נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

בעל אזרחות פורטוגלית – גם לילדיי מגיע?

אזרחות

ישראלים רבים משיגים לעצמם אזרחות פורטוגלית, התהליך הפך לפשוט וקל במיוחד בשנים האחרונות ואנו עדים לעלייה מתמדת בכמות הישראלים שמחזיקים גם באזרחות פורטוגלית, ישראלים רבים תוהים אם אני בעל אזרחות פורטוגלית – גם לילדיי מגיע? ננסה לענות.

 

הוצאת דרכון פורטוגלי לילדים

הענקת אזרחות פורטוגלית לילדים היא לא כל כך פשוטה כמו שהייתם מצפים לאור העובדה שיש לכם אזרחות כזאת, אולם התהליך אפשרי, בהשקעה מסוימת.

יש הפרדה ברורה בחוק בפורטוגל בין ילדים קטינים לבין ילדים בגירים בהליך הוצאת האזרחות, כאשר הוצאת הדרכון לילדים בוגרים נחשב לפשוט וקל, כשההליך בכל הנוגע לילדים קטינים נחשב לקצת יותר מסובך ובעייתי.

 

הוצאת דרכון לילדים בגירים

ילד מעל גיל 18 יכול להתחיל את תהליך הוצאת הדרכון באופן עצמאי, בלי קשר לכך שהוריו אזרחים פורטוגלים, ההליך נחשב לבטוח מכיוון שאם אחד ההורים הצליח להוציא את האזרחות הפורטוגלית באמצעות ההליך הרגיל אין סיבה שהילד לא יוכל לאור העובדה שהמסמכים שיוגשו הם אותם המסמכים בדיוק עם תוספות מינוריות (יש עוד דור באמצע)

 

הוצאת דרכון לקטינים

קטין לקבל אזרחות פורטוגלית בתנאי שאחד ההורים שלו כבר סיים את התהליך, התהליך ארוך יותר באופן משמעותי מתהליך הוצאת הדרכון הפורטוגלי הרגיל והוא לוקח כשנתיים בסה"כ, לכן אם הילד מעל גיל 15, אנו ממליצים להמתין עוד שלוש שנים ולהוציא את האזרחות במסלול הבגירים.

עבור ילדים קטנים יותר, ההורים או הנציגים מטעמם יצטרכו להוכיח שיש לילד זיקה עכשווית ועדכנית לפורטוגל, בלי שתוצגנה הוכחות שיתמכו בטענה הסיכויים לקבלת האזרחות נמוכים ביותר.

חשוב להבהיר שעניין הילדים בעייתי רק עבור ילדים שנולדו לפני קבלת האזרחות הפורטוגלית מצד ההורה, כל ילד שנולד לאחר שההורה הפך לאזרח של מדינת פורטוגל הופך לאזרחי פורטוגלי באופן אוטומטי, מבלי לעבור תהליך כלשהו.

 

אז האם עדיף להמתין לגיל 18?

ההמלצה הכללית היא שעדיף לחכות לגיל 18 לאור העובדה שהתהליך אורך כשנתיים ולאור העובדה שאחוזי ההצלחה נמוכים יותר בצורה משמעותית ביחס לתהליך הוצאת הדרכון הסטנדרטי עם ההגעה לגיל 18.

כל עוד אין סיבה קונקרטית ומשמעותית שבגינה אתם רוצים להוציא לקטינים אזרחות כדאי להמתין, בכל אופן אם בכל זאת תרצו להוציא אזרחות לילדים הקטינים שלכם תצטרכו להוכיח זיקה קיימת לפורטוגל, בין היתר זיקה תחשב לאחד או יותר מהדברים הבאים – מגורים במדינה, שליטה בשפה הפורטוגזית, לימודים במדינה, תרומה למדינה או למוסדותיה ועוד.

 

זכאות עבור בן זוג

החוק הפורטוגלי מאפשר לבן זוג של אזרח פורטוגלי להוציא אזרחות פורטוגלית, אולם הוא מציב כמה תנאים לפני מתן האזרחות, על הזוג להיות נשוי לתקופה של שלוש שנים לכל הפחות והאזרח הפורטוגלי נדרש להציג הוכחות בעניין (לרוב תרגום של מסמך נישואין מהווה אישור מספק)

התנאי השני הוא שלבן הזוג שמבקש את האזרחות תהיה זיקה עכשווית לפורטוגל, בדומה לתנאים שנדרשים מקטין.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין