נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה לעשות במידה ופרטי האשראי שלכם נגנבו?

כרטיסי אשראי

אם בעבר החשש שפרטי האשראי שלנו יגנבו היו בעת גניבת הארנק שלנו או אובדן שלו, כעת פרטי האשראי יכולים להיגנב גם מבלי שהגב יחזיק באשראי עצמו. העידן הטכנולוגי הביא עימו אופציות רבות לרכישות אונליין ואלו עלולים להיות גם הסיבה לגניבת פרטי האשראי שלנו. לצד זאת אין מה לדאוג, לא יבוצעו על חשבוננו רכישות בסכומי עתק, אך כמובן שעלינו להיות ערים ובמעקב אחר כל הוצאותינו.

 

מה יקרה עם הכסף שלנו?

כמובן שהחשש העיקרי והראשון הינו מה יעלה בגורל כספנו. אך אין כל סיבה לדאגה, החוק מעניק ללקוחות הגנה מפני עסקאות בלתי מורשות בכדי שלא יצטרכו להכיל את הנזקים כתוצאה מביצוע עסקאות שנעשו בשימוש בפרטים לרעה, למעט דמי השתתפות בעלות נמוכה. כמובן שזאת בהתאם לתנאים הרשומים בחוק.

 

מתי החוק לא מגן על הכסף שלנו?

אכן החוק לא כולל כיסוי של גניבת פרטי האשראי בכל המקרים, וישנם מקרים מסוימים בהם חברות האשראי לא לוקחות אחריות, אלו הם מקרים בהם השימוש בכרטיס במרמה נעשה בידיעת בעל הכרטיס על כך, וכן כאשר מדובר באחריות בעל הכרטיס כדוגמת העברת פרטי הכרטיס יחד עם הקוד הסודי.

 

מה עושים?

במידה ופרטי האשראי שלכם נגנבו הפעולה הראשונה שעליכם לעשות היא כמובן להודיע לחברת האשראי על כך, עצם ההודעה לחברת האשראי – מקנה לכם את הסרת האחריות על תשלום החיובים שיבוצעו. כמו כן, חברת האשראי תחסום באופן מידי את האפשרות לשימוש באשראי.

ובהתאם, חברת האשראי תזכה את חשבונכם בתוך מספר ימי עסקים מהיום בו הודעתם על אובדן הכרטיס או גניבתו ונעשה בו שימוש לרעה. כמו כן, רצוי יהיה גם לקבל ייעוץ מעורך דין פלילי במידה ונראה כי מדובר בגניבה בסכומים מאוד גבוהים או בטווח ארוך.

 

ואיך בעצם זה קורה?

גניבת פרטי אשראי הינה פעולה קלה יותר משנדמה לנו, ולכן, עלינו להיות ערים לדרכים בהן ניתן לגנוב את פרטינו ולנקוט בפעולות זהירות. רוב הגניבות יהיו גניבות של הפרטים בלבד (ולא הכרטיס עצמו) דרך אתרי האינטרנט השונים.

כך לדוגמה, תוכלו לבצע רכישות באתרים המתחזים לאתרי מכירות כמו התחזות לאמזון, תוכלו לקבל לינק עם קופון הנחה, מיילים המציעים כניסה לאתרים עם מצבעים מזמינים וכו'. ולכן, טרם כל הקשת סיסמה וכן טרם כל מתן פרטי אשראי או תעודת זהות יש לעצור ולבדוק טוב טוב את האתר והגורם אליו אנו מעבירים את פרטינו.

לכן, רצוי יהיה ראשית לבצע אימות דו שלבי, בחינת אתרים בגוגל וברשתות כדוגמת דרך חוות דעת, בחינת עיצוב האתר, הגעה לאתר באופן עצמאי וללא קישורים וכן הימנעות ככל הניתן מתשלום ישיר בכרטיס אשראי – ובמקום להרבות דווקא בשימוש באלטרנטיבות אחרות כמו ארנק אלקטרוני מאובטח או כרטיס אשראי טעון מראש.

 

לסיכום

גניבת פרטי אשראי הפכה לתופעה נפוצה יותר ויותר, ולכן חשוב מאוד להיות ערניים ולשים לב למי אנו נותנים את פרטינו ופרטי האשראי שלנו. עם זאת, במידה ואכן נגבנו פרטי האשראי שלנו אין אנו צריכים לדאוג, אלא להתקשר ישירות לחברת האשראי לביטול המשך פעולת האשראי ולבקשת החזר על הכסף שנעשה בו שימוש לרעה.

ארנק בכיס האחורי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין