נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הריביירה (הכמעט) צרפתית

מיטה זוגית

מה שטוב למיליון צרפתים, בוודאות טוב גם לנו. אימצנו קרואסון ומקרון, אימצנו גבינות ויין, מוטב שנאמץ עוד דברים. אבל הריביירה הצרפתית רחוקה ועמוסת תיירים בעונה זו וגם אנחנו לא באמת מחפשים כרגע לטוס לחו"ל. איך פותרים את הבעיה?

אנחנו חושבים שהגיע הזמן לגלות, מה מושך את כל הצרפתים שמגיעים לארץ דווקא לנתניה ומה כזה מעניין בה. פרט לכל מלונות בנתניה שנוכל למצוא.

באים לחקור את העניין איתנו?

 

 מה שכחנו שם?

בואו נתחיל בזה שנגיד מספר מילים אודות נתניה עצמה. הידעתם שנתניה היא העיר הראשונה שהוגרה ככזו אחרי הכרזת העצמאות? עכשיו אתם יודעים.

מדובר בעיר מאוד ירוקה, עם וייבים חזקים של סן טרופה – מין עיירת נופש קטנה (שלא באמת קטנה במציאות) ומקסימה, שאיכשהו מצאה את עצמה ממוקמת בקרבת תל אביב הסואנת והממהרת בכל רגע נתון.

 

 נתניה הירוקה

אם נתמקד בתיאור ה"ירוק" שלה, כדאי שגם נספק לכם הסברים.

לכן, בראש ובראשונה קופצים לפארק נתניה – פארק שמשלב שבילי הליכה פסטורליים, שבילים לאופניים, למי שללכת ברגל זה פחות הקטע שלו ומגוון שטחי מתקנים לילדים, בשביל כל מי שמגיע לפארק בהרכב משפחתי מלא.

והכי חשוב, הפארק מאפשר לנו לקבל את אותה אתנחתא המיוחלת מקצב הרגיל שלנו ולהנות ממעט רוח צוננת, השמורה רק לפארקים בעונת הקיץ.

בנוסף, בנתניה יש גם פארק אגם החורף. שם משונה תאמרו לנו. אנחנו כבר מסבירים. העניין פה, שהמקום משנה את המראה שלו כמה פעמים בשנה – עובר מאגם של ממש בעונות גשומות לשלולית שנעלמת לחלוטין בחודשי הקיץ נטולי המשקעים.

מומלץ לבקר בחורף ואז לקפוץ שוב בקיץ בשביל לראות את ההבדלים ולמצוא מקום שונה לחלוטין.

 

 נתניה ה(מ)טיילת

בכל מה שקשור לטיילת בנתניה, יש פה כמה וכמה כאלה שכדאי לבקר בהן. לא נספר לכם עכשיו על כל אחת מהן בנפרד, אבל כן נציין את המתויירות ביותר – טיילת המצוק, טיילת המעפילים וטיילת הראשונים.

טיילת שמתאימה יותר לטיול באווירה משפחתית, זוהי טיילת הראשונים, בזמן שטיילת המצוק מתאימה יותר עבור אלה שמחפשים קצת פרטיות ורומנטיות.

בכל מקרה, לטעות לא תצליחו – כולן נהדרות. Magnifique.

 

 נתניה עם הילדים

פרט למגוון הפארקים וחופי הים, שהם הבילויים האולטימטיביים לילדים, יש פה גם פלנטריום – מוזיאון "חי" המאפשר לילדים לגעת בכוכבים, בכל מובן המילה. האמת, עוד לא פגשנו ילד שלא התלהב מהעניין.

בנוסף, מרחק נסיעה קצר מנתניה (כי גם הריביירה נגמרת מתישהו), נמצא פארק אוטופיה, שבו יחכו לכם יערות גשם ומפלי מים, המון בעלי חיים וחוויה אחת מרתקת שלא חשבתם בכלל למצוא בארץ.

 

 מה אוכלים?

בתחום האוכל נתניה נמצאת על קו התפר בין הניסיון שלה לזכור שהיא בכל זאת עיר בארץ לבין התיירים הצרפתים שפוקדים אותה.

מי שמנסה לשמור על ישראליות אלא מסעדות טריפוליטאיות דוגמת מסעדת צ'צ'ו, שבה נוכל לאכול אוכל מסורתי דוגמת קוסקוס, מפרום, חריימה דגים ועוד

מצד שני, חייבים לקחת בחשבון שצרפתים אוהבים אוכל ואוכל מגוון, לכן יש פה מסעדות איטלקיות דוגמת מסעדת פראטלי וכמה מסעדות אסיאתיות (כי זה הקטע החדש בצרפת).

אז איפה הצרפתי האותנטי? הוא נמצא בעיקר בפטיסרי שיש ברחבי העיר.  JB פטיסרי הוא דוגמא לכך שקרואסונים במגוון טעמים זה הקטע של כולנו – וזה בדיוק מה שמחבר בינינו, ללא שום קשר להאם הגענו לנתניה מתל אביב או טסנו כל הדרך מהעיר מרסיי.

 

 ואיפה נחים בין לבין?

ברור לכולם שאם נתניה כה אהובה על הצרפתים, גם בתי המלון שנמצא בה, הם איכותיים ומותאמים לקהל היעד העיקרי שלהם.

מלון Vert לגון, הממוקם בשורה ראשונה אל הים, עם הבריכה שמשקיפה על החוף והרגשה שמצאתם את ההגדרה המדויקת למילה שאנחנו כל כך אוהבים להשתמש בה – פינוק.

מלון לאונרדו פלאזה נתניה – מרשים לא פחות מבית המלון הקודם ומאפשר מנוחה אמיתית לגוף העייף ולראש שהיה טרוד זמן רב מדי בבעיות היום יום.

גם מלונות בוטיק יש בנתניה, דוגמת El Yam Resort, למי שמחפש יותר את הזוגי ולא את המשפחתי.

בקצרה, האם קיים סיכוי שתגיעו לנתניה ולא תמצאו מה לעשות בה? אין מצב. אז יאללה, לפני חופשת הקיץ של צרפתית, היא מתחילה לה באוגוסט.

חדר שינה

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תיירות
חוף ים
היי דרומה למפרץ

נואיבה היא אחת העיירות בסיני האהובות מאוד על ישראלים עוד משנות ה-70, כאשר היתה של ישראל ושמה היה "נביעות".

מפת אירופה
הערים הכי שוות באירופה

כמו בכל פעם שסוף סוף אתם בברייק מהעבודה, והצלחתם לחסוך מספיק כסף בשביל לארגן לעצמכם בריחה קטנה לאירופה, אתם

חוף בר
איפה מומלץ לישון בפוקט?

פוקט הוא האי הגדול ביותר בתאילנד (543 ק"מ מרובע). האי נמצא במערב תאילנד כ-860 ק"מ דרומית מבנגקוק. פוקט הוא