נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

חתימה על הסכם גירושין: לבד או עם עורך דין?

לחיצת יד

האם אפשר להתגרש לבד, ללא עורך דין? נגלה לכם כבר עכשיו שהדבר בהחלט אפשרי, אך זכרו שכמו בכל תחום אחר, לחסך באמצעים מסוימים ישנן השלכות שלא כולם מסוגלים לקבל.

הנה כל היתרונות והחסרונות של חתימה על הסכם גירושין במעמד עורך הדין ובלעדיו:

 

מדוע מומלץ להתגרש עם עו"ד?

גירושין ללא ליווי, הכוונה וייצוג משפטי כרוכים בחוסר וודאות גבוהה יותר לתוצאות הגירושין וההליך המשפטי. בדרך כלל, הסיכון בכך גבוה יותר משום שישנן בעיות שעשויות לצוץ בהמשך הדרך ולאו דווקא במעמד הסכם הגירושין. כך למשל, אב שמגלה עד כמה משמעותי סכום המזונות שנגבה ממנו, או אם שמבינה כי ויתרה שלא לצורך על רכוש שהיה מסייע למצבה הכלכלי כרגע.

מעבר לכך, עולה הצורך להסתייע בעורך דין ככל שבתא המשפחתי המשותף כבר ישנם ילדים, שכן בני זוג שבוחרים להימנע מייצוג משפטי מסכנים באופן מוגבר את היכולת שלהם להתנהל באופן שווה לכל הפחות מבחינת הסדרי הראייה, המשמורת וקבלת החלטות לעתיד ילדיהם.

 

מתי לוותר על הייצוג?

כאשר הזוגיות מתפרקת אך ללא ילדים, יהיה בדרך כלל קל יותר לנהל אותה. במצב זה, ייתכן ויהיה אפשר לבצע חלק מהדברים ללא גורם משפטי מייצג כמו למשל מעמד החתימה על הסכם הגירושין שקובע את תנאי פירוק החיים הזוגיים. בני הזוג אף יכולים לערוך את הסכם הגירושין שלהם באופן הדדי ובכוחות עצמם, אך הדבר איננו מומלץ.

 

עורך דין גירושין – גורם קריטי להסכם!

הסיבה לכך היא משום שרק עורך הדין ידע לעמוד על סוגיות שבני הזוג אולי לא חשבו על השלכותיהם המשפטיות. למשל – על מי מוטלים החובות הפתוחים שנצברו יחד? בני זוג שאינם מיוצגים, בוודאי יחליטו על כך מכוח "מה ששלי שלי" ולכן החוב "יאומץ" לפי שם בעליו הרשום. חוסר ההבנה המשפטי מונע במצב הזה מבני הזוג להתוודע לעובדה שהם אינם מוכרחים לשאת בנטל הכלכלי לבד וכי החובות אמורים להתחלק שווה בשווה, ממש כשם שמחולקים החסכונות.

 

חתימה עצמאית פירושה סיכון מוגבר

חוסר הייצוג פירושו גם חוסר הגנה במצבים שבהם הצד השני בוחר "להסתובב". כיצד לנהוג כאשר האישה עותרת כעת לבית הדין הרבני ותובעת את כתובתה? כיצד לפעול מול הגרוש שהחליט להגיש תביעה אזרחית לפיצויים בגין נזקים שנגרמו לו בחיי הנישואין?

את הדברים הללו מסדיר הסכם הגירושין מראש ולכן, נוכחותו של עורך הדין עשויה להיות קריטית ומכריעה כעת וגם לעתיד, בייחוד לעניין עילות התביעה האפשריות שצריך להבין כיצד להתגונן מפניהן.

 

בשורה התחתונה:

כלל האצבע שבו מערכת המשפט דוגלת הוא גירושין בהסכמה ולא במלחמה. לפיכך, היא תעודד את בני הזוג לשלום בית ולאחר מכן לקיים הליכי גישור שנועדו לפשר ביניהם. כאשר הפשרה מתבצעת רק מכוח טעמים ועמדות אישיים ללא עמידה על זכויות משפטיות, לעולם אחד הצדדים ייפגע מכך. בין אם כלכלית, בין אם רגשית ובין אם כהורה.

מתלבטים האם לחתום על הסכם הגירושין עם או בלי עו"ד? פגישת ייעוץ מקצועית תאפשר לכם לקבל החלטה מושכלת בנושא. לתיאום פגישה היכנסו לאתר עו"ד גירושין הלנה שמחי בכתובת – https://www.helenasimhi.co.il/עורך-דין-גירושין

 

חתימה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין