נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם חולי סרטן מקבלים פטור ממס הכנסה?

מאזניים

חולי סרטן עוברים תקופה לא קלה בעת המחלה.

על מנת להקל עליהם המדינה מזכה בפטור מסוים ממס.

מתי מקבלים פטור מלא ומה צריך לעשות על מנת לקבל אותו?

במדינה ישראל מס הכנסה ותשלום לביטוח לאומי הם חובה. גובה התשלומים תלויים במשכורת שאדם מרוויח, כלומר נלקחים אחוזים מתוך המשכורת, משכורת גבוהה יותר, אחוזים גבוהים יותר. כאשר מדובר באנשים שחווים אירועים רפואיים, פיזיים או נפשיים, הם עשויים לקבל מעין הטבות מגופים אלו, כמובן שכתלות בחומרת המצב, משך ההחלמה ועוד. על כן, חשוב שחולי סרטן לדוגמא יכירו מה הן זכויות חולי סרטן במס הכנסה, בביטוח לאומי ובאופן כללי מול הרשויות והגופים הממשלתיים במדינה.

 

פטור ממס הכנסה

באופן כללי, פטור ממס הכנסה ניתן על ידי מס הכנסה לאנשים ספציפיים. הפטור ניתן במסגרת נקודות זכות. ככל שלאדם יש יותר נקודות זכות הוא משלם פחות ופחות מס. לדוגמא, כל אדם אשר תושב ישראל כבר מראש מקבל כמה נקודות זכות אשר מוזילות את המס שהוא משלם, לא משנה מה המשכורת שלו.

 

פטור ממס בעקבות נכות רפואית

המוסד לביטוח לאומי אחראי לקבוע דרגת נכות בצורה אחוזי נכות לאדם אשר תובע לכך בגלל שאכן נמצא במצב של נכות רפואית כלשהיא. כאשר אדם מקבל מעל 90 אחוזים, ובדגש על 100 אחוזים נכות רפואית, הוא מקבל פטור ממס (כמובן שבתנאים מסוימים ובגובה מסוים). הפטור רלוונטי גם ברטרו, כלומר מהרגע שנקבע כי אדם החל להיות נכה בדרגה שמאשרת לו להיות פטור ממס בשל מצבו הרפואי.

 

נכות רפואית בעקבות סרטן

כאמור, אנשים בעלי אחוזי נכות רפואית מאוד גבוהים זכאים לקבל פטור ממס הכנסה, כאשר מדובר בחולי סרטן, על מנת שיקבלו פטור ממס הכנסה עליהם להיות מוכרים כנכים רפואית. לחולי סרטן ספציפית, יש הסדר מיוחד אשר מקל עליהם את התהליך אל מול הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי. באם יוכרו כבעלי נכות רפואית הם אכן עשויים בסבירות גבוהה להיות זכאים לפטור ממס הכנסה.

 

ייעוץ מס לחולי סרטן

עוד הטבה אשר ניתנת בייחוד לחולי סרטן היא קבלת ייעוץ מס בחינם. הייעוץ מתמקד בפטור ובתשלומי מס הכנסה באתם למחלת הסרטן. ניתן לקבל זאת מהמוסד לביטוח לאומי במימון מלא כך שחולי סרטן יוכלו לקבל מידע מדויק ומעמיק על הצורך שלהם לשלם או לפטור ממס בהתאם למצבם במחלה ולחומרת המצב.

בגלל שחולי סרטן זה הוא שם כולל להרבה סוגים של מצבים רפואיים, חולי סרטן בדרגת חומרה מסוימת אכן זכאים לקבל פטור ממס הכנסה. על מנת לקבל את הפטור יש לקבל הגדרה כנכים רפואית, הגדרה זאת, באחוזים גבוהים, מזכה בפטור ממס הכנסה. בנוסף, לכל חולה סרטן מגיע ייעוץ מס בחינם מביטוח לאומי.

 

מטבעות ומחשבון

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין