נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כל היתרונות של טיפול באומנות לילדים

כל היתרונות של טיפול באומנות לילדים

לילד יש קשיי קשב וריכוז? קשיים בויסות הרגשי? חשוב לזכור כי ילדים לומדים טוב יותר ומהר יותר באמצעות חוויה, לכן בנוסף לטיפול והמעקב הפסיכותרפי רצוי לשלב לילד גם טיפולים נוספים אשר יפתחו בפניו עולם של התנסויות, גילוי עצמי, התמודדות בדרכים בריאות ושיפור הדימוי והערך העצמי, וכמובן גם הנאה רבה במאמר זה נסקור סוגים שונים של טיפולים רגשיים וביניהם גם טיפול באמנות לילדים.

 

טיפול רגשי בילדים

הילד שלכם אובחן כסובל מלקות כלשהי, עבר ניתוח ושיקום ממושך או שיש לו קשיים להשתלב חברתית בגן או בכיתה? ייתכן וימליצו לכם על טיפול רגשי. לרוב, טיפול רגשי יהיה במסגרת פסיכותרפיסטית ויועבר לילד באמצעות משחק ושיחה, כמובן שבהתאם לגיל הילד וליכולותיו.

מטרת הטיפול היא להכיר את עולמו הפנימי של הילד, את החוויות שלו בבית ובמסגרות החינוכיות, ושיפור הדרגתי ביכולת שלו לווסת את רגשותיו ואת התנהגותו לנוכח מצבים חברתיים שונים.

כיום, קיימים גם טיפולים רגשיים נוספים שעוזרים לילד לגלות עולם שלם של חוויות מהן הוא יכול ללמוד ואשר מתבצעות באמצעות מטפלת באומנות אשר מתמחה באמנויות השונות, למשל – ציור, פיסול ותנועה אשר ידועים כמפתחים, מהנים ומלמדים מאד או באמצעות ריקוד, מגע עם בעלי חיים או עם מרקמים שונים, יוגה, אומנויות לחימה ועוד. חשוב לזכור שילדים לומדים מהר יותר בדרכים חוויתיות, ולכן בנוסף לטיפול הרגשי הקליני חשוב לשלב גם טיפולים רגשיים נוספים, בריאים ומהנים.

כל היתרונות של טיפול באומנות לילדים

גלו עולם שלם של טיפולים רגשיים ייחודיים לילדים

כדי שגם הילד שלכם ילמד, יצמח ויתפתח מתוך החוויה, להלן שלושה סוגי טיפולים רגשיים יחודיים מתוך המבחר העצום של טיפולים רגשיים הזמינים כיום לכל ילד וילדה ( וכמובן שגם למבוגרים):

  • טיפול באמצעות בעלי חיים – בעל החיים המבויית יכול לשמש ככלי טיפולי משמעותי עבור ילדים, לשכך חרדות ופחדים, להעלות את הבטחון העצמי, להתנסות במגע עם מרקמים שונים ולגלות את הצד החומל והדואג שבתוכם. בעלי חיים רבים משמשים כיום לטיפול וביניהם סוסים, ארנבונים, כלבים ואפילו נחשים.
  • טיפול באמצעות אומנויות לחימה – אמנויות הלחימה הסיניות, הקוריאניות והיפניות מתאפיינות במשמעת ברזל, כבוד למאסטר, אימונים קבועים ועוצמה פיזית ונפשית. תרגול של אמנויות לחימה פותח בפני הילד מקור לבטחון עצמי בכוחו, בגופו ובעוצמות הנפש שלו לנצח כל יריב.
  • טיפול באמנויות – טיפול באמצעות אמנות מאפשר לילדים להביע את עצמם בצורה לא מילולית, בשפת הצורות והצבעים, ולמצוא דרך טובה יותר לתעל את הרגשות והתחושות שלהם לתוך האמנות שלהם ולגלות עוד על עצמם ועל הכישורים שלהם.
  • טיפול באמצעות ציור – הציור מאפשר לילדים לחקור את רגשותיהם ומחשבותיהם באמצעות שימוש בצבעים, צורות ומשיכות מכחול. זה מספק מרחב בטוח עבורם להביע את עצמם בחופשיות ולתקשר ללא צורך במילים. באמצעות ציור, ילדים יכולים לקבל הבנה עמוקה יותר של רגשותיהם וחוויותיהם.
  • טיפול באמצעות פיסול – פיסול בטיפול באמנות מאפשר לילדים להשתמש בידיהם ובחושי המישוש כדי ליצור צורות תלת מימדיות. בעבודה עם חומרים שונים כמו חימר, בצק ופלסטלינה, או אפילו חומרים ממוחזרים, ילדים יכולים לפסל ולעצב את רגשותיהם לחפצים מוחשיים. הפיסול מציע הזדמנות ייחודית לילדים לעסוק בתהליך טיפולי מעשי, המקדם ביטוי עצמי וגילוי עצמי.

 

מירה זהבי פלג – מטפלת באמנויות

מירה זהבי פלג הינה פסיכותרפיסטית מוסמכת בעלת נסיון של למעלה מעשרים שנה בטיפול בילדים. בעברה היתה פסיכותרפיסטית בכירה בבית החולים שיבא. בסטודיו של מירה גם הילד שלכם יוכל למצוא מרגוע, דרכים בריאות לתעל את הקושי, להתמודד, להתפתח ולצמוח בהנאה גדולה.

כל היתרונות של טיפול באומנות לילדים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
מהו אשווגנדה ומהם יתרונותיו
מהו אשווגנדה ומהם יתרונותיו?

אשווגנדה, הידוע מדעית בשם Withania Somnifera, הוא צמח מוכר ונערץ שמקורו בהודו ובמזרח התיכון. ברפואה ההודית, הידועה בכינויה איורוודה,