נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

על האש בחיק הטבע – האם אפשר עם גריל גז?

על האש ראשית

יציאה לחיק הטבע לצורך על האש כבר מזמן הפכה לנחלת הכלל ולבילוי קבוע, במיוחד ביום העצמאות. גם גריל הגז הופך נפוץ יותר ויותר. האם אפשר לשלב בין השניים ולעשות על האש בחיק הטבע עם גריל הגז?

 

בישול בחיק הטבע הוא וודאי אחת החוויות הישראליות ביותר ובפרט על האש. יציאה ליער קרוב, קניות יסודיות מראש, פתיחת המנגל, פיזור הגחלים והנה מגיע שלב הנפנופים, מלחמה על הדלקת האש ושמירתה חיה וחזקה. לרציניים באמת יש חלופה נוחה ופשוטה והיא מנגל גז. חלופה זאת תפתור אותנו הן משלב הנפנופים והן מסחיבת הגחלים המלכלכת.

 

מנגל גז

בדומה לגריל הגז הגדול והמסיבי המוכר לנו מחצרות אמריקאיות וגם מכמה ישראליות, מנגל הגז הוא בצורת המנגל הרגיל והאהוב אך במקום "לתדלק" אותו בפחמים הוא מופעל על ידי גז בדומה לגריל הגז ולכירות הגז המעוגנות במטבחיים הביתיים שלנו. מנגל הגז אמנם קצת מוריד מתחושת השטח וממסורת המנגל עתיקת היומין הישראלית, אך הוא הופך את שלב הדלקת האש לפשוט הרבה יותר.

 

ניידות

בשונה מגריל הגז הגדול אשר מחובר לאספקת הגז הביתית שלנו באופן תדיר, מנגל הגז הוא מכשיר נייד אשר ניתן לקחת לכל מקום שנרצה. בדיוק כמו גזיית שטח, המנגל מתחבר לבלון גז גדול או קטן מה שמאפשר לו את הניידות ואת היכולת לקח אותו לשטח לבישול בחיק הטבע. תוכלו לבשל עליו גם בבית אך לצורך אופציה זאת, אם התקציב מאפשר, דווקא יהיה כדאי להשתמש בגריל גז ולאו דווקא במנגל גז.

 

צלייה

לכל אוהבי הבשר האיכותי אין מה לחשוש, הטעם שמתקבל יהיה זהה ואפילו אחיד יותר. מכשירי הגז שומרים על אחידות האש ואף ניתן לווסת את העוצמה הרצויה בהתאם לסוג וכמות הבשר שנצלה, או כל אוכל אחר. למרות שלא נבשל על גחלים עדיין נקבל את הטעם המעושן והאהוב שהמנגל הרגיל נותן לנו. ניתן להשוות את הטעם לטעם שנותן גריל הגז הביתי שלנו שכן הם עובדים על אותו עיקרון פעולה.

 

משך פעולה

מנגל הפחמים נתלה על חיי הפחמים ובעצם כמה זמן עוד ימשיכו לבעור ולאפשר את הבישול, מנגל הגז נתלה אך ורק בגז. על מנת לאפשר משך פעולה ארוך ובעצם לא להיתקע ללא אש מספיק חמה או גדולה מומלץ להביא בלון גז נוסף או אפילו שניים למקרה שהגז יגמר באמצע. כמובן שכמות בלוני הגז שמביאים היא כתלות בכמה אוכל נרצה לצלות.

 

מנגל הגז מספק פתרון איכותי, יעיל ונוח לעל האש בחיק הטבע, הוא נייד ובעל אפשרות להחלפת בלוני גז לצורך בישול ממושך, תוך שהוא מסוגל להדליק ולשמור על אש קבועה לאורך זמן. לכל מי ששונא להתעסק עם גחלים ומעדיף פתרון פשוט אך שווה בערכו מומלץ לבחור במנגל הגז.

 

על האש

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אוכל
תפוח
איך להתכונן לצום לסירוגין

כולנו עסוקים במשקל שלנו, בנראות החיצונית ובדרך שבה התחושות שלנו מושפעות מכל העניין. אין ספק, דיאטה זה אמנם לגוף,

מיץ סלק
מיצים טבעיים: למה הם כל-כך מומלצים?

"סַלֵּינוּ עַל כְּתֵפֵינוּ, רָאשֵׁינוּ עֲטוּרִים; מִקְּצוֹת הָאָרֶץ בָּאנוּ, הֵבֵאנוּ בִּכּוּרִים" (לוין קיפניס). ארץ ישראל היא אכן ארץ "זבת חלב

מנעולן או פורץ?

להיתקע מחוץ לבית בלי שיש לנו מפתח זה לא דבר נעים, והאמת היא, שזה קרה בעבר לכל אחד מאתנו.