נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה זה Tax ID ומתי צריך אותו?

הזדמנויות עסקיות

ארה"ב נחשבת למעצמת כלכלה עולמית, המושכת אליה אנשים רבים מכל רחבי העולם למטרות עבודה ו/או עסקים, כאשר מלבד ההזדמנויות העסקיות שיש לארה"ב להציע, על כל עובד או משקיע לתת את הדעת גם לנושא תשלום המס והגשת הדו"חות הרלוונטיים בזמן. כיצד Tax ID מתקשר לסיפור? מה זה בכלל? ומתי נצטרך אותו? מוזמנים לגלות

 

עובדים, משקיעים ותשלומי מיסים בארה"ב

עידן הגלובליזציה בו אנו חיים, מאפשר לכל אדם להתקשר, לבקר ולעבוד בכל מקום בעולם, בקלות ובמהירות. אחד היעדים שמושכים אליהם עובדים ומשקיעים רבים היא אחת המעצמות הכלכליות העולמיות – ארה"ב. עבודה או הקמת עסק בארה"ב מהווה ללא ספק הזדמנות עסקית מעולה, אך כדי למקסם את פוטנציאל הרווח, חייבים לקחת בחשבון גם את נושא תשלום המס בארה"ב, כאשר כל אדם או ישות בעלת הכנסות בארה"ב מחויבת במס, גם אם אינו אזרח ארה"ב, מחויב בתשלום מס בהתאם להכנסותיו.

 

מה זה Tax ID?

לפני שנעסוק בשאלה מה זה Tax ID? כדאי להכיר כי מדובר בראשי תיבות של המילים Individual taxpayer identification (מספר זיהוי לצרכי מס), המהווה מספר מזהה עבור רשויות המס בארה"ב לכל עובד או משקיע שאינו אזרח ארה"ב ומאפשר לאותו אדם להתנהל מול רשויות המס. כך, בעוד שרשויות המס בארה"ב מזהות ומנהלות את כל התקשרות המס – הגשת דו"חות, החזרים וחבויות מול אזרחי ארה"ב באמצעות זיהוי מספר הביטוח הלאומי האמריקאי, הרי שהתנהלות זו תבוצע מול בעלי הכנסה בארה"ב שאינם אזרחיה, באמצעות מספר Tax ID.

 

מתי צריך מספר Tax ID?

ניתן להבין אם כן, כי כל אדם בעל הכנסה שמקורה בארה"ב והוא אינו אזרח שלה, מחויב להנפיק מס Tax ID כדי להתנהל בצורה מיטבית מול רשויות המס בארה"ב. דו"חות מס אשר יוגשו ללא מספר Tax ID, עשויים להתגלות כדו"חות בעייתיים, הן מבחינת שיוך תשלום המס והן מבחינת קבלת החזרי מס. מלבד הכנסה המחויבת במס שמקורה בעבודה, ישנם מקרים נוספים בהם תהיו מחויבים בהגשת דו"חות מס לרשויות המס בארה"ב וכפועל יוצא מכך, להנפיק מס Tax ID, כמו במקרים של נישואין לבן / בת זוג אמריקאי, שותפות בחברות אמריקאיות וכן בעלי תיקי השקעות בארה"ב.

 

כיצד ניתן להנפיק מספר Tax ID?

כדי להנפיק מספר Tax ID יש לפנות לרשויות המס האמריקאיות (IRS) בבקשה מסודרת, הכוללת פרטים מלאים שלכם, מסמכים מזהים ופירוט הסיבה לבקשת הנפקת מספר Tax ID (מקור ההכנסה – עבודה או השקעה). ככלל, חשוב להכיר כי רשויות המס בארה"ב הן קפדניות במיוחד והעונשים על עיכוב בהגשת הדו"חות או מילוי שגוי שלהן, יכול להגיע לקנסות גבוהים במיוחד ואף עונשי מאסר. לכן, מומלץ להגיש את בקשת הנפקת מספר Tax ID עם חברה מקצועית ומנוסה בתחום.

 

לסיכום

Tax ID הוא מספר מזהה עבור אנשים המחויבים בהגשת דו"חות מס בארה"ב ואינם אזרחי ארה"ב, כשמספר זה מאפשר לרשויות המס לזהות אותם ולשייך אליהם את התשלומים וכן ההחזרים במידת הצורך.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עסקים