נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך להאכיל גורים בשלב הראשוני לחייהם?

להאכיל גורים

גורי כלבים הם כמו תינוקות וזקוקים לטיפול מיוחד, עדין ורגיש יותר. כחלק מהטיפול בהם, נדרש לתת להם מזון מותאם עבורם שיטיב עימם ועם צרכיהם. מי בכלל נחשב כגורים? ואיך ניתן להאכיל אותם? כל זאת בכתבה שלפניכם. כמו כן, תוכלו למצוא בה סוגי מזון מתאימים לגורים בשלבים הראשונים. על כך ועוד מוזמנים ומוזמנות לקרוא כאן.

 

מי נחשבים כגורים?

לפני שנתחיל להבין מהו המזון הטוב לגורים, צריך קודם כל להגדיר את המושג "גורים" ומי נחשב בקטגוריה זו. באופן כללי גור כלבים הוא כלב בהיוולדו שנולד לאחר בערך כ- 63 ימים בהם אימו הייתה בהריון. המשקל שלו הוא כ- 0.5 ל- 1.5 ק"ג לערך כאשר מדובר בגור מגזע גדול יותר הוא יכול לנוע בין 6.5 ק"ג ל- 10.

בעצם ניתן לומר כי גור הוא כמו תינוק בעת היוולדו וכן בערך בחודשים הראשונים בחייו הכוללים התפתחויות שונות. כך לדוגמא רק לאחר שבועיים מהלידה הם פוקחים את העיניים ולאחר שלושה הם מגיבים לצלילים. גורים מבלים זמן מה עם אימם וכך יוצרים דפוסים חברתיים.

 

אוכל כחלק מטיפול מסור

גורים כמו תינוקות זקוקים להתאמות שונות בשל הגיל הצעיר והקטן שלהם. גורים שמתגוררים עם אימם יאכלו בעיקר חלב אם טבעי, אך במצב בו אימצתם גור או שהוא לא נמצא מסיבות כאלה ואחרות לצד אימו, יש לתת לו מזון לגורים, הכולל בין היתר תחליפים לחלב אם.

אלו, מספקים את כל מה שנדרש מבחינה תזונתית לגור הקטן, כמו ויטמינים, שומנים ומינרליים שונים. לאחר כחודש בערך הגורים נגמלים מחלב אם וניתן לתת להם בהדרגה מזון אחר שהוא מוצק. כיוון שהם בתחילת דרכם חשוב לתת להם מזון גבוה מבחינה קלוריות, חלבון, וויטמין, שומן. זה חשוב להשקיע בזה כיוון והם בתהליכי גדילה והתפתחות.

 

איפה קונים?

יש חברות רבות המשווקות מזון שמתאים לגורים וכל אחת שמה דגש על משהו אחר. בין החברות תוכלו למצוא את רויאל קנין גורים שמספקת מזון מתאים לסוגים שונים של כלבים בגילאים שונים. המזון שלה פותח לפי נתונים וצרכים של כל כלב והשלב בו הוא נמצא ולכן, היא מספקת במוצרים שלה את מה שהגורים זקוקים לו מבחינה התפתחותית ובריאותית.

המחירים משתנים בין חברה לחברה ובין סוג האוכל והק"ג שהיא מכילה. כאשר לדוגמא שקית של 2 ק"ג עשויה לעלות 99 שקלים לעומת כזו של 8 ק"ג שעולה 235 שקלים.

 

בסיכומו של דבר

גורים זקוקים ליחס מיוחד בשל הגיל הצעיר שלהם והעובדה שהם בתחילת הדרך. כך ניתן להם טיפול שהוא מותאם וכולל מזון ייחודי עבורם. תחילה המזון דומה לחלב אם ולאחר מכן ניתן לתת להם בהדרגה מזון מוצק, אך כזה שמתאים באופן ספציפי לגורים. ניתן למצוא מזון כזה בחברות שונות, במחירים משתנים לפי סוג המוצר והכמות שלו.

להאכיל גורים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אוכל
תפוח
איך להתכונן לצום לסירוגין

כולנו עסוקים במשקל שלנו, בנראות החיצונית ובדרך שבה התחושות שלנו מושפעות מכל העניין. אין ספק, דיאטה זה אמנם לגוף,

מיץ סלק
מיצים טבעיים: למה הם כל-כך מומלצים?

"סַלֵּינוּ עַל כְּתֵפֵינוּ, רָאשֵׁינוּ עֲטוּרִים; מִקְּצוֹת הָאָרֶץ בָּאנוּ, הֵבֵאנוּ בִּכּוּרִים" (לוין קיפניס). ארץ ישראל היא אכן ארץ "זבת חלב

מנעולן או פורץ?

להיתקע מחוץ לבית בלי שיש לנו מפתח זה לא דבר נעים, והאמת היא, שזה קרה בעבר לכל אחד מאתנו.