נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

שמור על עצמך: טיפים חיוניים למניעת מחלות, פציעה והונאות בטיול למקסיקו

שמור על עצמך טיפים חיוניים למניעת מחלות, פציעה והונאות בטיול למקסיקו

מקסיקו האקזוטית היא מדינה הידועה בתרבות העשירה, הנופים המדהימים והערים התוססות שלה. זהו יעד פופולרי למטיילים מכל העולם, כולל ישראלים. עם זאת, כמו כל מדינה זרה, ישנם סיכונים מסוימים הקשורים בנסיעה למקסיקו. על מנת לטייל במקסיקו בנחת ושלווה ובצורה בטוחה ומהנה, חשוב להיות מודעים לסכנות אפשריות ולנקוט באמצעי זהירות הנדרשים. 

במאמר זה, נדון בכמה טיפים חשובים לנוסעים ישראלים למקסיקו, כולל כיצד להימנע ממחלות, פציעות וזיהומים, כמו גם איך להזהר מהונאות מקומיות במקסיקו.

 

מחלות, פציעות וזיהומים

מזון ושתייה במקסיקו

מקסיקו ידועה באוכל הטעים שלה, מי לא אוהב בוריטו עשיר וטרי? אבל חשוב להיות זהירים כשאוכלים ושותים במקסיקו. הימנעו משתיית מי ברז וקרח העשוי ממי ברז, מכיוון שהם עלולים להכיל חיידקים מזיקים. היצמד לבקבוקי מים ומשקאות שמכינים עם מים מבושלים או מטוהרים. היזהרו בעת אכילת אוכל רחוב, מכיוון שהוא עשוי שלא להיות מוכן בתנאים סניטריים. היצמדו למסעדות הפופולריות בקרב המקומיים ויש להן ביקורות טובות.

 

שמש וזיהומים

מקסיקו ידועה גם באקלים החם והלח שלה, שעלול להוביל לתשישות חום והתייבשות. הקפידו לשתות הרבה מים וללבוש בגדים קלים ונושמים. השתמשו בקרם הגנה כדי להגן על העור שלכם מקרני השמש המזיקות. אם אתם מתכננים לטייל או לעסוק בפעילויות חוצות אחרות, הקפידו להביא הרבה מים וללבוש הנעלה מתאימה ונוחה למניעת פציעות. לא נעים לעצור את הטיול ולסיים אותו עם גבס במיון במדינה זרה, במיוחד במקסיקו.

בנוסף, במקסיקו יש שכיחות גבוהה של מחלות הנישאות יתושים, כמו זיקה, קדחת דנגי וצ'יקונגוניה. כדי להימנע מעקיצות יתושים, השתמשו בחומר דוחה חרקים ולבשו חולצות ומכנסיים עם שרוולים ארוכים. הישארו במקומות לינה עם מסכים נגד מזיקים על חלונות ודלתות, והשתמשו בכילות נגד יתושים במידת הצורך.

הונאות ומלכודות תיירים במקסיקו

לרוע המזל, הונאות והונאות נפוצות במקסיקו, במיוחד באזורי תיירות. היזהרו מכל מי שפונה אליכם ברחוב ומציע סיורים או שירותים אחרים. היצמד למפעילי טיולים וסוכנויות נסיעות מוכרות. אם פונה אליכם מישהו שטוען שהוא שוטר, בקשו לראות את תעודת הזהות שלו ואל תעבירו כסף או חפצי ערך.

