נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כשמערכת המשפט ומערכת הרפואה נפגשים

מדד בריאות

אחד המקומות הרגישים ביותר שבהם מערכת המשפט ומערכת הרפואה נפגשים היא בתביעות רשלנות רפואית. מדוע מדובר במקרים רגישים? להלן הפרטים.

שתי מערכות נפגשות – בית המשפט ומערכת הרפואה

לצערנו, אנו עדים לכך שבשנים האחרונות מוגשות יותר ויותר תביעות בגין רשלנות רפואית ונזקי גוף. למעשה, מדובר באחד הצמתים הרגישים ביותר בהם נפגשים מערכת המשפט והמערכת הרפואית, מערכות חשובות וחיוניות לתפקודה של מדינת ישראל אשר נאלצות להתמודד לעיתים זו מול זו במקרים קשים ומורכבים להוכחה. למעשה, תביעות רשלנות רפואית הן תביעות קשות מאוד להוכחה וזאת לאור העובדה כי בתי המשפט נוטים לפסוק רק לטובת אלו אשר הוכיחו כי אכן המוסד המטפל כמו גם הרופא התרשלו בתפקידים, וכי הדבר נעשה בשל התרשלות בטיפול עצמו או בהיעדר הסכמה או כאשר התרחשה פגיעה באנטומיה. למעשה, הפגישה בין שני הצדדים נעשית לרוב בעת קבלת חוות הדעת הרפואית, ועל כך נסביר כעת.

חשיבות קבלת עדות רפואית מהימנה לצורך תביעת רשלנות רפואית

ע"פ עורכי הדין של משרד פייל ושות', אשר מתמחים בתביעות רשלנות רפואית זה למעלה מ 20 שנה, אחד הגורמים אשר יקבעו את הצלחת התביעה הוא קבלת חוות דעת רפואית מרופא מומחה אשר נותן חוות דעת מקצועית ורפואית אשר נחשבת כראייה מכרעת בעבור בית המשפט, וזאת לאור העובדה כי עדותו של הרופא יכולה לקבוע האם אכן הייתה רשלנות, וכיצד היא התרחשה. ללא קבלת חוות דעת מהרופא, לא ניתן להגיש את התביעה ובית המשפט יפסוק לפסילת התיק באופן מידי. לכן, מדובר לרוב בצומת קריטית ביותר בה נפגשים בתי המשפט והמערכת הרפואית, אשר צריכים לקבוע יחדיו האם אכן מגיע למטופל פיצוי בגין טיפול רפואי רשלני לכאורה אשר אותו הוא קיבל. מדובר בנוסף בפרוצדורה לא פשוטה וזאת לאור העובדה כי ישנו "קשר של שתיקה" בין רופאים אשר חוששים מלהעיד נגד עמיתים מאותו התחום, ועל כן מדובר בנושא רגיש מאוד אשר צריך להיות מטופל רק ע"י עורך דין אשר מתמחה בתחום ויודע לבצע את האיזונים הנדרשים בכדי לגרום לכך שהרופא יגיש את חוות הדעת, כמו גם יהיה מוכן להעיד בבית המשפט במסגרת הליך התביעה האזרחי.

מעוניין להגיש תביעת רשלנות רפואית? באמצעות משרד פייל ושות' זה אפשרי

אם ברצונך להגיש תביעת רשלנות רפואית ולקבל פיצוי בעבור נזק אשר נגרם לך או ליקרך, כל שעלייך לעשות הוא לפנות למשרד פייל ושות' אשר נחשב למשרד הטוב ביותר בישראל בתחום דרך האתר בכתובת https://www.df-law.co.il או דרך מספר הטלפון 073-3744462 ובכך תוכל להבטיח כי התביעה שלך תוגש באמצעות משרד מוביל בתחומו אשר יעניק לך ליווי וייצוג משפטי הולם, בכדי  לסיים את ההליך על הצד הטוב ביותר ותוך קבלת פיצוי מקסימלי במסגרת החוק.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין