נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

3 דברים שחשוב לדעת כשאתם בוחרים מוהל

פעוט

כל דבר שקשור בקטנטנים שלנו הופך לרגיש של ממש. בייחוד בשלב הזה של גילו. אז תרשו לנו לפתוח רגע בברכה על הולדת הבן! אל תתנו לרגשות המעורבים להעיב על האירוע המשמח של הברית. ואם גם לכם יש שאלות וחששות: רב או רופא? באולם או בבית? עם או ללא הרדמה, המאמר הבא ממש בשבילכם!

 

בשעה טובה יש לכם בן:

תרשו לנו רגע להרגיע אתכם, בישראל נערכות מעל ל 80 אלף בריתות מידי שנה. ובגלל שאנחנו מדברים על הליך מקובל ונפוץ תהיו בטוחים שישנם המון אנשי מקצוע מעולים ומיומנים שעברו קורס מילה ומבצעים בריתות שנים רבות והסיבוכים שקורים הם מינוריים.

על מנת להקל על הבחירה שלכם, הנה כל הקריטריונים החושבים שיעזרו לכם מהו סוג ברית המילה שאתם מתחברים אליו והכי נכון עבורכם:

 

הכשרה והסמכה של המוהל

רבים לא מודעים לעבודה שגם מוהלים דתיים, שאינם רופאים כלל, עוברים הכשרה שמסמיכה אותם לעבוד בתחום. ההכשרה צריכה להיות תחת ומטעמם של הפיקוח של הרבנות הראשית לישראל. מוהל שעבר הסמכה כזו בהצלחה מחזיק רישיון שאותו יוכל להציג בפניכם. תהליך ההסמכה כולל מבחן ידע, מבחן הלכתי, רפואי ומבחן מעשי. על סמך הביצועים של המוהל קובעת ועדה של מוהלים ותיקים ומומחים בתחום בשילוב עם רופאים האם לתת לו את הרישיון.
את רשימת המוהלים המוסמכים ניתן למצוא באתר רשמי של הרבנות הראשית.

 

יין לתינוק בתור אלחוש – האם זה מומלץ?

רב מוהל רשאי לבצע את המילה ללא אלחוש כלל, אבל ישנה מסורת אורכת יומין בה מטבילים את המוצץ של התינוק ביין ומניחים בפיו על מנת לטשטש את הכאב הקצר. מוהל רופא הוא למעשה קודם כל רופא, והוא מבצע את ההליך באופן כירורגי לחלוטין. ההבדל המשמעותי בין השניים הוא שהרופא מבצע את הברית באלחוש מקומי ומונע כאב מהתינוק.
האלחוש מתבצע על ידי מריחה של משחה מאלחשת ומתן זריקה של חומר הרדמה מקומי.

 

האם מתרחשת ביקורת או מעקב על ידי המוהל?

ישנם מוהלים שאכן מבצעים ביקורת לאחר הברית כדי לוודא שהחתך אכן מחלים ואין סיבוכים כגון זיהומים או דימום יתר. הביקורת יכולה להתבצע כמה ימים לאחר מועד הברית בביתכם או אצל המוהל עצמו. ישנם גם מוהלים שרק נותנים הדרכה להורים וליצור קשר במידה של סיבוכים או שאלות שעולות. שני המוהלים הם בסדר גמור, זו שאלה שלכם כהורים מה אתם מעדיפים ומה יותר ירגיע אתכם.

 

אירוע הברית: בעולם או בבית?

הכל שאלה של סגנון אישי והעדפה. האם באירוע כזה, שהוא מרגש ומלחיץ מאוד גם יחד, יש לכם רצון להיות מוקפים בהמון אנשים או דווקא ללכת על מספר מצומצם של חברים ומשפחה ולערוך את האירוע בביתכם. על השאלות האלה יש להתייעץ עם בן הזוג ולמצוא ביחד את האפשרות המתאימה לכם ביותר.

 

ברית היא אירוע משמח ומרגש

למרות כל הלחץ והפחד, נסו להנות מהאירוע המיוחד הזה.
ואל תשכחו: דורות רבים של יהודים, ולא יהודים, עוברים ברית מילה מידי שנה.

מזיגה לכוס

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא דת