הונאות ומלכודות תיירים במקסיקו
להלן כמה מהתרמיות הנפוצות ביותר שכדאי להיזהר מהן:

  1. הונאות Timeshare – אנשי מכירות Timeshare ידועים כמאוד אגרסיביים במקסיקו, במיוחד באתרי נופש על החוף. הם עשויים להציע לך סיורים בחינם או תמריצים אחרים בתמורה להשתתפות במצגת לקניית יחידת נופש להשכרה. עם זאת, מצגות אלו עלולות להיות בלחץ גבוה ומטעות, ואנשים רבים בסופו של דבר חותמים על חוזים שהם מאוחר יותר מתחרטים עליהם.
  2. הונאות מוניות – נהגי מוניות מסוימים במקסיקו עשויים לנסות לגבות יותר מדי תיירים או לקחת אותם למסלולים ארוכים יותר על מנת להעלות את התעריף. כדי להימנע מכך, תמיד הסכימו על מחיר לפני הכניסה למונית, או וודאו שהמונה פועל. אם אינך בטוח לגבי המחיר, שאל את המלון שלך או מאדם מקומי לייעוץ.
  3. הונאות של רוכלי רחוב – רוכלי רחוב במקסיקו יכולים להיות מאוד מציקים, ועשויים לנסות למכור לך מוצרים מזויפים או במחיר מופקע. היזהרו מכל מי שפונה אליכם ברחוב, וקנו רק מחנויות או שווקים מוכרים. אם בכל זאת תחליט לקנות ממוכר, הקפד לנהל משא ומתן על המחיר מראש.
  4. הונאות כספומט – באופן מפתיע, מכשירי רחיפה נפוצים במקסיקו ואלה משמשים כדי לתצפת על כספומטים לגניבת הקוד האישי. כדי להימנע מכך, השתמשו בכספומטים הממוקמים בתוך בנקים או במקומות מאובטחים אחרים, וכסו את לוח המקשים בעת הזנת ה-PIN שלכם. שמרו את הארנק שלכם וחפצי ערך אחרים במקום מאובטח, כגון כספת במלון.
  5. הונאות משטרתיות מזויפות – חלק מהפושעים במקסיקו עלולים להתחזות לשוטרים על מנת לסחוט כסף מתיירים. הם עשויים לבקש לראות את הדרכון שלך או תעודה מזהה אחרת, ולאחר מכן לדרוש ממך לשלם קנס על עבירה לכאורה. אם פונה אליכם מישהו שטוען שהוא שוטר, בקשו לראות את תעודת הזהות שלו ואל תעבירו כסף או חפצי ערך.

 

לסיכום

נסיעה למקסיקו למטייל יכולה להיות חוויה נפלאה, אבל חשוב לנקוט באמצעי זהירות כדי למנוע מחלות, פציעות וזיהומים, כמו גם הונאות ותרמיות.היזהרו בעת אכילה ושתייה, הימנעו ממי ברז ומאוכל רחוב. הגנו על עצמכם מפציעות מיותרות, תהיו חכמים בשמש והשמרו מיתושים. היצמדו למפעילי טיולים וסוכנויות נסיעות מוכרות, והיזהרו בעת שימוש בכספומטים.

על ידי נקיטת אמצעי זהירות אלה, אתם יכולים ליהנות מכל מה שיש למקסיקו להציע תוך שמירה על בטיחותכם ושלוות הנפש שלכם.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תיירות
מיטה זוגית
הריביירה (הכמעט) צרפתית

מה שטוב למיליון צרפתים, בוודאות טוב גם לנו. אימצנו קרואסון ומקרון, אימצנו גבינות ויין, מוטב שנאמץ עוד דברים. אבל

חוף ים
היי דרומה למפרץ

נואיבה היא אחת העיירות בסיני האהובות מאוד על ישראלים עוד משנות ה-70, כאשר היתה של ישראל ושמה היה "נביעות".

מפת אירופה
הערים הכי שוות באירופה

כמו בכל פעם שסוף סוף אתם בברייק מהעבודה, והצלחתם לחסוך מספיק כסף בשביל לארגן לעצמכם בריחה קטנה לאירופה, אתם

חוף בר
איפה מומלץ לישון בפוקט?

פוקט הוא האי הגדול ביותר בתאילנד (543 ק"מ מרובע). האי נמצא במערב תאילנד כ-860 ק"מ דרומית מבנגקוק. פוקט הוא