נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה היא הדברה ירוקה ומתי נוכל לבצע אותה?

הדברה ירוקה

מקקים, נמלים, ג'וקים, פרעושים או טרמיטים – לא משנה איזה מהנגעים הללו מפריע לאיכות חיינו, באמצעות הדברה נוכל להיפטר מהם. הדברה היא פעולה מוכרת שמסייעת לשיפור איכות החיים שלנו כאשר אנו צריכים להתמודד עם מזיק כזה או אחר. העניין הוא, שבשנים האחרונות נוצר חשש מפני פגיעה בסביבה כתוצאה משימוש בכימיקלים שונים לצרכי הדברה.

הדברה ירוקה תאפשר לכם גם להיפטר מהמזיקים וגם לא לפגוע בסביבה. במאמר הבא נסביר בדיוק מה זאת הדברה ירוקה ומתי אפשר לבצע אותה.

 

הדברה ששומרת על הסביבה

הבית שלכם סובל ממכה של פרעושים או נמלים? התחלתם לשים לב לג'וקים שמופיעים באופן תכוף יותר בבית? אולי אלו דווקא גירויים עוריים שמרמזים על הימצאות של פרעושים? לא משנה איזה מזיק נכנס אל החיים שלכם, כולם יודעים שהפתרון היעיל ביותר נגד המזיקים הללו הוא ביצוע הדברה.

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מתחילים לייחס חשיבות להדברה כימית ולהשלכות שלה. אומנם מדובר בהדברה אפקטיבית, אך היא יכולה לפגוע גם בסביבה. לצורך כל, פותחו שיטות הדברה חדשות, שאינן פוגעות בסביבה. הדברה ירוקה, עליה תוכלו לקרוא עוד באתר http://hasviva.co.il היא הדברה שאינה פוגעת בסביבה. היא מתחלקת לשני סוגים, עליהם נפרט בהמשך.

 

הדברה אקולוגית

הדברה אקולוגית היא הסוג הראשון של הדברה ירוקה. ההדברה הזאת מתבצעת גם היא באמצעות ריסוס, כמו הדברה כימית. בשונה מהדברה כימית, בה המדביר מרסס חומרים שמקורם בכימיקלים שונים, הדברה אקולוגית כוללת ריסוס של חומרים טבעיים בלבד.

מדובר בחומרים שאינם מזיקים לסביבה ואינם מזהמים אותה. בנוסף, חשוב לציין שאותם חומרים מהטבע לא הורגים את המזיק, אלא גורמים לו להתרחק מהמקום בו הוא נמצא. החומרים הללו משפיעים על החושים שלו, כך שהוא לא ימות אלא יורתע.

 

הדברה ביולוגית

הדברה ביולוגית מבוססת במידה רבה על שרשרת המזון. כאשר ישנו מזיק מסוים, המדביר ישתמש בטורף של אותו המזיק על מנת להדביר אותו ולספק מזון לטורף. למשל, ניתן להדביר מכרסמים שמתחילים להופיע בשטח חקלאי באמצעות תנשמות, שניזונות מאותם מכרסמים.

 

שימוש בהדברה ירוקה

השימוש בהדברה ירוקה תלוי מאוד בסיטואציה אליה נדרש המדביר. למשל, הדברה אקולוגית לא אפקטיבית תמיד בשטחים נרחבים. בנוסף, החומרים האקולוגיים שמשומשים בהדברה כזאת נחשבים ליקרים מאוד. לכן, מומלץ לבצע הדברה אקולוגית בעיקר בשטחים קטנים. ביצוע הדברה אקולוגית בבית פרטי למשל יכול להיות הרבה יותר משתלם ואפקטיבי מאשר בשטח חקלאי.

הדברה ביולוגית תלויה גם כן בסיטואציה הנתונה. אם ניקח את הדוגמא של התנשמת ושל המכרסם, נבין שאם המכרסם הופיע בדירת מגורים, לא ניתן יהיה להדביר אותו באמצעות תנשמת. תנשמת היא ציפור שזקוקה לשטחים פתוחים על מנת לבצע את הציד שלה. השטחים הללו קיימים במקומות חקלאיים למשל, אך לא בדירת מגורים מן הסתם.

הדברה ירוקה

 

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
4 סיבות להתקין תקרה אקוסטית
4 סיבות להתקין תקרה אקוסטית

בימים האחרונים מתקיים שיח ער ברשתות החברתיות שעוסק ביתרונות שבאים לידי ביטוי לאחר התקנת תקרות האקוסטיות. חוות הדעת שעולות