נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מדוע חשוב להכיר את הטבות המס לחיסכון על פי תיקון 190?

ערימת מטבעות

רבים לא מכירים ומעורים בכל ההטבות שהם יכולים לקבל מתיקונו של תיקון 190 לפקודת מס הכנסה. ההכרות בהטבות המס שהתיקון מעניק לחיסכון ולקופות הגמל שלכם, היא כל כך קריטית וחשובה והיא עשויה לחסוך לכם אלפי שקלים ולהציל את הכספים שצברתם בקופות הגמל במהלך החיים, משיעורי מס גבוהים. תיקון 190 מעניק למי שצבר כסף בקופות הגמל ונמצא מעל גיל 60, מגוון של הטבות כלכליות אטרקטיביות שחוסכות לו כסף רב, בניהם הטבות מס משמעותיות בעת משיכת הכסף מן קופת הגמל. מאחר ומדובר בנושא כה חשוב וקריטי לכיסכם – לפניכם הכל על מדוע חשוב להכיר את הטבות המס לחיסכון על פי תיקון 190?

 

מה הוא תיקון 190 ומי זכאי להטבותיו?

תיקון 190 הוא תיקון לפקודת מס ההכנסה, שאחראי להציע לאזרחי ישראל המחזיקים בקופות גמל ונמצאים בגיל הפרישה, הטבות והקלות כלכליות הנוגעות למגוון תחומים, ואף הטבות מס משמעותיות עבור משיכת הכספים מן קופות הגמל. התיקון משפר משמעותית את תנאי הפנסיה של כל אזרח בגיל הפרישה ומסוגל לחסוך לו אלפי שקלים רבים מאד בטווח הארוך. כל מבוגר מעל גיל 60 שצבר הון בקופת הגמל זכאי להטבותיו הרבות של התיקן.

ההטבות של תיקון 190 נוגעות למגוון תחומים בעולם הכלכלה כמו – הקלות מס, הלוואות, ירושה והשקעות. התיקון מעניק זכויות רבות לעומדים בתנאי, כך שחשוב להכיר בו וכדאי מאד להבין מה מגיע לכם ולהתחיל לחסוך את כספיכם על מיסים מיותרים.

 

מה הן הטבות המס הניתנות כחלק מתיקון 190 לפקודת מס הכנסה?

התיקון מעניק הטבות מס משמעותיות, בכל הנוגע למשיכת וקבלת הכספים שצברתם בקופת הגמל לאורך השנים. בעוד שלרוב, הכספים הנחסכים לכם בחסכונות מגיעים אליכם אחרי הורדות של אחוזים רבים מן הסכום למען רשות המיסים – בזכות התיקון תוכלו למשוך ולקבל את הכספים ללא הורדות מס כלל או תוך הורדת מס חלקית, תלוי במסלול משיכת ההון שאתם בוחרים בו מתוך שתי האפשרויות:

משיכה חד פעמית

במסלול משיכה של משיכה חד פעמית של כל הכספים בקופות הגמל בבת אחת – תזכו במס מופחת. בעוד והמס הוא לרוב 25 אחוזים עבור מס רווחי הון, תצטרכו להעביר לרשות המיסים הרבה פחות מן הסמוך וכמעט חצי ממנו. נכון שזה לא פטור מלא ממס כמו שתקבלו באופן משיכה של קצבה חודשית, אך מדובר בהנחת מס משמעותית שתסייע לכם במידה ואתם רוצים את הכסף שצברתם באופן זמין.

 

משיכה כל חודש כתוספת לפנסיה

במידה ותבחרו במסלול המשיכה השני ותמשכו את הכסף בקופות הגמל באופן של קצבה חודשית, תוכלו לשפר את תנאי הפרישה והפנסיה שלכם ולזכות אף בפטור מלא ממס. כך שברור שזו האופציה המועדפת שתאפשר לכם להיפטר ממס לחלוטין ולקבל את הכסף הצבור בקופה באופן חודשי ובטוח.

 

מחשבון וטופס

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פיננסים
תכנון פרישה
הכל תכנון הפרישה שלך

תכנון פרישה הינו תהליך מורכב ורב פנים הדורש שיקול דעת והכנה ארוכת טווח. זה כולל הערכת יעדים פיננסיים, הערכת

בית ומטבעות
הכל על עסקים למכירה

לפני כמה ימים פורסמה במהדורת החדשות המרכזית של ערוץ מוכר כתבה מרתקת על מודעה שהציגה עסק למכירה במחיר זול

פנסיה תקציבית
מה היא פנסיה תקציבית?

פנסיה תקציבית היא חלום של כל אחד מאיתנו. בעבר פנסיה זו הייתה נהוגה בישראל ועובדי שירות המדינה היו נהנים

לחיצת יד
2 השלבים לפטור ממס הכנסה?

כשהבנו שאנחנו זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה, היה לנו ברור שנצטרך לעבור לפחות 10 שלבים מורכבים כדי שנוכל להגיע

רואת חשבון
כיצד בוחרים רואה חשבון?

אתם פותחים עסק או חברה בע"מ ואתם מחפשים רואה חשבון? לבחירת רואה חשבון מומחה חשיבות רבה על ריווחיות העסק.

החזר מס
כמה עולה החזר מס בממוצע?

החזר מס הינו הזכאות שלכם לקבל כסף בחזרה במידה ושילמתם למס הכנסה יותר ממה שהייתם אמורים לשלם. אומנם לעיתים