נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

ממה מורכבת זוגיות טובה

ממה מורכבת זוגיות טובה

כל אחד יודע שזוגיות טובה יכולה להתקיים במצבים שבהם בני הזוג מכירים במרכיבים החשובים שמחזיקים אותם יחד. מדריך זה יצא לבדוק מהם המרכיבים הללו, כדי להעלות את המודעות לנושא. הישארו כאן אתנו ותכירו בהם מקרוב, כדי שתוכלו ליישם אותם ולהביא לחיזוק הזוגיות שלכם.

 

מרכיב מספר 1. זמן לבד

בחרנו להציג את המרכיב המפתיע בתחילת מדירך זה, בתקווה שתוכלו ליישם אותו ולהביא לשינוי בהקדם האפשרי. זה הרי ידוע שזוגות רבים מתקשים ליישם את המרכיב שיחזק את כל אחד מבני הזוג ויביא בסופו של דבר ליציבות של הזוגיות. הרי כל אחד מאתנו זקוק לזמן עם עצמו. יש מי שיבחרו לנצל את הזמן הזה להליכה רגלית בים, בעוד אחרים יעדיפו להירשם לחוג. נדגיש שאין זה משנה מה תבחרו לעשות, העיקר שתעשו זאת מחוץ לבית, בזמן שאתם לבד.

יחסים טובים

מרכיב מספר 2. תקשורת מילולית

שיח מילולי בין בני זוג הוא הבסיס שמאפשר את החיים המשותפים יחד. שכן, זה מאפשר להעביר מסרים ברורים לבן או בת הזוג בנושאים שונים. שיח ער מוביל לשיחות חשובות שמאפשרות להגיע למסקנות אודות התנהלות זוגית משופרת. כך שבני זוג שמוצאים את עצמם מתווכחים על אותו נושא בכל פעם מחדש, צריכים לעצור לרגע ולשאול אחד את השני את השאלות הבאות:

  • מה הפריע לך בסיטואציה?
  • איך אני יכול לשנות את ההתנהלות שלי להבא?
  • אני יכולה להתאמץ כדי להביא לשינוי, האם אתה יכול לקחת חלק במאמץ?

ראוי לציין שיש לא מעט זוגות שמגיעים למצב שבו אין ביניהם שיח כלל. תרחיש זה מצריך פנייה בהולה לקבלת סיוע מצד מטפלת זוגית מוסמכת ומוכרת כמו אורית ארבל שנחשבת לשם דבר בתחום. שכן, זו תסייע בהעלאת השיח המילולי ותאפשר לבני הזוג להגיע להבנות.

 

מרכיב מספר 3. הערכה

כל אחד רוצה לקבל הערכה חיובית ממישהו אחר. הערכה זו יכולה לבוא לידי ביטוי לאחר ביצוע פעולה פשוטה או מורכבת, אין זה משנה. חשוב לציין שתרחיש זה צריך להתקיים על בסיס יומי בזוגיות. שכן, בני זוג שמעריכים אחד את השנייה, מובילים לחיזוק הביטחון העצמי של כל אחד שמשפיע באופן חיובי על הזוגיות.

 

ממה חשוב להימנע?

רגע לפני סיום, נבקש מכם להימנע מביקורתיות כלפי בן או בת הזוג. שכן, זו עשויה להוביל לשיח מתנשא ומזלזל שיגרום לתחושת כעס ותסכול. אם אתם חווים קושי ואינכם מצליחים לבטא את עצמכם באופן נינוח, תצטרכו לפנות לגורם מקצועי שיסייע לכם להתמודד עם המצב על הצד הטוב ביותר.

 

לסיכום

אלה היו 3 המרכיבים שיאפשרו לכל זוג ליהנות מזוגיות טובה ויציבה. כעת אתם מכירים בהם מקרוב, כך שנותר לכם רק ליישם את המידע שנכתב לעיל ולקחת חלק בזוגיות שתמיד חלמתם עליה.

מערכת יחסים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא זוגיות