נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם כל הטעויות נחשבות לרשלנות רפואית?

רשלנות רפואית

רשלנות רפואית מאז ומתמיד הייתה ותהיה נושא שנוי במחלוקת בעיקר בין אנשי הרפואה למטופלים שחוו נזק במסגרת רשלנית. לצערנו טעויות של צוותים רפואיים קורות יחסית הרבה כך שמדובר בתופעה שאנשים רבים ניזוקים ממנה ובהתאם גם מנוסחות לה תקנות וחוקים רבים אשר מטרתם לעשות סדר ולאפשר לתבוע ולהעניש במסגרת נזק שנגרם כתוצאה מרשלנות רפואית.

רשלנות רפואית

רשלנות באופן כללי היא התנהגות של אדם אשר נוהג בחוסר תשומת לב או זהירות מספקת וכתוצאה מכך גורם לנזק. רשלנות יכולה להיות בעת ביצוע הליך מקצועי הן רפואי אך הן במקצועות כדוגמת מקצועות הבניין, שיפוץ ונהיגה לצורך העניין.

רשלנות רפואית יכולה לבוא לידי ביטוי בכול הליך רפואי בין אם מדובר באבחון, טיפול או מעקב ובאופן כללי מדובר במקרה בו איש צוות רפואי מבצע טעות וגורם לנזק שהוא היה יכול למנוע אם לא היה נוהג ברשלנות.

קביעת טעות כרשלנות

בעיקרון אנשים רבים סוברים כי כול טעות שעושה רופא או אדם שעוסק במקצועות הרפואה ומעניק טיפול לאדם אחר, היא רשלנות.החלק החשוב בהליכי רשלנות רפואית הוא להבין שלא תמיד כול כך להוכיח שכאן הטעות הייתה רשלנות, על מנת שזאת יקרה יש להוכיח כי בהינתן כול המידע שהיה נתון לרופא באותו הרגע הוא ביצע טעות רשלנית, לעומת מצב בו הוא לא היה יכול לקבל תמונה מלאה על מצבו של המטופל וכתוצאה מכך ביצע את הטעות.

תביעה בגין טעות רשלנית

באם הייתם קורבן לנזק כתוצאה מרשלנות רפואית, או יותר נכון אתם סוברים כי נהגו בכם ברשלנות, אתם יכולים לבחור לתבוע את האדם שגרם לכך בגין רשלנות רפואית.כמובן שכאן תרצו שיהיה לצדכם עורך דין רשלנות רפואית כדי לדייק ולהתמקד במה שתוכלו לעשות בדבר הנזק שנגרם. המטרה של התביעה היא להוכיח כי אכן הייתה רשלנות וכי אדם אחר, באותן הנסיבות אך עם תשומת לב וזהירות מספקת, היה מונע את הנזק.

דוגמאות לרשלנות רפואית

לא תמיד ברור אם הטעות שביצע הרופא במהלך הטיפול שנתן לכם, אח בבית החולים או פרמדיקית במהלך טיפול שניתן בשטח לצורך העניין היא רשלנות רפואית. נוכל לפרט כמה דוגמאות נפוצות לרשלנות רפואית אך גם הן תלויות בנסיבות המקרה באופן פרטי.

  1. רשלנות בניתוח – ביצוע טעות במהלך ניתוח אשר גרמה לנזק שלא אמור לקרות כתוצאה מהניתוח והיה ניתן למנוע.
  2. רשלנות באבחון – מקרים בהם במהלך האבחון או לאחר שמטופל התלונן על כאבים מסוימים, ניתן אבחון שגוי ורשלני באופן שהיה ניתן לעלות על הבעיה או להתאים טיפול מתאים יותר במהלכו.

 

לא כול טעות תחשב בבית המשפט כרשלנות רפואית ואם אתם נאבקים להוכיח כי הנזק שנגרם לכם היה רשלני, כדאי מאוד שתתחילו מליצור קשר עם עורך דין רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא רשלנות רפואית