נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אחת ולתמיד: האם יין אדום מומלץ לבריאות שלנו?

יין אדום

יין אדום הוא כנראה המשקה האלכוהולי הראשון בהיסטוריה של האנושות. הוא מתקבל על ידי התססה של ענבים שחורים, ונחשב לבריא ביותר בין כל סוגי האלכוהול, הודות לנוגדי החמצון שהוא מכיל. עם זאת ועל אף המחקרים החיוביים, הקביעה שיין אדום טוב לבריאות ואף מומלץ לצריכה קבועה, עדיין לא הפכה לקונצנזוס. אז איפה האמת נמצאת, וכמה יין בריא לנו בפועל?

 

מה אומרות ההמלצות?

הדעות אמנם חלוקות לגבי השפעתה החיובית של צריכת יין אדום, אך ההמלצות קיימות ומבוססות בחלקן. מחקרים קבעו לאורך השנים שיין אדום מכיל נוגדי חמצון שמסייעים להפחית את כמות הכולסטרול "הרע" בגוף.

לא זאת בלבד, הם מפחיתים את הסיכוי לפיתוח תהליכים דלקתיים ומקרים של דילול דם, ותורמים רבות למניעת מחלות שונות. חשוב לציין שסגולות אלה מתייחסות ליין אדום. לא כל סוגי היין מכילים את היתרונות הבריאותיים הרבים.

 

יתרונות מוכרים

ישנם מספר יתרונות בולטים ליין האדום שמסייעות לו להפוך להמלצה הבריאותית שהוא, בעיקר במניעת מגוון מחלות:

  • דמנציה- שתיית יין אדום עשויה להפחית את הסיכוי לפתח מחלות דמנציה, כמו אמנזיה או אלצהיימר.
  • סרטן- צריכת יין אדום מתונה מסייעת להפחית סיכונים להתפתחות של מחלת הסרטן, ובפרט סרטן מעי, ערמונית ושחלות.
  • יין אדום מפחית בין היתר את הסיכון לפתח מחלת סכרת 2, בעיקר בקרב נשים. כמו כן, הוא מסייע בבניית תנגודת לאינסולין בתוך פחות מחודש.

 

הסיכונים

כמו כל דבר בחיים, גם שתיית יין אדום בכמות מופרזת אינה בריאה כלל. הסוד הוא במציאת המינון הנכון שלא עובר את טווח שתי הכוסות ביום. שתייה מופרזת של יין אדום ושל אלכוהול בכלל, עלולה ליצור סיכונים בריאותיים חמורים, כמו שחמת כבד, השמנת יתר, סיכון מוגבר לדיכאון ומחלות אחרות, כמו למשל סכרת בקרב גברים.

כמובן ששתייה מרובה של אלכוהול עלולה במידה רבה לגרום להתמכרות, דבר הרסני שעלול לפגוע קשות בבריאות הנפשית והפיזית של האדם.

 

קבוצת סיכון? אדרבא, לחיים

הייתם מצפים שככל שעובר הזמן והאדם מתבגר, עליו להקפיד לצמצם צריכת אלכוהול ככל הניתן. אך כל הסגולות הבריאותיות המצויות ביין אדום מומלצות בעיקר עבור אנשים הנמצאים באוכלוסייה בסיכון, כמו קשישים למשל. דווקא עבורם, היין האדום בריא מאוד, בכמויות סבירות כמובן, במיוחד בהקשר של תפקוד הלב.

 

שמרו על מינון

בסופו של דבר, כל עוד מקפידים על צריכה לא מרובה של יין אדום, רצוי ומומלץ לשתות אותו. ביין יש כאמור הרבה חומרים בריאים, אך אסור לשכוח שבסופו של היום הוא גם אלכוהול.

אם אתם כבר מחליטים לפתוח בקבוק יין אדום ולמזוג לעצמכם כוס, בצעו סקר שוק וודאו שאתם קונים בקבוק יין איכותי, שמגביר את הסיכויים להנות ממרכיביו החיוביים. הקפידו לא להפריז בשתיית יין אדום, ותוכלו להנות מהיתרונות שלו.

יין אדום

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
מהו אשווגנדה ומהם יתרונותיו
מהו אשווגנדה ומהם יתרונותיו?

אשווגנדה, הידוע מדעית בשם Withania Somnifera, הוא צמח מוכר ונערץ שמקורו בהודו ובמזרח התיכון. ברפואה ההודית, הידועה בכינויה איורוודה,