נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

חוות דעת רפואית עיניים – באילו מקרים היא נצרכת ואיך מקבלים אותה

רופא עם מסכה

תחום רפואת עיניים מתמקד בבריאותה ובתפקודה של העניים ושל מערכת הראייה באופן כללי. במצבים בהם קיימת עילה לרשלנות רפואית הקשורה לטיפולי עיניים שונים, נדרשת חוות דעת רפואית בתחום, שכן, באמצעותה ניתן לאבחן את גודל הנזק שנגרם לעיניו של מטופל. טיפול עיניים המלווה בכשל מסוים, יכול להתבטא במהלך ניתוח עיניים, במהלך טיפולי הסרת משקפיים בלייזר וכיו"ב.

רשלנות רפואית במהלך טיפולי עיניים עשויה לגרום נזק חמור ואפילו בלתי הפיך עבור המטופל ולפיכך תביעות רשלנות בתחום טיפולי עיניים עשויות להיות חמורות. חוות דעת רפואית של מומחה, בתחום העיניים עשויה להוות כלי חשוב בהצגה של הנזקים מהם סובל המטופל (עקב טיפול העיניים שעבר) ובקביעה של גובה הפיצויים בגין התביעה שמגיש.

 

מקרים שבהם נדרשת חוות דעת רפואית בתחום עיניים

ניתן למנות באופן מפורט כמה מצבים נפוצים שבהם יש להגיש חוות דעת רפואית של מומחה בתחום העיניים:

 

במקרים בהם התרחשה רשלנות רפואית

כאמור, לאחר שמטופל עבר ניתוח או טיפול עם כשל מסוים, שגרם נזק לעיניו, נדרשת חוות דעת רפואית של מומחה, שאותה עליו להציג במידה והוא מגיש תביעת רשלנות לקבלת פיצויים בגין הנזק. הרופא המומחה אחראי לבדוק את המטופל ולבחון את הסיבה לנזקים שנגרמו לעיניו ובהתאם לממצאים ולמסקנות שאליהם הוא יגיע, מחובתו להכין כתב חוות דעת רפואית בנוגע למצבו הרפואי של המטופל.

 

במצבים בהם אדם סובל מבעיה בראייה, עקב סביבת העבודה שלו

הדבר עשוי להתבטא בשימוש של עובד בחומרים מסוכנים, במסגרת עבודתו, אשר עשויים לגרום נזק לעיניו ו/או לראייה שלו. במצבים אלה, העובד יידרש להוכיח את טענותיו בנוגע לנזק ממנו הוא סובל, באמצעות חוות דעת רפואית של רופא עיניים מומחה, במידה והוא יגיש תביעה לקבלת פיצויים. חוות דעת רפואית של מומחה הינה חשובה מאוד במצבים אלה, שכן, באמצעותה ניתן להוכיח קשר של סיבתיות בין הנזק בעיניים או מחלת העיניים ממנה סובל האדם ובין סביבת העבודה שלו ותנאיה, שלפי טיעוניו, גרמו לפגיעה בעיניו.

 

לאחר תאונות דרכים

גם במצב בו אדם עבר תאונת דרכים ובעקבותיה, עיניו נפגעו, יידרש הוא להציג חוות דעת, במסגרת התביעה (באם יגיש תביעת נזיקין לקבלת פיצויים), שתראה את הקשר הסיבתי בין התאונה שעבר ובין הנזק שנגרם לעיניו.

 

 

לסיכום

חוות דעת רפואית בתחום העיניים מטרתה להציג את הנזק ממנו סובל מטופל, שבעקבותיו, עיניו נפגעו וכן, להראות קשר של סיבתיות בין התקרית שעבר הנפגע ובין הנזק שנגרמו לעיניו. חוות דעת מקצועית של מומחה בתחום העיניים, נדרשת בהגשה של תביעות נזיקין בתחום העיניים ומטרתה להשפיע על גובה הפיצוי שיקבל הנפגע, עקב הפגיעה בעיניו. הרופא המומחה נדרש לשקף את מצבו של התובע, ולקבוע האם מדובר בנזק לטווח קצר או ארוך ובאילו דרכים ניתן לטפל בנזק.

רופא מעניק חוות דעת רפואית - עיניים
רופא מעניק חוות דעת רפואית – עיניים
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין