נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה עושים ברגע שהצ'קים חוזרים והבנק לא מפסיק לחייג?

שטרות בנק

אם ההחזרים החודשיים שלכם חונקים לכם את התזרים, הצ'קים שלכם חוזרים והבנק לא מפסיק להתקשר, אתם לא לבד.

רבים אחרים נמצאים במצבכם ורבים אף הצליחו לצאת ממצב כמו שלכם.

אבל דעו כי זהו סימן שאתם צריכים להתחיל לפעול בצורה חכמה, יעלה ומהירה, כדי לתקן את המצב ולהשיב לעצמכם את השליטה.

 

הסדר חוב מול הבנקים

הסדר חוב מאפשר לכם לערוך הסכם משפטי חדש מול הבנק, כדי להסדיר יתרת חוב קיימת.

המטרה היא לשפר את תנאי ההלוואות הקיימות, כדי להביא למצב של תזרים מזומנים סביר בחשבון, להקטין את החוב הקיים ולעיתים אף לבטל אותו כליל.

ניתן לבקש הסדר חוב לפני שמתחילות בעיות בחשבון, כמו החזרת צ'קים, הוראות קבע ותשלומים לחברת כרטיסי האשראי, אם אתם כבר צופים שבעתיד הקרוב לא יהיה לכם איך לשלם את החוב.

ניתן גם לערוך הסדר חוב לאחר שהבעיות בחשבון כבר קיימות, אם כי בשלב הזה אתם נמצאים כבר בעמדת נחיתות מול הבנק, כאשר ההסדר מתנהל מול עורכי הדין של הבנק, תחת תנאים נוקשים.

 

גם הבנק רוצה הסדר חוב

לבנקים יש אינטרס משמעותי להגיע אתכם להסדר חוב, שכן הם יודעים כי אם תגיעו למצב שאתם לא יכולים לשלם בכלל, הם עלולים להפסיד את כל הכסף שאתם חייבים להם.

מנגד, הסדר חוב מאפשר לבנק לקבל לפחות חלק מהכסף שאתם חייבים וגם לשמור על תדמית של בנק מצליח, שלא מאפשר ללקוחותיו להשאיר במצב של חוב פתוח, או להגיע למצב של חוב אבוד.

 

איך להימנע ממצב של חובות כבדים לבנק?

כדי להימנע ממצב של חוסר יכולת להחזיר חובות והלוואות, אתם צריכים קודם כל להפסיק לקחת הלוואות. נכון שזה קשה.

הבנק דוחף לכם הלוואות, כי זהו מוצר רווחי ומשתלם עבורו. תרבות הצריכה מאיצה בכם להוציא כסף שאין לכם, כדי לחיות ברמת חיים מקובלת ואתם רגילים למנעמי החיים, מתקשים להצטמצם כדי לשמור על ביטחון כלכלי ולוקחים הלוואות כדי לתחזק אורח חיים פזרני, שאינו נתמך על ידי הכנסה גבוהה מספיק.

הלוואה גוררת הלוואה, שכן כל הלוואה שאתם לוקחים מאלצת אתכם להוציא עוד כסף כל חודש (לטובת החזר חודשי ותשלום ריביות) וכך אפשר להגיע בקלות, לאחר מספר חודשים, או שנים, אם הבנק לא עוצר בעדכן, למצב שבו אתם לא מצליחים לעמוד בתשלומים החודשיים.

 

לסיכום

מלבד האפשרות לבצע הסדר חובות עם הבנקים, אתם יכולים להכריז על פשיטת רגל, או חדלות פירעון, בהתאם למצב בו אתם נמצאים, גובה החובות, יכולת ההחזר החודשית שלכם, רמת הלחץ של הנושים ועוד.

חשוב להבין כי מדובר בכל מקרה על הליכים מורכבים מבחינה משפטית, פיננסית ובירוקרטית, אשר כדי לבצע אותם בצורה אופטימלית, באופן שיועיל ולא יזיק לכם, יש לפעול בליווי עורך דין מתאים.

להתייעצות בנושא הסדרי חוב, כנסו לאתר עורך דין דנה פלד וקבעו שיחת ייעוץ.

בנק - אילוסטרציה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין