נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מילאן – עלייתה ונפילתה של אימפריה

מילאנו ראשית

העיר מילאנו היום מאופיינת כבירת האופנה האיטלקית בעלת חנויות מעצבים רבות וכן שבועות אופנה גד. מה שכבר נשכח שבעבר הייתה מילאנו עיר של כדורגל מסחרר, תארים רבים והשמות הגדולים והנוצצים בעולם. איך קרה שהאימפריה המעוטרת ביותר אחרי ריאל מדריד קרסה? לאן היא נעלמה באירופה? ולאן פניה מועדות?

 

קצת היסטוריה

עד אמצע שנות ה- 80 מילאן הייתה נחשבת לאחד מן המועדונים המעניינים באיטליה כאשר זכתה ב- 10 אליפויות וכן ב- 4 גביעי איטליה, 2 גביעי אירופה למחזיקות גביע ועוד פעמיים בגביע הלטיני. לאחר מכן הגיעו שנות ה- 80 שהיו מהקשות בהיסטוריה של מילאן, כאשר ירדה מספר פעמים לליגה השנייה ואף ונקלעה היא לקשיים כלכליים רבים עד שנת 1986, אשר זו הייתה השנה שבה האימפריה המילאנזית התעוררה מחדש. באותה השנה, אחד מעשירי איטליה "סילביו ברלוסקוני" רכש את הקבוצה והתחיל בבנייתה המחודשת.

 

תחילתו של עידן ברלוסקוני

הצעד הראשון שנעשה ע"י ברלוסקוני היה פיטורו של המאמן דאז ומינויו של סאקי. סאקי החליט על רכישת שני שחקני אייאקס פרנק רייקארד ומרקו ואן באסטן. עם צמד השחקנים ההולנדים החל עידן חדש במילאן, שביחד עם השחקנים האיטלקיים פרנקו בארזי ופאולו מאלדיני הובילו את מילאן לאליפות כבר שנה לאחר הרכישה, כאשר היה מדובר במשימה לא פשוטה ובוא התמודדה עם נאפולי של מראדונה דאז. לאחר מכן סאקי הוסיף לצמד ההולנדים את רוד חוליט אשר הגיע מאלופת הולנד דאז פ.ס.וו איידנהובן ובכך התחיל מה שזכה לכינוי ה- "דרים טים" וכן הכינוי הנוסף "גראנדה מילאן".

ברלוסקוני היה אחראי לא רק על מספר רב של תארים בשנותיו כבעלי הקבוצה אלא גם על החתמת כמה מאגדות הכדורגל הגדולות בכל הזמנים השלישייה ההולנדית, מאלדיני ובארזי היו רק ההתחלה, כאשר במשך השנים עברו שחקנים רבים כמו קוסטקורטה, אלברטיני, ג'ורג' וואה, זומיניר בובאן ועוד מספר רב של שחקנים מרשימה מעוטרת שאינה נגמרת. בעידן ברלוסקוני מילאן זכתה ב -7 אליפויות איטליה, 5 זכיות בגמר ליגת האלופות כאשר את זכייתה האחרונה במפעל רשמה בשנת 2007 עם סגל מדהים הכולל שחקני על שבראשם עמד קאקה אשר זכה בתואר כדור הזהב בסוף אותה השנה.

 

תקופת הביניים

לאחר הזכייה האחרונה בליגת האלופות בעונת 2006/2007 מילאן לא רשמה אף הישג יוצא דופן כאשר המשיכה ונלחמה על התארים המקומיים. כוכב מילאן, קאקה עבר לריאל מדריד לאחר 6 שנים תמורת סכום של 64 מיליון יורו הנחשב לסכום אסטרונומי באותה התקופה. קרלו אנצ'לוטי שהיה אחראי בעצמו בתקופתו על הקווים על 2 מזכיותיה בליגת האלופות של מילאן הודיע על עזיבתו בסוף עונת 2008/2009 ובכך לאונרדו שהיה דאז המנהל הטכני מונה למאמנה של הקבוצה. עם לאונרדו בקווים הגיע הקבוצה למקום השלישי בליגה וכן להדחה בשמינית גמר ליגת האלופות ע"י מנצ'סטר יונייטד. עקב האכזבה עזב לאונרדו את המועדון ובמקומו מונה מסימיליאנו אלגרי. באותה השנה הנהלת הקבוצה החליטה על השקעה כספית גבוהה והחתמת מספר כוכבים כמו איברהימוביץ' ורוביניו ובכך נרשמה אליפות היסטורית שהייתה ל- 18 במספר.

