן.

 

חכם עיניו בראשו

נעבור לחלק הפרקטי – איך בעצם יוצקים בטון בצורה נכונה? ובכן, חלק נרחב מהתשובה לשאלה הזו נמצא בהכנות לפעולת היציקה. אין להתחיל את עבודת היציקה ללא אסטרטגיית עבודה מסודרת ויסודית, המתחשבת בסוג וגודל הקרקע אליה ייכנס הבטון, מזג האוויר וכמות הבטון הנדרשת.

חשוב מאוד גם להתעכב על בחינת אזור העבודה; יש לוודא שאין בשטח העבודה אף רכיב קריטי שעלול להיפגע כתוצאה מיציקת המשטחים (תשתיות מים או חשמל לדוגמא). בנוסף, יש לתחם ולסמן (שילוט למשל) את אזור העבודה ולוודא שהמקום נקי וחף מעצמים העלולים להפריע למהלך העבודה, ושבמקום לא נמצא אף אחד שאינו חלק מצוות היציקה.

 

לא טוב היות האדם לבדו

את עבודת יציקת הבטון אי אפשר לבצע לבד. חשוב מאוד להקפיד שבכל מהלך העבודה נוכח אדם אחד לפחות שאינו משתתף בתהליך היציקה בפועל, אשר עליו לתפקד כמפקח העבודה. תפקידו לוודא שהעבודה נעשית לפי האסטרטגיה שהוכנה מראש, והזעקת סיוע במקרה הצורך.

 

קצר ולעניין

לרוב כדי לצקת בטון יש להשתמש במערבל בטון, משאבת בטון ובמשפך ליציקה. בנוסף, כדי להגביר את בטיחות הפועלים, חשוב להקפיד על לבוש מתאים – בגדי עבודה מלאים (חולצה ומכנסיים ארוכים ונעלי עבודה, משקפי מגן וקסדה).

עבודת היציקה עצמה אינה ארוכה בדרך כלל, אך חשוב להישאר פעילים וערניים במהלכה. יש לארגן את הבטון היצוק במהלך היציקה כדי שלא יחרוג מגבולות המשטח, ובנוסף במקרה הצורך יש להרטיב את השטח או את הבטון כדי שהוא לא יתייבש.

 

ועוד קצת לסיום

לאחר שמשטח הבטון כבר יצוק, ניתן לבצע עליו כל מיני עבודות כדי ליצור משטח יפה ואיכותי יותר. את המשטחים ניתן לצבוע, לשייף או להחליק כדי ליצור מראה ומרקם יותר חלק ופחות גס. בדרך כלל, גם את העבודות הללו מספקות חברות יציקת וניסור הבטון.

מעבר

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לבית ולגינה
תפיסת מכרסמים
לכידת מכרסמים בגינה

כולנו מכירים את הרגע הזה שבו אנו מגלים שיש מכרסם בגינה שגורם להרס של כל הירקות והצמחים שגודלו בזיעה