נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

ככה מתבצע מעקב של חוקר פרטי לעומת בלש

חוקר פרטי

חוקר פרטי מבצע למעשה עבודת בילוש של ממש. רוב עבודתו מתנהלת במחשכים, הסודיות היא הלחם של מלאכתו והתוצרים שלו נועדו כדי לחשוף שקרים או פרטי מידע אותם מנסה בעל המידע לגלות. מהם בכל זאת ההבדלים בין חוקר פרטי לבין בלש כאשר שניהם מבצעים מעקב אחר מידע החסוי לרוב האנשים, והם בכל זאת מצליחים להגיע אליו.  

 

בלש משטרתי ועבודת בילוש

בלש המועסק במשטרת ישראל רשאי להשתמש בסמכויות מגוונות ובכלים ואמצעים רחבים שחלקם לא ידועים לציבור הרחב. הסמכות שלו לבצע פעולות חקירה נובעת מחשד לביצוע עבירה פלילית, כלומר כשאדם כלשהו עובר על החוק. עבודתו תחת ארגון ענק כמו משטרת ישראל יוצרת כסות חוקית לפעולותיו, אך גם שוטר איננו ניצב מעל החוק והוא כפוף לו. במסגרת עבודתו חותר השוטר לגילוי האמת בפעולות גלויות וסמויות, ומעמת את המידע שהושג על ידו מול הנחקר.

 

חוקר פרטי ומשרד חקירות פרטי

כשאתם פונים לקבלת שירות מחוקר פרטי כדוגמת מעקבים – דוד חוקר פרטי קחו בחשבון כי מדובר במשטרה אזרחית של ממש. חלק נכבד משיטות החקירה, הכלים ושיטות איסוף המידע הקיימות במשטרה מתאזרחות ומסייעות להשיג מידע. בניגוד למשטרה, חקירות פרטיות מתבצעות לרוב על מנת לקבל מידע עסקי ומידע אישי מטעמים שונים.

אין מדובר במעבר על החוק, שכן תפקיד זה שייך למשטרה. עם זאת, לעיתים עבודת החוקר הפרטי קשורה לביצוע עבירות פליליות. חלק משיטות החקירה המותרות למשטרה אסורות על חוקרים פרטיים, וכדאי לבחור משרד חקירות הגון ואמין, ולקבל מידע המותר על פי חוק.

 

אלה הפעולות המתבצעות לצורך מעקב

ראשית, חשוב להגדיר את מטרות המעקב, לאחר מכן יש לבחור את האמצעים שישמשו את המעקב, ובסופו של דבר להפיק את תוצרי המעקב. כשמדובר על מעקב פיזי, יחלו סריקות סביב הנעקב, בהמשך תיעשה יצירת קשר באמצעות אדם בזהות בדויה, ולבסוף ייעשה שימוש באמצעים טכנולוגיים שונים על מנת להוסיף ולגלות מידע. כמובן שלכל מעקב ישנן מטרות ספציפיות שיוגדרו מראש, ויש אפשרות של גמישות בקבלת ההחלטות בנוגע לאופן ביצוע המעקב.

 

שלבי ביצוע חקירה פרטית

השלב הראשון בביצוע חקירה פרטית הוא קבלת מידע רחב ככל הניתן ממבקש החקירה על האובייקט/האדם העומד במרכז החקירה. בשלב השני, ינסה החוקר הפרטי להרחיב את המידע המצוי בידיו תוך ביצוע פעולות שונות להשגתו. בשלב הבא יחלו פעולות פיזיות המכוונות להשגת המידע המבוקש. בשלב האחרון, יתקיים תיעוד הניתן ללקוח בסופו של דבר בהתאם לבקשתו ומשמש אמצעי ראייתי לכל דבר ועניין.

 

סיכום

למעשה מעקב של חוקר ופרטי ושל בלש דומים במהותם. מובן שישנן סמכויות הניתנות לבלש ולא ניתנות לחוקר פרטי, אך מבחינת הידע והניסיון יתכן וחוקר פרטי יעבוד בצורה מהירה, יעילה ומקצועית אף יותר מבלש. כדאי לבחור משרד חקירות בעל ניסיון עשיר בחקירות להשגת המטרה הטובה ביותר.

חוקר פרטי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
4 סיבות להתקין תקרה אקוסטית
4 סיבות להתקין תקרה אקוסטית

בימים האחרונים מתקיים שיח ער ברשתות החברתיות שעוסק ביתרונות שבאים לידי ביטוי לאחר התקנת תקרות האקוסטיות. חוות הדעת שעולות