נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

התמכרות לכדורים – איך יוצאים מזה?

כדורים

בשנים האחרונות אנחנו שומעים על סוגים חדשים של התמכרויות, ובין היתר התמכרות לכדורים מכל מיני סוגים כמו כדורים משככי כאבים. במאמר הבא נלמד מהי בכלל התמכרות ואיך יוצאים ממנה.

 

מהי התמכרות

התמכרות היא התניה שלא ניתן לשלוט בה, שבה המכור רוצה לחזור על אותה הפעולה גם אם היא לא מועילה לו ומזיקה לבריאותו. בהתמכרות מכל סוג שהיא, גם אם זו התמכרות למשככי כאבים, המכור ימשיך לצרוך את החומר או להתנהג בצורה מסויימת באופן חוזר ובכמויות הולכות וגדלות, כדי לגרום לו הנאה, עד כדי כך שאם הוא לא יטול את התרופה, הסם או יתנהג בדרך המסויימת – הוא יחוש מצוקה ואז יתפתח אצלו הצורך להשתמש שוב. אם כן, התמכרות היא תלות גופנית ופסיכולוגית בחומר או בפעילות כלשהי.

 

איך נגמלים

יש כל מיני שיטות וטיפולים באמצעותם אפשר להיגמל מסוגים שונים של התמכרויות, ובמאמר הבא נדון בשתי שיטות טיפול:

 

מרכז גמילה

מרכזי גמילה רבים בארץ ובעולם, לא תמיד נוברים בשורש בעיית ההתמכרות, שגורמת למכור לכל מיני הפרעות התנהגות. הדבר הראשון שצריך לקרות במרכז הגמילה הוא טיפול במצב הבריאותי של המכור כדי שיוכל לחזור להתנהג בצורה תקינה תוך כדי הפעלת שיקול דעת הגיוני.

התמכרות לכדורים, היא בעיה רפואית לכל דבר, ולכן במרכז הגמילה קודם כל צריך לגמול את האדם מההתמכרות לכדורים בפן הפיזיולוגי. לאחר שהוחזר האיזון הגופני, והמטופל כבר לא מכור לחומרים שיש בכדורים, אפשר לטפל בו בפן הפסיכולוגי וההתנהגותי.

בתהליך גמילה מכדורים וממשככי כאבים בפרט, המכור עלול לחוש תופעות לוואי עזות כמו כאבים חזקים, הפרעות שינה, שלשולים וכדומה. תופעות לוואי אלו מעידות על כך שמשככי הכאבים כבר לא משפיעים על הגוף כמו שהשפיעו בעבר, והגוף שכל כך רגיל לתרופה מרגיש שהוא זקוק לה כדי לתפקד כמו שצריך.

לכן, בכל מקרה שאתם או אדם קרוב אליכם נמצא כמכור לכדורים, אל תהססו לפנות למרכז גמילה שמתמחה בהתמכרות הספציפית ויוכל לעזור לכם להיגמל בפן הפיזי והנפשי.

 

טיפול הANR

דרך נוספת לטפל בהתמכרות לכדורים היא שיטה שנקראת ANR. לפני כעשרים שנה, רופא בשם אנדרה וייסמן פיתח שיטת טיפול שממוקדת בוויסות עצבי של המנגנון שנפגע בזמן התמכרות, בצורה כזו שהטיפול מסיר בצורה מוחלטת את תלותו של המכור בחומר הממכר. בעזרת השיטה, המטופל לא צריך לסבול מסימני הגמילה ותופעות הלוואי הנלוות לכך, והוא מבטל לחלוטין את הרצון העז לחומרים האופיאטיים שנמצאים במשככי הכאבים שגורמים להתמכרות.

 

לסיכום

התמכרות לכל סוג של סם או התנהגות מזיקה, היא חוויה קשה ומאתגרת הן עבור המכור והן עבור הסובבים אותו. לא תמיד המכור מודע לכך שהוא מכור, ולוקח זמן עד שהוא מגיע למרכז גמילה ומצליח להתמיד במקום. עם זאת, אם אתם מזהים סימני אזהרה של התמכרות אצל אדם קרוב אליכם, או אפילו בעצמכם, פנו לאנשי מקצוע בתחום שיעזרו לכם להיגמל מהתמכרות לכדורים או כל התמכרות שהיא.

קופסת כדורים

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
מהו אשווגנדה ומהם יתרונותיו
מהו אשווגנדה ומהם יתרונותיו?

אשווגנדה, הידוע מדעית בשם Withania Somnifera, הוא צמח מוכר ונערץ שמקורו בהודו ובמזרח התיכון. ברפואה ההודית, הידועה בכינויה איורוודה,