נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איפה אפשר לקרוא פרשת שבוע?

שיעור השבוע

פרשת השבוע הינה חלק מהתורה הנקרא מדי שבוע בימות החול: בשני וחמישי ובכל שבת. בכל שבוע נקראת פרשה אחרת בבית הכנסת עד להשלמת מעגל שלם של קריאת התורה מדי שנה בחג שמחת תורה. פרשת השבוע ניתן לקרוא בתנ"ך ובחומשי התורה המודפסים ונמצאים בבתי כנסיות ובבתים של יהודים השומרים תורה ומצוות.

בנוסף, ניתן לקרוא פרשת שבוע גם באתרי אינטרנט שונים המנגישים תוכן יהודי לכלל הציבור. במאמר הבא נחקור היכן ניתן לקרוא פרשת שובע וכן פירושים על הפרשה.

 

פרשת שבוע – מהותה ומשמעותה

התורה היא מעצבת הפנים של היהודי. הקב"ה ברא את התורה עוד לפני שברא את האדם ואת העולם כמות שאנו מכירים אותו. יותר מכך, העולם והאדם נבראו על פי התורה מה שמסביר את ההתאמה הפלאית של התורה לחיי האדם עד ימינו אנו. התורה מהווה ספר הוראה לאנושות בכללה וליהודי בפרט – כיצד לנהוג בכל שלב ובכל רגע בחיים ובנוסף, התורה מהווה אמצעי התחברות והתקשרות לבורא כל העולמות: הקדוש ברוך הוא.

בקריאת פרשת שבוע מדי שבוע, היהודי נחשף לפסוקים הקדושים ולמשמעות הטמונה בהן שהיא רחבה מני ים. עצם הקריאה של פסוקי פרשת השבוע מרוממת את היהודי ומגביהה אותו, כל שכן כשהוא מתעמק ומתאמץ ללמוד מה רוצה ממנו האלוקים ומהי דרך הישר לפי התורה – בה ילך.

 

איפה אפשר ללמוד פרשת שבוע?

בחומשים ובסידורים

בבית הכנסת הפרה נקראת על ידי בעל הקורא מתוך ספר תורה כשר. המתפללים יכולים לעקוב אחר בעל הקורא בחומשים או בסידורים שבהם מודפסות פרשות השבוע. בסוף פרשת השבוע נקראים: הפטרה ומפטיר שהם קטעים נוספים מהתורה ומהנביאים.

 

באתרי תוכן

המרחב האינטרנטי מציע מגוון אתרי תוכן יהודי שמנגישים לכל יהודי את האפשרות לקרוא את פרשת השבוע. ניתן להיכנס לאתר הידברות, מים לים, האתר של חב"ד ועוד. שם ניתן יהיה למצוא מלבד את פסוקי פרשת השבוע – גם רעיונות ופירושים על הפרשה המעשירים מאוד ומעניקים מלבד ידע היסטורי ותרבותי, תוכן מהותי עבור נשמת היהודי.

אתרי תוכן

בהרצאות ושיעורי תורה

ניתן להעמיק בפרשת השבוע בשמיעת הרצאות ושיעורי תורה על ידי דמויות תורניות. כיום, בכל רחבי הארץ נמסרים שיעורים על פרשת השבוע בצורה נעימה וברמות העמקה שונות שונות כך שילדים ומבוגרים וכן תלמידי חכמים ואנשים שזה להם המפגש הראשוני עם פרשת השבוע – כולם יכולים ליהנות ולמצוא את האמת מדברת אליהם מתוך הפסוקים.

 

לסיכום

פרשת השבוע היא חלק מסדר היום השבועי של היהודי. היא מאפשרת כל אחד מישראל לסיים מדי שנה קריאה כוללת של כל פרשיות התורה וכן להעמיק בתוכן הכולל ראיית אמת על החיים ומדריך לחיים מלאים באושר, סיפוק וקרבה לבורא העולם. למידע נוסף היכנסו: https://maimlayam.co.il.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא דת