נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

החלטתם להתגרש? איך מתחילים ומהם השלבים

החליטה להתגרש

הליך גירושים אינו קל לאף אחד מהצדדים. לאחר ההחלטה משותפת, ההליך מתחיל לנוע ברגע ששוכרים עורך דין מקצועי שסומכים עליו. לאחר מכן מבצעים ניסיונות גישור ומנסים להגיע להסכמות בין הזוג הפרוד. עם זאת, זה לא נגמר שם. יש לבצע הסכם משמורת על הילדים והמזונות ולהגיע להסדר בנושא הרכוש המשותף. אז איך מתחילים את תהליך הגירושין?

 

שלב ראשון – ההחלטה על גירושין והתערבות עו״ד  

השלב הראשון של הגירושין הוא ההחלטה על הפרידה. לא מדובר בהליך משפטי או פורמלי, אלא פשוט בהחלטה משותפת של בני הזוג שהחליטו להיפרד. למעשה, זו ההחלטה הכי חשובה בתהליך. לאחר הפרידה, כל אחד מהצדדים לוקח זמן לעצמו ומתייעץ עם עו״ד להבין מה הצעדים הבאים. לאחר תקופת צינון מסוימת ושיחות עם איש מקצועי שעוסק בהליכי גירושין כמו עורך דין ערן עזרא, מגיעים לשלב הבא.

 

שלב שני – גישור והסכמות

לאחר ההודעה על הגירושין והעסקת עורך דין מקצועי שילווה אתכם בתהליך, מגיעה העת לניסיון לגישור והסכמות. שלב הגישור והשיח גם הוא אינו שלב פורמלי משפטי, אלא השלב בו בני הזוג מנהלים שיח יחד על אופן הגירושין. הזוג הפרוד ינסה להגיע להסכמות בינו לבין עצמו לפני שהוא מערב את עורכי הדין. השיחה הזו בין הזוג שאינה נגועה בהליכים משפטיים, מגיעה אחרי ייעוץ עם עורך דין ויכולה לפתור המון בעיות עתידיות. השיחה היא כמובן על משמורת הילדים, חלוקת רכוש ועוד.

 

שלב שלישי – הגשת תביעה לגירושים בבית הדין הרבני

בין אם בני הזוג הפרוד הגיעו להסכמות ביניהם או לא, יש כמה שלבים פורמליים שיש לעבור דרכם, והראשון ביניהם הוא בית הדין הרבני. על בני הזוג שנפרדים יש להגיש תביעה לגירושין בבית הדין הרבני, מאחר ובית הדין הרבני הוא זה שמאשר את הגירושין באופן משפטי ופורמלי. במידה ואין הסכמה בין הזוג על הגט, התהליך עשוי להתארך ולהפוך להליך משפטי בבית הדין למשפחה. כך או כך, הגשת תביעה בבית הדין הרבני היא הכרחית.

 

שלב רביעי – הסדר משמורות הילדים וגובה המזונות

בבית הדין הרבני ובבית המשפט לענייני משפחה מעניקים פסיקה בענייני המשמורות על הילדים והמזונות. לאחר ההגשה לתביעת הגירושין בבית הדין הרבני, ניתן להגיש בקשה למזונות זמניים. את הבקשה מגישים או לבית הדין הרבני או לבית המשפט. המזונות הזמניים הם לרוב שלב בדרך לאישור גובה המזונות הסופיים בהמשך.

 

שלב חמישי – חלוקת הרכוש המשותף

שלב חלוקת הרכוש המשותף נעשה לרוב לאחר הסדרת משמורות הילדים והמזונות וקבלת גט באופן סופי. נציין כי חלוקת הרכוש אינה מצריכה אישור של בית המשפט, אך חשוב שהיא תהיה מעוגנת בהסכם רשמי+. יש זוגות שיצטרכו הכרעה משפטית ויש אחרים שיגיעו להסכמה בינם לבין עצמם בנוגע לחלוקת הרכוש.

הליכי גירושין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין