נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

לפני שמתחילים לעשות ביטוח בניין משותף

מבנה מגורים

בית משותף זהו בניין בו מתגוררים יותר מדייר אחר.  גם אם מדובר בבניין בעל שני דיירים בלבד. מרבית האנשים רוכשים ביטוח דירה סטנדרטי אשר מבטח את הסיכונים האפשריים שעלולים לפגוע בדירתו הפרטית אך האזורים המשותפים לדיירי הבניין נשארים פעמים רבות ללא ביטוח מוסדר. כמו כן, גם אם הנזקים מכוסים על ידי ביטוחי הדירות הפרטיות של הדיירים, הליך הפיצוי על הנזקים בהם יהיה איטי יותר כאשר כל דייר מבטח זאת בנפרד מול חברת ביטוח שונה. לשם כך, יש את פוליסת ביטוח הבניין המשותף, אשר מבטחת את המרחבים המשותפים בבניין המגורים באופן אחיד.

אילו נזקים עלולים לקרות במרחבים המשותפים?

החללים המשותפים כוללים רכוש משותף של כל דיירי הבניין; חדר המדרגות, המעלית, מקלטים, חדרי כושר, חדרי אופניים, חנייה, גינה משותפת ועוד. רכוש משותף זה חשוף לנזקים שונים אותם רצוי לבטח. בנוסף, ישנם שירותים שנקלים באופן משותף על ידי כלל הדיירים כמו שירותי ניקיון, תחזוקה, ביטוח לצד ג' ולנותני השירות ועוד. הנזק שנחשפים אליו בלקיחת השירותים המשותפים הוא החבות שעלולה להיווצר אותה ביטוח בניין משותף מכסה. נזק משמעותי אליו דיירים חשופים הוא, כמובן, נזק פיזי לבניין. במקרה כזה הביטוח הפרטי מכסה את הנזק שנגרם לדירה הפרטית אך לא את הנזק שנגרם לחללים המשותפים של הבניין. יתרה מזאת, ייתכן שהדיירים לא יוכלו להקים את ביתם בשנית באותו השטח היות ולדיירים האחרים בבניין, שכאמור לא רכשו ביטוח בניין שיתופי, אין מסוגלות כספית להקים מחדש את הבניין.

אחרי שהבנו מהו ביטוח בניין משותף ולמה כדאי לעשות אותו, הנה כמה דברים שאתם צריכים לקחת בחשבון לפני רכישת ביטוח בניין משותף:

  1. חשוב לדעת שאין חובה משפטית לרכוש ביטוח בניין משותף. זוהי אינה חובתם של הדיירים והם יכולים לעשות כראות עיניהם בעניין. יחד עם זאת, כפי שכתוב לעיל, הסכנות קיימות ונוכחות ולכן ישנן סיבות טובות כן להצטייד בביטוח שכזה.
  2. כמו שאנחנו יודעים מתחומי חיים אחרים – לעיתים כוחו של האדם הבודד חלש מאשר כוחה של קבוצה מאוגדת או ארגון. גם בביטוח המצב דומה והתנאים אותם יכול להשיג דייר בודד אחד, לרב, מועטים יותר מאשר מה שתוכל להשיג חברת ניהול אשר מנהלת מספר בניינים ועל כן כוח הרכישה שלה גדול יותר וכך גם כוח המיקוח. אך יש לבחון היטב את חברת הניהול עמה מתקשרים במידת הצורך. ישנן חברות ניהול בשוק שאינן מספקות תנאים טובים לדיירים באופן כללי ובפרט בתחום פוליסת הביטוח. לכן, לפני שאתם מתקשרים בחברת ניהול חיצונית, בדקו חוות דעת ובררו את כל הפרטים הרלוונטיים.
  3. לעיתים, כאשר יש אחד הדיירים ביטח את דירתו, הביטוח כולל גם ביטוח על החללים המשותפים בבניין. אולם, הפיצויים על הנזק בחללים המשותפים כנראה יתעכב במצב כזה, כי לא בטוח שכל הדיירים רכשו ביטוח וגם אם כן, הם רכשו זאת מחברות ביטוח שונות והתקשרו באופן פרטי מה שעלול לעכב את התהליך.

בהצלחה!

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
תכנון פרישה
הכל תכנון הפרישה שלך

תכנון פרישה הינו תהליך מורכב ורב פנים הדורש שיקול דעת והכנה ארוכת טווח. זה כולל הערכת יעדים פיננסיים, הערכת

בית ומטבעות
הכל על עסקים למכירה

לפני כמה ימים פורסמה במהדורת החדשות המרכזית של ערוץ מוכר כתבה מרתקת על מודעה שהציגה עסק למכירה במחיר זול

פנסיה תקציבית
מה היא פנסיה תקציבית?

פנסיה תקציבית היא חלום של כל אחד מאיתנו. בעבר פנסיה זו הייתה נהוגה בישראל ועובדי שירות המדינה היו נהנים

לחיצת יד
2 השלבים לפטור ממס הכנסה?

כשהבנו שאנחנו זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה, היה לנו ברור שנצטרך לעבור לפחות 10 שלבים מורכבים כדי שנוכל להגיע

רואת חשבון
כיצד בוחרים רואה חשבון?

אתם פותחים עסק או חברה בע"מ ואתם מחפשים רואה חשבון? לבחירת רואה חשבון מומחה חשיבות רבה על ריווחיות העסק.

החזר מס
כמה עולה החזר מס בממוצע?

החזר מס הינו הזכאות שלכם לקבל כסף בחזרה במידה ושילמתם למס הכנסה יותר ממה שהייתם אמורים לשלם. אומנם לעיתים