נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

שירותי ניקיון לוועדי בתים על פי מה נקבע המחיר

מטבח

ועדי בתים ברחבי הארץ נוהגים לשכור את שירותיהם של חברות הניקיון לצורך ניקוי החללים המשותפים בבנייני מגורים. על פי מה נקבע המחיר – על כך במאמר הבא.

 

על פי מה נקבע המחיר של שירותי ניקיון לוועדי בתים?

אם בעבר הדיירים עצמם היו מנקים את חדר המדרגות בתורנות, כיום וועד הבית הוא הגוף שמנהל את השכרת שירותי הניקיון ובבניינים מסוימים עם דיירים רבים שוכרים ניהול של חברת תחזוקה האחראית גם על הניקיון. המחיר עבור השירות נקבע בהתאם לגודל הבניין ושטחו, השטח של הקומות, מספרן, שטח חדר המדרגות, שטח החנייה, חדר האשפה, חדר אירועים, מקלט משותף, הלובי, המעליות, הגינה המשותפת, קומת המחסנים וקומת השירות. פעם בשבוע מגיע צוות או מנקה אחד בהתאם לסיכום מראש האחראים לניקוי כל האמור. ישנם ועדי בתים שמסכמים על ניקוי יום יומי או על פי הצורך. כלומר, חברת הניקיון דואגת לנקות בתדירות חללים קבועים ומדי פעם דואגת למטלות אחרות נוספות ושירותים משלימים.

 

לאילו שירותים משלימים דואגת חברת הניקיון?

שירותים משלימים כוללים הדברת החללים המשותפים ופתחי הביוב בבניין נגד מזיקים, חיטוי מעמיק, פוליש, הסרת כתמים קשים, חלונות ודלתות הלובי וניקוי הגג המשותף. אזורים בהם יש תנועה רבה כמו המעלית, הלובי והמדרגות מנוקים באופן רציף על מנת שהבניין יישאר נקי כל הזמן. ככל שיהיו יותר מטלות שאינן סטנדרטיות, המחיר יהיה גבוה יותר.

התשלום לחברת הניקיון עבור ניקוי הבניין

מאחר ודיירי הבניין משלמים סכום חודשי לוועד הבית עבור שירותי תחזוקה וניקיון, הכסף לחברת הניקיון מתחלק בין כל הדיירים. וועד הבית מפקיד את הכסף בחשבון על שם הבניין ומתכנן את התקציב, כך שנותר כסף עבור הוצאות לא צפויות. בנוסף, הוועד מנוי על מציאת חברת ניקיון איכותית. הנציגים משווים מחירים ועורכים חוזה מול חברת הניקיון על מנת לתאם ציפיות. ישנן חברות ניקיון שידרשו יותר כסף וכאלו שידרשו פחות. לכן חשוב לבדוק מה הכי משתלם אך לא לוותר על חברה מקצועית ואיכותית שתקפיד לבצע את כל המשימות בדומה לחברת המומחה לניקיון. מאחר שלא לכל דיירי הבניין אכפת מה קורה בחלקים המשותפים ישנה חשיבות רבה לנציגות של הוועד המתחלפת מדי שנה על מנת לא להזניח את תחזוקת הבניין והניקוי. למשל, ישנם בניינים שהופכים את חדר המדרגות למחסן וזהו דבר שוועד הבית יכול למנוע. חדר המדרגות הוא חלל שצריך להיות ריק מבחינה בטיחותית וביטחונית כי הוא משמש כדרך מילוט מפני שריפות או טילים. ברגע שמעורבת חברת ניקיון היא תקפיד שחדר המדרגות יהיה מפונה ונקי.

לסיכום, לחברות הניקיון יש ציוד מקצועי כמו מכשור לשטיפה וקרצוף חללים גדולים, מכונות בלחץ גבוה, מכונות פוליש וכד'. בנוסף, רובן משתמשות בחומרי ניקוי ידידותיים לסביבה ולכן המחיר יכול להשתנות בין חברה לחברה.

שטרות

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
אינסטלציה סניטרית
החלפת כלים סניטריים

בתחום שיפוץ הבית, ההשפעה של שינויים קטנים יכולה להיות באמת טרנספורמטיבית. שינוי אחד שכזה שלעתים קרובות אינו מורגש אך

תיקון צנרת ביוב
כמה עולה תיקון צינור ביוב?

בעיות בצנרת הביוב יכולות להיות סיוט של בעלי הבית, ולגרום לאי נוחות, לסכנות בריאותיות ולנזק פוטנציאלי לרכוש. כאשר מתמודדים

7 טיפים לשפור הכתיבה
7 טיפים לשפור הכתיבה

כתיבה היא מיומנות חיונית המשמשת בהיבטים רבים של החיים, בין אם זה כתיבת מיילים, יצירת דוחות או אפילו כתיבת