נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד לטפל בעובש שנגרם לאחר רטיבות

קיר סדוק

אחת התופעות הפחות רצויות והיותר בעייתיות בינה קיומו של עובש על קירות המבנה. בין אם מדובר בעובש בבית המגורים או בעסק, הרי שהעובש הוא אחד מגורמי הסיכון הגבוהים ביותר הקיימים, בסביבה המיידית של כל אחד מאיתנו. מומחים לרפואה ולבריאות ממליצים בכל לשון ובכל הזדמנות, להימנע מלהימצא בסביבה המיידית של העובש ולהימנע מלנשום את האוויר הנגוע בעובש. מהו העובש ומהן הסכנות הכרוכות בהימצאות בסביבה רווית עובש? כיצד ניתן לטפל בעובש שנגרם לאחר רטיבות, באופן שיחסל לגמרי את התופעה ויקטין את הסכנה הבריאותית שהעובש מביא איתו? בשורות הבאות נעסוק בנושאים הללו בהרחבה, כמו גם בדרכים שבהן יכול קבלן שיפוצים לטפל בעובש מצטבר.

מהו העובש ומהן הסכנות שהוא מביא

מה שכל אחד מאיתנו מכיר בשם עובש, הוא הכינוי הכללי של פטרייה (בלטינית: Fungi) המכסה בדרך כלל משטחים הנמצאים באופן קבוע במצב של לחות, או מזון בתהליכי ריקבון מתקדמים. פטריית העובש מתפתחת בהדרגה, וככל שהיא איננה מטופלת ואין מתבצעות פעולות ניקיון להסרה שלה, הרי שהיא מתפשטת ומשתלטת על חלקים הולכים וגדלים של המשטח שעליו היא נמצאת.

לכאורה, מדובר בפטרייה תמימה שהנזק שלה הוא מזערי, אם בכלל. למעשה, העובש מכיל נבגים שככל שהוא מתפשט על גבי קירות לחים, הנבדים הללו נפוצים באוויר. בני אדם ובעלי חיים הרגישים למחלות והם בעלי מערכת חיסונית חלשה, עלולים להיפגע מהנבכים ולפתח מחלות ובעיות רפואיות אחרות. אנשים הסובלים מאסטמה (קצרת), עלולים להיות רגישים במיוחד לעובש. חשוב לציין, עם זאת, שגם אנשים בריאים לחלוטין צריכים להימנע מחשיפה לעובש לזמן ארוך.

כיצד לטפל בעובש

על מנת לטפל בעובש ביעילות, צריכים תחילה לזהות את הגורמים שסייעו לו להתפתח. כיוון שעובש מתפתח באזורים שבהם הלחות גבוהה, הוא עלול להתפתח על קירות החשופים לרטיבות במשך זמן ארוך. חשיפה לרטיבות יכולה להיות תוצאה של נזילה מצינור הנמצא מאחורי הקיר או מתחת למרצפות שבהם התפתח העובש.  חשיפה כזאת יכולה להיות גם תוצאה של לחות גבוהה באזור מסוים, שלא טפולה כהלכה. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא צמיחה של עובש בחדרי אמבטיה, בעיקר כאלה שלא מאווררים די הצורך. איך מסירים עובש בחדר הרחצה?

ישנם שלושה שלבים בטיפול בעובש: זיהוי המקור, טיפול במקור העובש וטיפול וניקוי העובש עצמו. מציאת הגורם לעובש והטיפול בו, הינו עניינם של בעלי מקצוע מיומנים בתחום האינסטלציה. לאחר הטיפול בגורמים לעובש, יש תחילה להסיר את הצבע והטיח הכוללים עובש מהקיר. לאחר מכן יש לנקות את הקיר בסמרטוט ספוג מים עם אקונומיקה, ביחס של 1;4 בערך, כלומר עשרים אחוזים מחומר הניקוי שנוצר צריך להיות אקונומיקה. לאחר הסת העובש, מומלץ למרוח את הקיר בתמיסה ייחודית נוגדת עובש, שניתן להשיג בכל חנות לממכר חומרי בניין ובמקומות אחרים. לבסוף, ולאחר שהקיר נקי מעובש ויבש, מומלץ לצבוע אותו בצבעים שגם הם נוגדי עובש.

אם יש לך עניין לטפל בעובש בקירות הבית או העסק, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כבר כעת ואנשי המקצוע שלנו יסייעו לך בזיהוי מקור העובש ובטיפול היעיל בו.

האם כדאי להיכנס לפרויקט של שיפוץ דירה – לפרטים לחצו.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
אינסטלציה סניטרית
החלפת כלים סניטריים

בתחום שיפוץ הבית, ההשפעה של שינויים קטנים יכולה להיות באמת טרנספורמטיבית. שינוי אחד שכזה שלעתים קרובות אינו מורגש אך

תיקון צנרת ביוב
כמה עולה תיקון צינור ביוב?

בעיות בצנרת הביוב יכולות להיות סיוט של בעלי הבית, ולגרום לאי נוחות, לסכנות בריאותיות ולנזק פוטנציאלי לרכוש. כאשר מתמודדים

7 טיפים לשפור הכתיבה
7 טיפים לשפור הכתיבה

כתיבה היא מיומנות חיונית המשמשת בהיבטים רבים של החיים, בין אם זה כתיבת מיילים, יצירת דוחות או אפילו כתיבת