 

תחילת הסוף

עונת 2011/2012 התחילה את הנפילה של מילאן בעידן ברלוסקוני, מילאן הפסידה ליריבתה יובנטוס, נציגת העיר טורינו, את אליפות העונה כאשר האחרונה סיימה את העונה ללא הפסד ליגה. באותה עונה מילאן הצליחה לאחר 5 שנים לעלות אף לרבע גמר ליגת האלופות אך הפסידה לברצלונה ובכך חתמה היא את ההידרדרות שלה. בסוף העונה בטענת קשיים כלכליים של הקבוצה מילאן החליטה על מכירת 2 כוכביה הגדולים טיאגו סילבה וזלאטן איברהימוביץ' לפריס סן- ז'רמן הצרפתית ומספר רב של כוכבי הקבוצה פרשו ממשחק פעיל עקב גילם. לאחר מספר רכשים שלא צלחו בחלקם עקב בעיות התנהגות וחלקם עקב פציעות חוזרות אשר תלו בהם את תקוות המועדון ולאחר הרבה ביקורת בעיקר מצד אוהדי הקבוצה הוחלט על מכירת הקבוצה למיליונר סיני מסתורי בשם "יונג הונג לי".

 

השקר הסיני

לאחר המכירה של מילאן ללי התחילה ההנהלה החדשה במסע רכש בשווי של יותר מ- 200 מיליון יורו וכל זה מכסף שניתן למשקיע על ידי קרן גידור ושמה "אליוט". נרכשו שמות בעלי פוטנציאל אך גם מסע הרכש הזה לא צלח ובסוף העונה המיליונר הסיני מסר את הקבוצה אל הקרן שהחליטה לקחת את הקבוצה ולעשות את מה שהיא יודעת לעשות הכי טוב, להציל אותה מקריסה כלכלית.

 

האור בקצה המנהרה

אליוט החליטה על מינוי צוות בכיר שיבנה את הקבוצה מחדש, הוא מינה את פאולו מאלדיני כמנהל טכני ביחד עם בובאן (שהתפטר לאחר ריב עם ההנהלה וחוסר הסכמה בנוגע לרכש) וכך לאט לאט נבנה צוות איכותי וחכם שהתחיל בהשקעה נכונה בקבוצה. לאחר שנתיים תחת הנהלת אליוט מילאן הצליחה לבנות קבוצה צעירה בעלת אופי עם שחקנים העתידים להיות מהטובים בעולם הנמצאים תחת הדרכתו של זלאטן איברהימוביץ' הוותיק הלא נגמר שלא מזמן חגג את יום הולדתו ה- 39 והיום אף מוביל את טבלת הכובשים באיטליה.

 

יש לזכור כי מדובר במועדון השני בעולם בטיבו בכמות התארים המחזיק ב 7 אליפויות אירופה וכן אליפויות איטלקיות ומספר רב של שחקנים מהגדולים בהיסטוריה זכו ללבוש את מדי הקבוצה. אמנם עברו על מילאן 10 שנים קשות אשר הפכו אותה מ- "גראנדה מילאן" המפורסמת לקבוצת אמצע טבלה שלא מצליחה להגיע למפעל אירופאי באופן קבוע כבר מספר שנים לא מבוטל אבל ליגת האלופות מתגעגעת למילאן ומילאן מתגעגעת לליגת האלופות ואולי מילאן כמו שהכרנו אותה נפלה, אך קצת כמו מלונות באיטליה שתמיד אפשר יהיה למצוא את הטובים בהם, גם למילאן תמיד תהיה את ההילה ואת המוניטין, ועידן חדש עם ההנהלה חדשה בפעם הראשונה זמן רב אפשר אולי לראות סוף סוף גם קצת אור בקצה המנהרה.

מילאנו

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תיירות
מיטה זוגית
הריביירה (הכמעט) צרפתית

מה שטוב למיליון צרפתים, בוודאות טוב גם לנו. אימצנו קרואסון ומקרון, אימצנו גבינות ויין, מוטב שנאמץ עוד דברים. אבל

חוף ים
היי דרומה למפרץ

נואיבה היא אחת העיירות בסיני האהובות מאוד על ישראלים עוד משנות ה-70, כאשר היתה של ישראל ושמה היה "נביעות".

מפת אירופה
הערים הכי שוות באירופה

כמו בכל פעם שסוף סוף אתם בברייק מהעבודה, והצלחתם לחסוך מספיק כסף בשביל לארגן לעצמכם בריחה קטנה לאירופה, אתם

חוף בר
איפה מומלץ לישון בפוקט?

פוקט הוא האי הגדול ביותר בתאילנד (543 ק"מ מרובע). האי נמצא במערב תאילנד כ-860 ק"מ דרומית מבנגקוק. פוקט הוא