נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד הופכים בית לבית חכם?

בית חכם

אם עד לפני עשר שנים בית חכם היה נחשב מותרות של העשירון העליון, בשנים האחרונות יותר ויותר בתים הופכים את עצמם לבתים חכמים. בארצות הברית כבר 50% מבתי האב הפכו לבית חכם. מה זה אומר? ואיך הופכים את הבית לחכם? כל הפרטים ממש כאן.

 

מה זה אומר בית חכם?

בית חכם הוא בעצם בית שמתפעל את עצמו, או יותר נכון, כמעט מתפעל את עצמו. הכוונה בהגדרה הזו היא שבלחיצת כפתור אחת, בדרך כלל דרך אפליקציה שמותקנת על הטלפון הסלולרי של בעל הבית, אפשר לקבל גישה לכל מכשיר חשמלי בבית, החל מהמזגן בחדר השינה, ועד מערכת השקיית הגינה.

 

על איזו טכנולוגיה מדובר?

אם שאלתם את עצמכם האם טכנולוגיה של בית חכם זה משהו מסובך? נראה שבעולם המתקדם של היום התשובה היא שלא כל כך. מדובר בעצם בסנכרון בין שלוש מערכות שונות. המכשירים החשמליים בבית, שרובם כיום מיוצרים כבר כולל חיישנים המאפשרים תקשורת עם רשת האינטרנט, מערכת האינטרנט כמובן, ומערכת ייעודית שמותקנת עבור בתים חכמים ויודעת לנהל בעצם את הסנכרון בין המכשירים לרשת.

המטרה די פשוטה, בסוף, תוכלו בעזרת לחיצה אחת, להפעיל את המכשיר החשמלי הדרוש לכם, מכל מקום בארץ שיש בו רשת. למשל, חזרתם עם הילדים מאוחר ואתם רוצים שיהיה להם מים חמים למקלחת? תוכלו להפעיל את הדוד מרחוק, או לחילופין להדליק מזגן ולעמעם את אורות הבית על מנת שיוכלו לישון בנוחות.

 

אז איך הופכים את הבית לחכם?

ישנן שלוש דרכים שבעזרתן תוכלו להגשים את חלומכם לבית חכם:

  • הפשוטה ביותר היא פשוט הזמנת חשמלאי שיחליף את המתגים למתגים חכמים. בצורה הזאת התקשורת מתנהלת על הגל של מערכת החשמל שקבועה כבר בבית. הבעיה במערכת כזאת היא קפיצות חשמליות כשיש הפסקות חשמל, למשל בשל מזג אוויר.
  • אפשרות נוספת היא קישור המתגים לרשת אלחוטית בבית, במקרה הזה קמת הקרינה תהיה נמוכה יחסית, אמנם היא תושפע מבעיות קליטה, אך המתגים יהיו בעל תו תקן גבוה מאוד.
  • אפשרות שלישית, והיא המומלצת ביניהן, היא מערכת ייחודית לבית חכם, כפי שכתבנו למעלה. מערכת שבנויה על קווי תקשורת נפרדים, יש בה בקר כללי שמתפעל את הכל, ובעצם מקשר בין מערכת החשמל והמתגים. מערכת כזו דורשת שיפוץ כללי, ולכן יקרה יותר כמובן ופחות שכיחה. שימו לב, שאם בחרתם באפשרות השלישית, תצטרכו לבצע קידוחים שונים וניסור הקיר, ויש להזהיר את הקבלן או הטכנאי המבצע מפגיעה בכבל מתח חשמלי.

לסיכום, בית חכם זה עניין של נוחות, ואחרי הכול, גם של חיסכון. איך תוכלו לכבות את המזגן שהבן שלכם השאיר כשהוא פועל בבית, כשאתם כבר בעבודה? רק דרך מערכת בית חכם. היום, מדובר בהוצאה יחסית הגיונית, גם למשפחות שלא שייכות לעשירון העליון. בהצלחה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לבית ולגינה
תפיסת מכרסמים
לכידת מכרסמים בגינה

כולנו מכירים את הרגע הזה שבו אנו מגלים שיש מכרסם בגינה שגורם להרס של כל הירקות והצמחים שגודלו בזיעה