נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד אפשר לסייע לילדים עם צרכים מיוחדים?

מגבלות פזיולוגיות

להיות הורה לילד עם צרכים מיוחדים זה לא קל. הורות כזו מאופניית לרוב בחרדה, בלבול והתמקדות ברגש במקום עשייה. רוב ההורים חווים משבר סביב הגילוי והבשורה שילדם אינו כמו כולם. במאמר זה ננסה להסביר לכם כיצד ניתן לסייע לילדים עם צרכים מיוחדים.

 

התמודדות משפחתית

לכל משפחה יש את המרקם שלה ודרך ההתמודדות שלה. זה לא פשוט לקבל בשורה שכזו, אך כמשפחה עוברים את השלבים הרגשיים יחד, מתמודדים עם הלחצים במשותף, מפתחים מנגנוני חוסן שישמרו עליכם ועל הילדים ויחד מגיעים למצב בו אתם כהורים מהווים תמיכה לילדכם, וגם יכולים להעניק סיוע לילדים עם צרכים מיוחדים. מנגנוני החוסן עוזרים לנו להתמודד עם המסע הכרוך בטיפול בילד עם צרכים מיוחדים.

 

רגע הגילוי

גילוי הבעיה והשארת החותם של "ילד עם צרכים מיוחדים" הוא קשה. לרוב זה מתרחש סמוך ללידה ועד כמה חודשים בודדים לאחר הלידה. לעיתים לוקח מספר שנים עד לאבחון המדויק או לאבחון בכלל. במצבים של אי ידיעה מציפה את המשפחה תחושת הדחקה, על מנת למזער את הקושי. עם זאת, מומלץ להורים להתעמת עם הבעיה ולהתמודד עם המצב על מנת לא לדחות טיפולים.

 

מה אפשר לעשות?

הבחירה היא האם לשלוח את הילד לחינוך רגיל או מסגרת מיוחדת. בהתאם לבעיה, ייקבע אופי הסיוע והיקף השעות המגיעות לילד עם הסייעת ואו לחילופין מלווה אחר שיכול לעזור לילד. תפקיד המלווה והסייעת הוא לעזור לילד להתנהל בזמן בית הספר, להעניק סיוע חברתי ולימודי. לעיתים גם בשעות לאחר הלימודים. בנוסף לסייעת ומלווה, ניתן להעניק לילד טיפולים רפואיים, תרופות ואביזרים העוזרים למצבו.

 

מי זכאי לסיוע?

ילדים עם צרכים מיוחדים שנרשמו לחינוך חובה ונמצאים במערכת החינוך הרגילה. או ילד שאובחן עם שיתוק מוחין, נכות פיזית קשה, עיוורון או לקות ראיה, אוטיזם, מוגבלות שכלית ברמה בינונית ומעלה, הפרעה נפשית ואו תסמונת נדירה המצריכה השגחה מתמדת.

 

איך מקבלים את הסיוע?

צריך לעבור דיון בישיבת הצוות הרב מקצועי של המסגרת החינוכית. הורים צריכים להעלות בקשה במסגרת הדיון. רצוי להביא לוועדה המלצה מגורם מאבחן המעיד על בעיותיו של הילד. לאחר הדיון תוכלו לקבל תשובה האם לילדכם מגיע או לא סייעת. הקצאת הסייעות מתבצעת על פי כל מחוז, המקבל מכסת שעות עבור סיוע אישי.

הקצאת השעות מתבצעת על ידי מרכז התמיכה האזורי. תלמידים עם נכויות פיזיות קשות בבתי ספר רגילים נמצאים בעדיפות ראשונה, אל מול ילדים עם תסמונת דאון, על הספקטרום האוטיסטי וילדים עם בעיות התנהגות קשות במסגרות חינוך מיוחדות הנמצאים בעדיפות שנייה.

 

חשוב לדעת

ילדים עד גיל 3 עם צרכים מיוחדים הנמצאים במסגרת רגילה זכאים ללווי של סייעת באמצעות משרד הרווחה. אם רופא קבע שהילד יכול לשהות בגן או בבית הספר הרגיל, המוסד החינוכי יהיה חייב לקבלו. במקרים מיוחדים גם תלמידים הלומדים בחינוך מיוחד יוכלו לקבל סייעת.

הורים לילדים עם מוגבלות שימו לב, במידה ואתם ממשיכים לעבוד, אחד או שניים מכם, אתם זכאים לימי מחלה עודפים ולנקודות זכות במיסוי במס הכנסה. צרו קשר עם המעסיק ואו פקיד השומה והם יתנו לכם את כל המידע שתצטרכו.

אוֹטִיזְם

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
4 סיבות להתקין תקרה אקוסטית
4 סיבות להתקין תקרה אקוסטית

בימים האחרונים מתקיים שיח ער ברשתות החברתיות שעוסק ביתרונות שבאים לידי ביטוי לאחר התקנת תקרות האקוסטיות. חוות הדעת שעולות

הליכי גירושין
כיצד מגשרת תוכל לעזור לי?

מי שנמצאים בסכסוך ירושה או הליכי גירושין מוצאים את עצמם לא פעם תוהים לגבי הסתייעות מצד מגשרת. במרבית המקרים,